Ráérzek majd idővel?
Most lesz a forgalmi vizsgám majd valamikor (már a második, az elsőn megbuktattak...).
Párszor elnézek 1-2 kanyart, pl. a munkahelyemnél, ami az udvarra kanyarodik be, és azon gondolkodom, hogy bevehető-e kettőbe, vagy egybe kell visszakapcsolni ?
Idővel ráérzek majd ezekre ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
nem igazán értem a kérdést, nem vagy te versenyző, hogy "kiadja vagy nem" alapon kéne vezetned... 1-be sose kapcsolunk ,csak álló helyzetben, vagy ha "kúszni" kell, máskülönben mindig 2.
2-es alapjáraton minden kanyart be tudsz venni, télen tükörjégen meg ne vezess még
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Anyám csinálja ezeket, hogy fejből megtanulja előre, hogy az udvaron például hogy kell egy szűk fordulót csinálni.
Nem szabad ilyet csinálni, mikor a volán mögött ülsz, akkor kell érezd, hogy az adott autóval hogy tudod bevenni azt a kanyart. Közben figyelsz, hogy neki ne menj semminek. És azt is kell érezni, hogy egy Matizban ülsz, vagy egy A8-ban ülsz, mert nem egyformán kell manőverezni a kettőt.
Szóval igen, remélhetőleg rá fogsz majd érezni, de sajnos vannak, akik nem éreztek rá erre, mégis közlekednek az autóval.
Elég sokat, többet, mint az átlag tanulók.
Most lesz a második forgalmi vizsgám.
Elsőre nagyon rástresszeltem és nem jött össze....
A második vizsgán próbálok majd lazább lenni, mert ez tényleg csak úgy megy.
Amúgy nem érdekelne hanyadszorra megyek át, de nem akarom őket tovább gazdagítani. Azt a pénzt inkább már az autóra költeném... :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem úgy tanította:
Ha belátom, és nem túl éles, kettes, ha nem látni be, 20-nál kuplung be, 10-es tempó, egyes, és 10-el bevenni a kanyart. De gyakorlatilag ez csak a mellékutcáknál, kapubejáróknál kell. Egy a fontos, a vizsgán sose nyomkodd a kuplungot kanyarodás közben, azért buktatnak, legalábbis nekem ezt mondták. Ha úgy érzed, nem megy kettesben, tedd egyesbe, legfeljebb anyáznak a többiek, de ne reszkírozd meg a kettest, ha nem biztos, hogy menni fog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
szerintem a helyzettől függ
1. nézz körül, mérd fel hogy van-e keresztező gyalogos/kerékpárforgalom akinek mindenképp elsőbbséget kell adnod (ha például balra kanyarodnál, jönnek szemből, de elsőbbséget kell adnod a gyalogosnak, akkor semmiképp ne hajts át a szembeni sávba, hogy megállj és belédmenjenek)
2. tedd ki az irányjelzőt, és lassíts a kanyar bevételéhez biztonságos sebességre
3. érezni fogod, hogy elbírja-e még kettesben a motor, ha nem akkor nyugodtan tedd ki egyesbe
a lényeg hogy légy körültekintő, és sose siesd el a dolgot
fő a biztonság :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!