Mit gondoltok a Chrysler 300c-ről?
De a többi országban elfogadják, és kész. Nálunk szidják, szarozzák, semmibe veszik. Ez a különbség szerintem. :)
Egyébként az baromság, hogy a V8-as HEMI motor gagyibb a megszokott V8-as Otto-nál. Pontosan azért lett Otto-ból HEMI, mert jobb. Nagyobb nyomatékot tud kifejteni. A teljesítménybe ne menjünk bele, a HEMI-ből is akármennyit ki lehet hozni...
"Egyébként az baromság, hogy a V8-as HEMI motor gagyibb a megszokott V8-as Otto-nál. Pontosan azért lett Otto-ból HEMI, mert jobb."
Igen, úgy a '30-as, '40-es években tényleg jobbnak bizonyult az akkori csúcs-technikához képest. Ma már nem. Egy kis rövid prezi a HEMI-ről, csak hogy tudd miről beszélsz: [link]
Ha nem menne az angol, a lényeg röviden:
Előnyök:
+ Kis falfelület a hengerfej felől (a félkör alak miatt)
+ Több hely a szelepeknek, több keverék juttatható be
+ Gyújtás optimális helyen (középen)
+ Magasabb sűrítési arány
Hátrányok:
- Legfeljebb 2 szelep hengerenként (ez mondjuk nem szabályszerű, de elég általános)
- Túl nagy égéstér (a kissebb motorok még a HEMI-nél is jobbak hőveszteség terén)
- Nagy fordulatszámon nem hatékony
- Érzékeny az üzemanyagminőségre (oktánszám!)
- Nagy fogyasztás
- Drága (gyártani és szervizelni is)
A HEMI hátrányait a többi modern motor szinte mind kiküszöböli (de legalábbis relatíve jobbak nála), az előnyei közül meg legalább 2-re van technikai megoldás: most is középen van a szikra helye és a szelepek is 4 kissebb szelepen több keverék jut be, mint 2 nagyon. De a sűrítési aránnyal is elég rugalmasan lehet ma már játszani, nem kell hozzá feltétlen HEMI. Alacsony fordulaton tényleg jó a nyomatéke, de ez önmagában nem elég indok arra, hogy eggyütt kelljen élni a hátrányaival is. Persze aki erre bukik, az szeresse, de egy hétköznapi személyautóba nem való (sőt, sportautóban sem hiszem, hogy ez lenne a legjobb).
"De a többi országban elfogadják, és kész. Nálunk szidják, szarozzák, semmibe veszik. Ez a különbség szerintem. :)"
Ebben nem vagyok biztos, szerintem ha egy német, francia, svéd vagy japán autóstalálkozón megkérdeznéd, hogy miért nem vesznek inkább amerikait, ott is kapnál hideget-meleget. A parasztok mindenhol csak szidkozódnak, légy a világ akármely táján. De a baj nem is ezzel van, rajtuk kívűl sem veszi senki más őket. A francia vagy olasz autókat is hallom, hogy sokszor ócskavasnak titulálják, de erős vásárlóbázisa van, mert aki racionális döntést akar hozni, nem a névtelenek véleményére ad, hanem a szakértőkre és megnézi a technikai adatokat is. Utóbbi 2 nem az amerikai autóipar igazolja Észak-Amerikán kívűl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!