Lecserélném 1998-as Audi A4-es kocsimat. A kiszemeltem egy 2004-es Audi A6 2.5 TDI. Az autóban 210000 Km van, full extrás. Szervizkönyvvel rendelkezik, szép állapotban van. -Érdemes ennyi Km-rel megvenni? -Ez a 2.5 TDI motor jónak számít?
Mennyire elterjedt dolog? :)
Hát...konkrétan annyira, hogy amikor kocsit akartam venni, kinéztem egyet, amiben kevés km volt (gyanúsan kevés). Kérdeztem, hogy van-e szervizkönyv, mire az volt a válasz,hogy nincs. Mondtam a kereskedőnek, hogy akkor sajnos nem érdekel. Erre azt mondta, hogy ha megnyugtat engem, akkor fél óra alatt hoz egy pecsételt szervizkönyvet. :) Arra akart célozni, hogy ne azt nézzem mi van a szervizkönyvbe, hanem azt, hogy milyen állapotban van a kocsi. Ennek ellenére persze nem vettem meg, mert így a napnál világosabb volt, hogy visszatekerte az órát.
És persze...az állapot a fontos, nem a km, de azért vannak határok, hiszen egy 80.000 km-el hirdetett 5 éves autó esetében ha kiderül, hogy az a 80.000 igazából 200.000 (és nagyon gyakori az ilyen mértékű tekergetés), azért dühítő. Másrészt a "rendszeresen karbantartott" kocsiknál sem néznek át mindent, a kopó főalkatrészeket nem cserélik ki a karbantartások során, így hiába a nagy okoskodás, egy 200.000-et futott autó 3-4x kopottabb, mint egy 80.000-et futott. Ez van...
Persze, számít az is,hogy pályán vagy városban volt zömével használva, de szerintem egy kategórián belül azért közel megegyezik a használat. Tehát egy 1.4-es kocsit többnyire városi, vagy országúti használatra vesznek, míg egy 2.5-ös TDI-t autópályára.
Szóval akárhogy is, több km = kopottabb autó. Ez egyszerű fizika.
Az utastér belsejét pedig üléshuzattal, kormányvédővel, a tervezett eladás előtt 1 évvel pedig egy pedálcserével, az eladás előtt pedig egy fullos kárpittisztítással újjá lehet varázsolni. De ez csak smink.
Egy szóval jó eséllyel át leszel baszcsizva. :) Ami túl szép, hogy igaz legyen, az nem az. Az autóbizniszre meg ez fokozottan igaz.
Akkor ha én magánszemélyként azt mondom, hogy az E-Bay-en 10$ alatt kapsz üres kitöltetlen szervizkönyvet ( de szerintem van a vaterán/racing-bazáron is ) és haverom egy tálca sörért elhoz egy bélyegzőt a munkahelyéről és végignyomjuk neked egy délután? :D
Általában a gyártóknál/forgalmazóknál nemzetközi adatbázis van, így ha tényleg szervizelt, akkor alvázszám alapján akár külföldi autó is leinformálható. Be lehet battyogni a tulajjal egy márkakereskedésbe, személyivel, forgalmival együtt és le lehet informálni az autót. Innentől a szervizkönyv megléte már lényegtelen.
Ha már szervizkönyv, érdekes sztori. Egyik ismerősöm vett pár éve egy Mondeot, első tulajtól 140 000km-rel, végig szervizelt, szervizkönyv végigütve, ráadásul nem is egy szerviz bélyegzőjével, maga a könyv és az autó is korrekt volt. Két évve volt nála az autó, amikor megkérdeztem, hogy a szervizkönyvön szereplő rendszám miért nem egyezik az autóéval? Annyira bújták a belső lapokat, hogy nem tűnt fel nekik, hogy a rendszám második két betűje és két szám nem egyezik xD
Ettől függetlenül az autó szuper, túl van a 200 000km-en, amiből egy 100-ast le lehetne tagadni, komolyabb gond sem volt még vele..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!