Egy 1.5ös benzines japán autóba sok 187. 000kilóméter? 2000es évjáratú
Én írtam, hogy állapot után veszünk kocsit. Nem azért, de egy autószerelőnek ezt tudnia kéne, hogy a km állás csak egy szám. Attól, hogy átléped a 300 ezret, még nem esik szét automatikusan a gép.
Ja, amúgy meg járműmérnök vagyok... maradjunk ennyiben. :)
Akkor te is tudod, hogy ha átlépi a 300ezret már akkor is közeledik a motor élettartamának a vége. Jobban mintha 150.000 mutat. Nem azt jelenti, hogy szétesik a motor, hanem azt, hogy a kopás mértéke nagyobbnak kell lennie. Namármost egy autóvásárló nem szedi szét a motort, a sebességváltót (nemhogy az automatát de még a manuálisat sem), hogy pontos képet kapjon az autó állapotáról. Megvannak azok a trükkök, amikkel élnek használtautó eladásakor a gátlástalanabb eladók, amikkel pillanatnyilag jobb képet mutat az autó. Tehát nem csak a km óra tekeréséből lehet letagadni éveket, de még az állapotából is. A sűrűbb váltóolaj lecserélése híg automata olajra... Voila..nincs kemény váltó mozog egy ujjal a kar. Megy pár ezer kilométert szerencsétlen vevő meg nem érti, hogy miért kell cserélni szinkrongyűrűt. Persze 150ezres autónál ki a fene nézi a váltó állapotát? Trükknek hála a 300ezres úgy működik,mintha most jött volna ki a gyárból.
...Azért én ha felfedezem hogy nem 150ezer van abban az autóban, hanem 300, akkor utánanézek a váltó állapotának is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!