Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lecserélném 1998-as Audi...

Patilori kérdése:

Lecserélném 1998-as Audi A4-es kocsimat. A kiszemeltem egy 2004-es Audi A6 2.5 TDI. Az autóban 210000 Km van, full extrás. Szervizkönyvvel rendelkezik, szép állapotban van. -Érdemes ennyi Km-rel megvenni? -Ez a 2.5 TDI motor jónak számít?

Figyelt kérdés
2013. aug. 22. 08:14
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:

Mennyire elterjedt dolog? :)

Hát...konkrétan annyira, hogy amikor kocsit akartam venni, kinéztem egyet, amiben kevés km volt (gyanúsan kevés). Kérdeztem, hogy van-e szervizkönyv, mire az volt a válasz,hogy nincs. Mondtam a kereskedőnek, hogy akkor sajnos nem érdekel. Erre azt mondta, hogy ha megnyugtat engem, akkor fél óra alatt hoz egy pecsételt szervizkönyvet. :) Arra akart célozni, hogy ne azt nézzem mi van a szervizkönyvbe, hanem azt, hogy milyen állapotban van a kocsi. Ennek ellenére persze nem vettem meg, mert így a napnál világosabb volt, hogy visszatekerte az órát.


És persze...az állapot a fontos, nem a km, de azért vannak határok, hiszen egy 80.000 km-el hirdetett 5 éves autó esetében ha kiderül, hogy az a 80.000 igazából 200.000 (és nagyon gyakori az ilyen mértékű tekergetés), azért dühítő. Másrészt a "rendszeresen karbantartott" kocsiknál sem néznek át mindent, a kopó főalkatrészeket nem cserélik ki a karbantartások során, így hiába a nagy okoskodás, egy 200.000-et futott autó 3-4x kopottabb, mint egy 80.000-et futott. Ez van...


Persze, számít az is,hogy pályán vagy városban volt zömével használva, de szerintem egy kategórián belül azért közel megegyezik a használat. Tehát egy 1.4-es kocsit többnyire városi, vagy országúti használatra vesznek, míg egy 2.5-ös TDI-t autópályára.


Szóval akárhogy is, több km = kopottabb autó. Ez egyszerű fizika.


Az utastér belsejét pedig üléshuzattal, kormányvédővel, a tervezett eladás előtt 1 évvel pedig egy pedálcserével, az eladás előtt pedig egy fullos kárpittisztítással újjá lehet varázsolni. De ez csak smink.


Egy szóval jó eséllyel át leszel baszcsizva. :) Ami túl szép, hogy igaz legyen, az nem az. Az autóbizniszre meg ez fokozottan igaz.

2013. aug. 23. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 Dörmögő ***** válasza:
Én abszolút egyetértek azzal hogy a kereskedő tudott volna hozni szervízkönyvet, és ezzel arra utalt hogy ne az alapján vegyél kocsit hogy van-e könyvecske vagy nincs. De fontos kiemelni hogy ezt kereskedő mondta. Tegyük fel hogy akkor mi lenne ha én mint magánszemély árulnám a kocsit. Ha van hozzá szervízkönyvem akkor az nagy eséllyel hiteles, ugyanis gyanítom hogy ugyanúgy mint az óratekerést is már börtönnel büntetik úgy hasonló súlya lehet egy szervízkönyv hamisításnak is. És amíg egy szervizes összejátszik egy kereskedővel, gondolom oda kell kenőpénz plusz bizalom, addig a szervizeshez én ismeretlenül hiába megyek oda hogy el akarom adni a kocsim és adjon már hozzá szervízkönyvet, simán el fog hajtani a pi..ába. Ugyanis attól fog félni hogy lebukik, mivel engem nem ismer és nem bízik meg bennem. Nem állítom hogy magánszemély ezt még nem oldotta meg, csak én úgy gondolom hogy a magánszemélyes autónál sokkal ritkább a hamis szervízkönyv, ellenben a kereskedő és a szervizes már elég hosszú "üzleti" kapcsolatban áll.
2013. aug. 23. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim ***** válasza:

Akkor ha én magánszemélyként azt mondom, hogy az E-Bay-en 10$ alatt kapsz üres kitöltetlen szervizkönyvet ( de szerintem van a vaterán/racing-bazáron is ) és haverom egy tálca sörért elhoz egy bélyegzőt a munkahelyéről és végignyomjuk neked egy délután? :D


Általában a gyártóknál/forgalmazóknál nemzetközi adatbázis van, így ha tényleg szervizelt, akkor alvázszám alapján akár külföldi autó is leinformálható. Be lehet battyogni a tulajjal egy márkakereskedésbe, személyivel, forgalmival együtt és le lehet informálni az autót. Innentől a szervizkönyv megléte már lényegtelen.


Ha már szervizkönyv, érdekes sztori. Egyik ismerősöm vett pár éve egy Mondeot, első tulajtól 140 000km-rel, végig szervizelt, szervizkönyv végigütve, ráadásul nem is egy szerviz bélyegzőjével, maga a könyv és az autó is korrekt volt. Két évve volt nála az autó, amikor megkérdeztem, hogy a szervizkönyvön szereplő rendszám miért nem egyezik az autóéval? Annyira bújták a belső lapokat, hogy nem tűnt fel nekik, hogy a rendszám második két betűje és két szám nem egyezik xD


Ettől függetlenül az autó szuper, túl van a 200 000km-en, amiből egy 100-ast le lehetne tagadni, komolyabb gond sem volt még vele..

2013. aug. 23. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!