Ha havonta kb 1600 km-t fogok utazni munkaügyben megéri egy 1.4es dízel mazda?
Nem írtad új vagy használt autóról van e szó. A havi 1600km az évente durvitva 20 ezer km, sokan azt fogják mondani hogy még nem éri meg. Nekem 1,4 dieselem van 8 éve 3,5 évesen vettem, akkor még mentem évente 30 ezret mostmár csak 10-12ezer/év, de eszembe nem jutott hogy benzinesre váltsak. Tegnap tankoltam 4,1-es átlagot mértem, ebben bőven van városi közlekedés is.
Igazából pénztárcádtól is tedd függővé. Ha elő tudsz kapni egy nagyobb összeget javításkor szerintem megspórolja mire javítani kell.
De melyik mazdában van 1,4-es diesel? mennyi az autó ára? Attól függ milyen diesel. 10 éves, az már valószínű hogy nem a régi adagoló van, hanem elektromos szivattyú, annak húzós az ára. Porlasztó csúcsok. Ha van kettős tömegű lendkerék (ha nincs az csak jó). Ezek százezres tételek.
Az a baj egy 10 évesnél ha nincs vezetett szervízkönyved akkor bizonytalan hogy mennyit futott az autó.
Sajnos általában azért veszik meg a dieseleket hogy kihasználják a gazdaságosságát így jellemzően többet futnak mint a benzinesek. Én megvettem még 3,5 évesen, ott még kisebb a kockázat.
Ha nem állsz úgy anyagilag hogy egy 2-300 ezres javítás megoldható legyen akkor inkább benzinest vegyél annak ellenére hogy diesel párti vagyok.
Lpg (benzin-gázos) autóval lehetne még spórolni. Ott a benzines javítási költségei, a gázszettre nem szoktak sokat költeni a beszerelésen kívül.
De van neki végíg vezetett szervízkönyve? Mennyit futott?
Jó lehet a mazda de nem az egyetlen kis diesel. Ford Fiesta is van 1,4-es nekem bevált. Citroen C3, Peugeot 206. Ebben a korban már az állapot felül írhatja a típust ha jól akarunk választani. És sokszor egy rossz tankolás miatt jönnek a 100 ezres javítások, mindíg tedd el majd a blokkot/számlát ha gázolajat tankolsz a legalább a következő tankolásig.
Ha az 112 ezer valós az még nagyon jó. Nem tudom vezérműszíj csere mennyinél kell mert az is kb 80 ezer ft lehet és az nem is meghibásodás, hanem egy kötelező dolog. A turbót felejtettem még el említeni, az is szerepel a rizikós listán.
Én vettem a Fiestát 56 ezerrel 3,5 évesen most 11 évesen 235 ezernél jár, sokan azt mondják 200 ezer km-nél jönnek a nagy javítások, nekem még nem jött szerencsére.
Sokat számít az olajcsere is, a gyártó 20-30 ezer km-t határoz meg, le kell cserélni 10 ezrenként (bárki is mondja hogy elég 20 ezernél). Ez a turbó hosszú életének titka és az egész motornak is. Gázolajszűrő sem olcsó, nem tudom pontosan hány km-enként kell, de 40-80ezer km, autótípustól függően is változó, az is jobb ha hamarabb van mert lehet azért fogja bírni a porlasztó csúcs sokkal tovább. És a jó üzemanyag.
Mondjuk egy ukrán gázolaj azonnal tud hozni egy pár százezres javítást.
"Szervízkönyv van kb 112000et futott."
Évi 11000km egy diesel autóban :-) mese..vagy kifogtad az évszázad vételét :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!