Leállított motornál, lekapcsolt gyújtásnál mekkora áramfelvétele van az autónak (99es Astra, riasztóval és köszpontizárral)?
2,5 nap állás alatt valami leszívta az alig 1 éves aksit.
Töltőfesz megvan alapjáraton 14V. Ezért arra gondoltam leszedem az egyik aksi sarut és nézek egy áramfelvételt, csak nem tudom, hogy mi lehet egy "normális" érték.
Sziasztok,
Ezzel hogyan lehet áramfelvételt mérni? Mit kell hova dugni, illetve aksira hogyan kell kötni?
...ha lehet
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyik mérőzsinórt a felső hüvelybe dugod (10A DC), a másikat az alsóba (COM, közös pont). A kapcsolót először a legnagyobb méréshatárra állítod: jobb oldalon a DCA mező 10A pötty. Ezután a _NEGATÍV_!_!_! akkusaru csavarját meglazítod, hogy le lehessen venni, de még nem veszed le. Utána a piros mérőzsinórt valami testponthoz rögzíted (lehet akár segítséggel is, ha nem szakad meg az áramkör, nem fog kódot kérni a rádió, és a motorvezérlő nem felejti el a motorról megtanult rövidtávú korrekciós paramétereket), a fekete mérőhegyet pedig az akkukiverzetéshez nyomod a saru alatt. Ezután (minden mérőzsinór ott van, ahol az előbb írtam) óvatosan lehúzod a negatív sarut. Az árammérő az aramfelvételt fogja mutatni. Ha túl kicsi, (10A állásban 20 mA-t csak 0,02-nek fogod látni) akkor a sarut rakd vissza. Az multimétert váltsd át 200m állásba, a felső hüvelyből tedd át a középsőbe a mérőzsinórt. Ha megvan, a sarut megint húzd le, és látni fogod a kocsi áramfelvételét. Ha megvan, rakd vissza a sarut, húzd meg a csavarját és kész vagy.
Két okból szükséges ez a macera:
-Nem fog kódot kérni a rádió
-Ki tudja a jármű elektromos rendszerében hol mekkora kondenzátorok vannak, és ha megszakadt a tápellátás, a mérés megkezdésekor az áramlökés kiégetheti a műszer 200mA-s biztosítékát.
Bár látom régi a poszt, de én is írok.
Nekem egy amerikai ford Scorpio-m van. Utolsó generációs béka lámpás.
A generátorom nem tölt 13.92-nél többet 800rpm-en minden fogyasztóval.
Az autó akksija minden betett biztosítékkal 150mA-ert fogyaszt alvó üzemmódban, ha kiveszem a 7.5A biztit, akkor már csak 45-50mA.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!