Hülyeség dízel autót vennem, ha nem megyek sokat az autóval? (évi 10-15ezer km, ami fele város, fele országút ill. autópálya)? 2010-es A merciről lenne szó.
"és motorikusan nincsen baja a kocsimnak"
még...
"még..."
Igen még.
Az alábbi pontokban a saját kocsimmal számolok ami egy 1.7 TD isuzu B vektra.
Én már kiszámoltam, idáig több mint 280 000-et spóroltam, és ez csak azért mert nem benzinest vettem.
És azt ki garantálja nekem hogyha veszek egy használt benzines autót abban nem lesz zsebbenyúlós szervíz? Használt autónál szerintem a következő lehetőségek vannak:
-1: Ez a legjobb verzió : veszek egy dieselt, és hibamentesen használom, és örülök hogy nem költök "sokat" az üzemanyagra. (főleg ha figyelembe veszem hogy a kamionosok gyakran 300-ért árulják a naftát)
-2: Veszek egy dieselt, és keveset tankolok, viszont valami beszarik. Az adagoló a legpénzesebb dolog benne, turbót akár most is tudok bele 40 000-ért beépítési garanciával, adagolót meg 60 000-ért. Lehet hogy az üzemanyag spórolásomat felemészti a javítás, de mivel volt spórolásom, így végül nem vagyok akkora szarban mint azt sokan lefestik.
-3: Veszek egy benzinest. A fogyasztás miatt mégcsak lehetőségem sincs arra hogy a költségeimet levigyem arra a szintre amit az 1-es pontban leírtam.
-4: Ez meg a legsz@rabb verzió: veszek egy benzinest. Sokat fogyaszt a dieselhez képest, és ennek a tetejébe beszarik benne valami. Mert a benzinesben is vannak ám drága cuccok . Aztán hiába tátom a számat a szerelőnél hogyhát direkt azért vettem benzinest mert azt írták a gyakorin hogy a benzinesnek milyen olcsó a javítása. Akkor aztán ha a dieselhez képest fennálló töbletfogyasztáshoz hozzáadom a javítási költséget akkor szerintem lehülyézném magamat hogy mi a francnak kellett nekem benzines kocsit venni.
Én kb ezek szerint vettem kocsit, méghozzá dieselt, amit a mai napig nem bántam meg. Újra ugyanígy döntenék ha autóvásárlás előtt állnék. Arról nem is beszélve hogy az én isuzu dieselem lehet hogy többet el fog menni mint sok benzines kocsi.
"Az alábbi pontokban a saját kocsimmal számolok ami egy 1.7 TD isuzu B vektra"
Ez az eszmefuttatás szép meg jó, és még lehet hogy megállja a helyét egy közel 20 éves faék egyszerűségű dízel esetén. Gondolod egy 2-3 éves CR dízel esetében is ugyanígy működne a matek? Ehhez már nem kapsz adagolót 60 000-ért...
CR-be:
-injektor: 120-150K/db
-turbo: 150K+
-szivattyú: 180K+
-lendkerék 150-200K
Nagyon jók ezek a dízelek, de hogy egy 1.6-os 120 lovas 300NM-es motor 4-5 liter fogyaszt annak ár van ám..
15:27
Igen, ebben teljesen igazad van, azért írtam le hogy milyen kocsiról van szó.
Egyébként ha nagyon ki akarjuk tárgyalni ezt a témát akkor essen szó az új turbós benzinesekről is, amiknek nem biztos hogy olcsóbb a szervizelésük mint az új dieseleknek, viszont ugyanúgy jó az étvágyuk.
Nem akartam idekeverni a benzineseket, csak arra akartam utalni, hogy az isuzu TD meg az 1.9TDI-t pl simán lehet nyüstölni hidegen is városban mert, ha esetleg szét is hullik, akkor is egy motorcsere filléres tétel egy injektorsor vagy egy DPF árához képest.
Hogy ON is legyek:
Ha a CDI 2 literrel kér kevesebbet, mint egy benzines társa akkor 15k km-en ~240 000Ft-ot spórolsz vele. Ha vigyázol rá, megpróbálod hidegen nem gyilkolni esetleg rakatsz bele valami melegen tartó szerkentyűt és 4 évet kihúzol vele komolyabb meghibásodás nélkül, akkor 1 misi a zsebedben marad.
Ha az autóban van már 100 000 km ( csak mondtam egy elég nagy futást 3 évre) és te beleraksz 4 év alatt még 60 000-ret, akkor sem kellene előfordulnia még komolyabb zsebbe nyúlós meghibásodásnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!