BMW 316i vagy Seat Leon?
A bmw 1.6 os 102 Le, a leon 1.4 es 75 Le.
A kérdésem az volna, hogy melyik autót érdemesebb megvenni?
Melyiknek olcsóbb a fenntartása, üzemeltetése?
Melyik dinamikusabb, jobban vezethetőbb autó?
A válaszokat előre is köszönöm!
A korábbi válaszokból ítélve mi a fenének teszed akkor bele a kérdésbe a Seatot, ha BMWt akarsz venni? A 2000 évjárat körüli 3er BMWk nem az újabbak: az F30 a legújabb, az előző az E90, előtte volt az E46 facelift és még ez előtt is az ősE46, a facelift előtti. Az E90 megértem, hogy nem a legjobb széria volt és a külseje is megosztó.
Olcsó autót akarsz alacsony fogyasztással, de ugyanakkor legyen dimanikus, meg kisf...om, ezek sajnos egyszerre nem mennek. Rosszul tudod, többet fog enni a BMW mint a Seat és főleg városban.
Kis olvasgatás után kezdem azt hinni hogy akik itt dicsérik a BMWt hogy olcsó autó és keveset fogyaszt és alacsony a fenntartása, azoknak épp van is egy eladó a hahun. Mert gyanúsan ajánlgatják. Feltételezem, hogy már kaptál is privátban hirdetési linkeket is igaz?
Mert az mind nem igaz amit írnak, csak annyi, hogy jó autó, de költséges lehet.
Szervizköltségei is nagyok a BMWnek. Ha csak néhány egyszerűbb alkatrészt cseréltetsz, az nem drága. De ha szervizbe kerül akkor csak az 5000-6000huf ha rádugják az adatkábelt. Egyszerűbb javításokat el tud végezni a maszek Józsibácsi, Pistabácsi, vagy az autószerelő haver is, de már az olajcserénél lesel majd, hogy drága Castrol olaj kell bele hivatalosan. Öntheted bele az itt tanácsadóskodó Kendács Marcik által javasolt olcsó olajat is, aztán később magadra vess. De nem lesz ilyen egyszerű már az olajcsere történet sem, mert a maszek szerelő eleve már szinte a kendácsolással kezdi. Mert külön mérete van a BMW olajszűrő sapkának, az meg nem lesz a maszeknál. Abból ítélve, hogy 2000 körüli évjáratú BMWben gondolkodsz alacsony lehet a költségvetés ez ott probléma hogy majd megveszel egy ilyen korábbi soksok km-es BMWt, amiben időszerű lesz a vezérlés csere. Lehet látsz majd a km órában 200kilót, de akkor az a duplája, akörül meg már időszerű ránézni a vezérlésre. Na akkor amint meghallod a költségeket, már adod is fel a hirdetést a hahun, hogy megszabadulj az autótól. Ha dízel, akkor meg még jön hozzá a turbó esetleges felújítási, vagy csereköltsége, meg a szívósoré. A Seat viszont egyszerű szíjas, komplett mindennel, munkadíjjal együtt lesz 50 ezer, ami semmi a BMW költségéhez képest.
Az árából fiatalabb Seatot tudsz venni. Én szóltam, de te tudod... Majd emlékezz vissza erre, ha probléma lesz, legalább egyvalaki őszinte volt veled.
Nem, nem kaptam semmiféle ajánlatot.
Eddig ahány embert kérdeztem mindenki mást mondott, lehet hogy valakinek folyton gondjai annak a bmw vel, de van akinek semmi gondja nincs vele, ezt ki kell fogni szerintem.
"de van akinek semmi gondja nincs vele, ezt ki kell fogni szerintem"
Gondolod, hogy te majd megúszod és kifogsz egy gondozásmentes darabot.
Hát ez nem így működik. Szinte biztos, hogy gondjaid lesznek.
Nem a BMWkkel vannak folyton gondok, hanem a sok kilometert futott 13+ éves autókkal általában.
Aki azt mondja hogy megvette és utána csodálatos, az hazudik, de még magának is. Még az új autókat is időszakos szervizekre el kell hordani, mert vannak előírt cserélendő alkatrészek, úgyhogy olyan nincs, hogy egy 13 éves meg sokkal jobb. Nonszensz.
Tele a hahu ilyen használt BMW hirdetésekkel, amiknek kb. az az előzménye, hogy behozza külföldről az autót a nagyokos, mert neki BMW kell, mert attól érzi menőnek magát.
Természetesen már külföldön is minimum a 3. gazdája használja, már a második gazda se hordta el márkaszervizbe. Ugyanis az első német tulaj még gazdag, de a második már nem és meggondolja, hogy mire adja ki a pénzét, a harmadik meg még annyira sincs elengedve anyagilag. A kilometerek meg csak gyűlnek, gyűlnek benne.
Szóval megveszi magyar nagyokosunk, csillió kilometerrel (esetleg már vissza van tekerve és nem tud róla), használja 1 évig, mindenkinek áradozik, hogy milyen jól járt, még akkor is, amikor már látszik, hogy gond lesz. Ugye az önigazolás, az kell. Ez pszichológia. Ezért vannak olyanok, akik azt mondják, hogy óó, hát tökéletes. Aztán jön a feketeleves, az első nagyobb javítások, értsd, százezres nagyságrend, amikre nincs pénze. Akkor meg felteszi a használtautó hirdetésbe. Tele van az ilyenekkel a hahu. Aztán akik meg Magyarországon belül keresnek autót, azok csodálkoznak, hogy milyen sok vacak van, miért? Ezért. Vannak igazi, valóban megkímélt, keveset futott, rendesen szervizelt autók is, csak nem 1 millióért, hanem kettőért és ez igaz külföldre is. De gondolja az okos magyar, óó, hát a faxom fog ennyi pénzt adni egy 13 éves autóért, majd megmutatom én, veszek jót 700ért, aztán lásd, az előbbi történetet, annyi különbséggel, hogy már az elején rá kell dobni néhány százezret a javításokra. Vagy nem, eljár lógó futóművel, kattogó, zörgő, füstölő motorral, mert hát mégiscsak BMW, vagánykodjunk. Aztán ha már nagy a gond, ő is feltolja a hahura, aztán csodálkozik, hogy a kutyának se kell. Hát így múlik el a világ dicsősége. Azaz inkább BMW márkáé, mert méltatlanok keze alá kerül.
"amúgy mi a különbség a két motor között nem tudjátok? 1.6 és az 1.8 között"
316i: az első néhány évjáratú 1.6 1600cm3 105le 165Nm volt, a későbbiek 1800cm3 115le 175Nm.
318i: az első néhány évjárat 1800cm3 118 lóerő 180Nm volt, a későbbiek 2000cm3 143 lóerő 200Nm és változó szelepvezérlés.
Köszi a választ utolsó, de nem ezt kérdeztem.
Van 316i 1596 ccm 102 Le és úgyen ez a 316 os van 1895 ccm-s is ami 105 le én erre szeretnék választ kapni, és E36 mind a kettő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!