Hogyan kell olajteknőt felszerelni 1997 suzuki 1. 0-ra? Gyárilag nem volt tömítés téve csak paszta, én se tegyek tömítést? Pontról-pontra, hogy tegyem fel, hol pasztázzam, hagyjak rést amég megköt?
Gyárilag nem hiszem, hogy csak paszta lett volna...
Vegyél tömítést, sokkal jobb és egyszerűbb mint pasztával kókányolni.
Először jó alaposan pucold le a blokk felfekvő felületét és vizsgáld meg nincs-e rajta karcolás, vagy bármilyen sérülés. Ha van akkor a gyári tömítést hanyagold. Hézagolásra nem érzékeny az olajteknő, tehát így szükség sincs a tömítésre. Ha jó a felület akkor csinálhatod tömítéssel is, de pasztával is. Te dolgod.
A 2 felületet pucold meg jó alaposan, ne legyen rajtuk semmi szennyeződés. Aztán zsírtalanítsd(benzines ronggyal áttörlöd jó alaposan) aztán az egyik felületet(én azt szoktam ami hozzáférhetőbb, te esetedben ez szerintem a teknő) vékonyan bekened pasztával, de tényleg csak vékonyan, legjobb ha egy csíkot húzol rá, de ne legyen sehol megszakítva. Aztán mehet a helyére és rá is húzhatod akár készre. Vagy csinálhatod úgy is hogy nem húzod meg teljesen, csak akkor ha már megszáradt. Mindkét megoldás jól működik.
Én a motoromnál egy ideje pasztát használok(persze ahol fontos a hézag ott maradt a tömítés is+ a paszta), azóta nem szivárog az olaj sehol. Persze azt hozzá kell tenni hogy minden felületen van már 1-2 apróbb sérülés, a kuplungdekni meg meg van csavarodva, de tökéletesen zár az is. És olcsóbb mint a síkoltatás.
2-3 mm...nem kell vastagabb.nem kell rést hagyni, felcsíkozod, óvatosan illeszted, csavarokat kulturáltan meghúzod, oszt jónapot...egyet alszol rá, másnap töltheted, hadd menjen.
fontos a megfontoltság, nyugalom...itt nincs kapkodásnak helye.
sok sikert.
Igen, kb a közepére kéne. Azt, hogy hány mm nem tudom, sose mértem még :D De ha jól illeszkedik akkor nagyon kevés kell, úgy összenyomva lesz vagy 1 tized mm vastag a tömítés. Legalábbis motoron néhol olyan mint egy nagyon vékony hártya. Bár én rögtön készre húzom. Így csak ott van vastagsága ahol sérült a felület.
És amit előttem írtak, csavart ne tépd azért bele, csak szépen meghúzod, lehetőleg ne körbe hanem átlósan és ne egyszerre húzz meg egy csavart hanem átlósan menny végig és mindegyiken húzz egy kicsit. Így egyenletesen szorítod rá a teknőt és nem csavarod meg azt.
Olajat meg másnap tölts bele.
Ha nem sikerül se kell rögtön feladni. Még 1 próbát megérhet utána is én azt mondom :)
Tudnád én anno motorral mennyit szenvedtem papír tömítéssel, aztán akármit csináltam mindig szivárgott az olaj. (bár pasztával elsőre sikerült)
Köszönöm :) Holnap feltöltöm és kiderül..
Nagyon remélem, hogy sikerült. Se szerelő akna, se hely..
4 óra volt visszatenni, bár még soha nem csináltam ilyet. Az egyik csavar ami pont a kipufogó felett van, elég ferdén ment be, plussz alátétet igényelt. Betettem az új szűrőket is, jó lenne ha nem csöpögne. Pasztából alig fogyott...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!