Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » MZ ETZ 150 gyújtáshiba?

MZ ETZ 150 gyújtáshiba?

Figyelt kérdés

Ha folyamatos fordulaton haladok vele, akkor egyszer csak leáll, olyan mintha nem kapna üzemanyagot, vagy kihagy a gyújtás (szaggat, rángat). Megállok, próbálom indítani, hosszabb rugdalás után beindul, de kb. 1 km és jelentkezik a hiba ismét.Hidegen rendszeresen pöccre indult

és melegen általában kb. 4. rúgásra

ritka volt, hogy elsőre indult. A válaszokat előre is köszönöm!


2013. szept. 11. 20:09
 1/9 anonim ***** válasza:
talán rossz a gyertya hőértéke
2013. szept. 11. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Hát nem tudom, szerintem nem mert eddig jó volt.
2013. szept. 11. 20:33
 3/9 anonim ***** válasza:
Gyertya hőérték, a trafó túl melegszik, a kondi a végét járja, a megszakítót reszelni kellene. Ezek a szóba jöhető eshetőségek.
2013. szept. 11. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
tirisztoros gyújtású elfelejtettem odaírni
2013. szept. 11. 20:55
 5/9 anonim válasza:
100%
Ilyeneket jobb lenne nem kifelejteni kispajtás!
2013. szept. 11. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Trafó, gyertya, esetleg száradnak a kondik.
2013. szept. 11. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Ezeket találtam neked:


"Gyújtótrafó cserénél nagyon kell figyelni az 1-es és a 15-ös pontra menő kábelekkel, mert ha fordiva vannak visszacsatlakoztatva, akkor ugyan megy a motorot, de a gyújtótrafó felforrósodik és a motor kb 30 kilométer múlva emiatt megáll, lehül és lehet továbbmenni!Ezzel én is szívtam már egyszer.

(Saca88)

Tranzisztoros gyújtásom van hagyományos megszakítóval, vagyis lehet, hogy minden megszakítós motorra érvényes a tapasztalatom. Beteg lett a motor, nagyon kellett pörgetni, hogy le ne álljon, menni meg nem akart. Átnéztem, de nem volt tünet, normálisan indult utána. Próbaútról hazafelé lefulladt, nem lehetett betolni lejtőn sem. Kigondoltam, hogy a kondinál lehet gond, és amikor ki akartam cserélni, észrevettem, hogy laza az érintkezés szorító anyája. A kondenzátort nem kellett kicserélni, csak a hozzá vezető fémsín anyáját meghúzni. (Azért indult be minden korábbi átnézés után, mert a dekli alatti matatáskor a kilazult hozzávezető fémcsík megmozdulhatott, és ettől átmeneti rövid ideig elégséges szikra képződött.)

(TZRider)

Melegen nem indul...

Ha a motor melegen vagy félig bemelegedve leállítás után nem indul, betolva pedig igen (és egyébként minden rendben van a karbinál, gyertyánál, gyűrűknél stb), kisebb (0,4-0,5mm) gyertyahézaggal megoldódik a probléma. Viszont ez ideiglenes megoldás. A hiba a gyújtótrafóban van, ki kell cserélni. Én sok hónapig szívtam ezzel, ár mindent kicseréltem, mindent tökéletesen beállítottam, mire rájöttem.

/allllli/"

2013. szept. 11. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Az a helyzet, hogy mióta megvettem azóta mentem már vele több mint 2000 km-t és ez a hibajelenség csak az utolsó kb. 4-500 km-ben jelentkezett. Tehát gyanítom, hogy a trafó jól van bekötve.

2013. szept. 11. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Gratulálok a tudathasadásodhoz!

Ha azt látod "Válasz küldése" nem pedig azt "Komment küldése" akkor válts felhasználót!

:D

2013. szept. 12. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!