Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondoltok a Chrysler...

Mit gondoltok a Chrysler 300c-ről?

Figyelt kérdés
Miért van belőle kevés itthon? Szerintem nagyon komoly, és feltűnő autó.. szerintetek mit gondolnának rólam ha vennék egyet? Főleg itt, mivel falun lakom.
2013. aug. 23. 10:20
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

De a többi országban elfogadják, és kész. Nálunk szidják, szarozzák, semmibe veszik. Ez a különbség szerintem. :)


Egyébként az baromság, hogy a V8-as HEMI motor gagyibb a megszokott V8-as Otto-nál. Pontosan azért lett Otto-ból HEMI, mert jobb. Nagyobb nyomatékot tud kifejteni. A teljesítménybe ne menjünk bele, a HEMI-ből is akármennyit ki lehet hozni...

2013. aug. 23. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

"Egyébként az baromság, hogy a V8-as HEMI motor gagyibb a megszokott V8-as Otto-nál. Pontosan azért lett Otto-ból HEMI, mert jobb."


Igen, úgy a '30-as, '40-es években tényleg jobbnak bizonyult az akkori csúcs-technikához képest. Ma már nem. Egy kis rövid prezi a HEMI-ről, csak hogy tudd miről beszélsz: [link]


Ha nem menne az angol, a lényeg röviden:

Előnyök:

+ Kis falfelület a hengerfej felől (a félkör alak miatt)

+ Több hely a szelepeknek, több keverék juttatható be

+ Gyújtás optimális helyen (középen)

+ Magasabb sűrítési arány


Hátrányok:

- Legfeljebb 2 szelep hengerenként (ez mondjuk nem szabályszerű, de elég általános)

- Túl nagy égéstér (a kissebb motorok még a HEMI-nél is jobbak hőveszteség terén)

- Nagy fordulatszámon nem hatékony

- Érzékeny az üzemanyagminőségre (oktánszám!)

- Nagy fogyasztás

- Drága (gyártani és szervizelni is)


A HEMI hátrányait a többi modern motor szinte mind kiküszöböli (de legalábbis relatíve jobbak nála), az előnyei közül meg legalább 2-re van technikai megoldás: most is középen van a szikra helye és a szelepek is 4 kissebb szelepen több keverék jut be, mint 2 nagyon. De a sűrítési aránnyal is elég rugalmasan lehet ma már játszani, nem kell hozzá feltétlen HEMI. Alacsony fordulaton tényleg jó a nyomatéke, de ez önmagában nem elég indok arra, hogy eggyütt kelljen élni a hátrányaival is. Persze aki erre bukik, az szeresse, de egy hétköznapi személyautóba nem való (sőt, sportautóban sem hiszem, hogy ez lenne a legjobb).



"De a többi országban elfogadják, és kész. Nálunk szidják, szarozzák, semmibe veszik. Ez a különbség szerintem. :)"

Ebben nem vagyok biztos, szerintem ha egy német, francia, svéd vagy japán autóstalálkozón megkérdeznéd, hogy miért nem vesznek inkább amerikait, ott is kapnál hideget-meleget. A parasztok mindenhol csak szidkozódnak, légy a világ akármely táján. De a baj nem is ezzel van, rajtuk kívűl sem veszi senki más őket. A francia vagy olasz autókat is hallom, hogy sokszor ócskavasnak titulálják, de erős vásárlóbázisa van, mert aki racionális döntést akar hozni, nem a névtelenek véleményére ad, hanem a szakértőkre és megnézi a technikai adatokat is. Utóbbi 2 nem az amerikai autóipar igazolja Észak-Amerikán kívűl.

2013. aug. 23. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 kaiser g válasza:
Kedves Kérdező!Mivel nekem van egy ilyen autóm,Azt gondolom,hogy az egész falu rajtad fog röhögni,az autószerelő viszont odalesz a gyönyörtől.
2013. okt. 27. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!