Mi az ideális sebesség váltási stílus autóvezetéskor, ami kíméli a váltót és a kuplungot?
Itt arra gondolok Pl: Megyek a kanyar fele akkor én 3 as ból vissza váltok kettesbe és ebbe a sebességi fokozatba veszem be a kanyart.(természetesen ha jön egy biciklis vagy gyalogos akkor enyhe fék, kuplungot benyomom, üresbe rakom, és megvárom hogy átkeljenek)Másik példa: Ha látom hogy piros van akkor nem berakom üresbe és odagurulok hanem elveszem a lábam a gázról, enyhén fékezek és visszakapcsolgatok(természetesen egyesbe nem rakom vissza). Ellentétben mások, vagyis a többség, a kanyart kuplung benyomással veszik be. Vagyis, megy a kanyar felé, oda ér a kanyarhoz,benyomja a kuplungot, vissza kettes de benyomva hagyja a kuplungot, és mikor kiér a kanyarból akkor engedi fel.
Bízok benne hogy itt vannak autószerelők és tudnak korrekt választ adni. Kíváncsi vagyok minden véleményre, tanácsra.
Vezetéstechnikai szempontból az biztos, hogy kanyart nem kinyomott kuplunggal vesszük be, hogy fogjon a motorfék illetve üresben nem gurulunk, mindig legyen sebességben. (holnap fogok vizsgázni, remélem nem vert át az oktató^^)
Véleményem szerint a kuplung a legnagyobb terhelés akkor kapja amikor indul az autó, lassan kell csúsztatni és akkor nem tesz benne (nagy) kárt.
Szerintem ilyen, hogy kanyarban hányasba kell kapcsolni, nincs. Minden kanyart a rá jellemző ideális sebességgel kell bevenni, és az ennek megfelelő fokozatba kell kapcsolni.
Lámpánál én is szoktam gurulni, de én ott sebességben hagyom, megfelelő lendületnél az alapjárat simán elég, persze kell hozzá tapasztalat és a domborzattól is függ.
A kanyart kuplunggal venni szerintem a legnagyobb hülyeség, bár nekem csak első kerék meghajtású autókon van tapasztalatom. Viszont ezeken azt vettem észre, hogy akkor a legstabilabb a tartása, ha húznak az első kerekek. Ezért ha mondjuk 80-nal akarok venni lakott területen kívül egy kanyart, akkor a kanyar elejére 80 alá lassulok egy kicsivel, nem kell sok, mondjuk 77-78 és a kanyar közepéig kis gázzal érem el a 80-at, onnantól pedig kigyorsítok 90-re (persze ha biztonságos és látom már, hogy mi van előttem) Kuplunggal venni egy kanyart már csak azért is a második legveszélyesebb dolog szerintem (az első üresben lenne) mert ha megindul az autó valamerre, vagy bármilyen vészhelyzet áll elő, akkor még a kuplung felengedése is időt vesz igénybe, sőt el tudom képzelni, hogy vannak, akik hirtelen kinyomva is felejtenék és csak pörgetnék a motort, korrigálni pedig nem tudnának.
Van egy kuplung kímélő módszer, azt mondják, hogy a 3. és 5. fokozat között akkora átfedés van, hogy a 4. kihagyható, így egy váltást minden gyorsításnál el lehet hagyni, viszont így nehezebben fog gyorsulni az autó, így szerintem ezt maximum akkor jó alkalmazni, ha nem jön mögöttünk senki, mert őt is feltartjuk.
Én úgy vezetem a motort, hogy a nyomatékgörbe alsó határán járatom mindig, minden sebességi fokozatba - kivétel az agresszív kigyorsítás.
Ez az én esetemben 5-6,000-es fordulatot jelent. Úgy váltok, hogy mindig ebben a tartományban mozogjon a motor ha nem előzök vagy kigyorsítok pl. (akkor értelem szerűen 11-12e-ig felpörgetek).
Az viszont biztos, hogy vezetéstechnikailag hibás, ha valaki behúzott kuplunggal vesz be egy kanyart. Kanyarban húzni kell a gázt, hogy meglegyen a "fekvése" a motornak. Kanyar előtt kell olyan sebességre fékezni, amin biztonságosan be tudja a sofőr venni a kanyart.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!