Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora tehetség kell, hogy...

Mekkora tehetség kell, hogy valaki jó Rally versenyző legyen? És hol lehet elkezdeni?

Figyelt kérdés
18 éves vagyok. Elég jól vezetek. Arra lennék kíváncsi, hogy mekkora tehetség kell, hogy valaki jól rallyzzon és hol lehet elkezdeni a karriert ?
2009. okt. 27. 19:21
 1/4 anonim ***** válasza:
78%
Veszel egy ladát, megépíted magadnak faszára, indulsz egy amatőr futamon, és ha tényéeg annyira nagyon jó van 4-5 futam után valaki csak felfigyel rád.
2009. okt. 27. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Mi alapján állítod azt, hogy jól vezetsz? Félre ne érts, nem vonom én kétségbe, csak kíváncsi vagyok!:) Hány éve vezetsz, milyen helyeken? Egyáltalán mit értesz az alatt, hogy valaki jól vezet?


A tehetség szerintem egy olyan dolog, amit csak akkor ismersz fel, ha már csinálod. Az, hogy jól, rutinosan vezetsz, még nem jelenti azt, hogy tehetséged van a ralihoz. Szükség van a helyes (!) vezetéstechnika elsajátítására, koncentrációs képesség fejlesztésére (ebből sosem elég), reflexek javítására, és szerintem, ami a legfontosabb, rengeteg önuralomra! Ismerek embereket, akik szinte kiakadtak az élmény hatására, jobbára ösztönösen vezették le a szakaszokat. Ez nagyon veszélyes, és az autó komolyabb megtörése hosszú évekre függesztheti fel az egyébként nagyon hasznos és élvezetes hobbitevékenységedet. Alulról kell építkezni fölfele, első versenyeken a részvétel és a biztonságos célbaérés legyen a cél. További években pedig a tapasztalatszerzés és a technika elsajátítása. Bőven ráérsz még bizonyítani. Nagyon fontos, hogy ne a sikereidet nézd, hanem a hibáidat! Ugyanis attól sikeres valaki, ha minél kevesebbet hibázik, ennek megfelelően minél jobban ismered a saját gyenge pontjaidat, annál hatékonyabban fejlődsz, mert tudod, hogy hol és min kell javítanod. Ezért ajánlott, hogy kipróbáld magad tapasztalt versenyzők mellett, kérd ki véleményüket.


Gondolom, tisztában vagy vele, hogy a közúti közlekedés és a rali annyiban hasonlít egymásra, hogy mindkettő eszköze az autó. A versenyszintű autóvezetés gyökeresen más megközelítésben kezeli az autó irányítását.


A legbiztosabb módja, ha elvégzel egy ilyen iskolát. Nem tudok cégeket mondani, de hallottam róluk, léteznek ilyenek. Alapdolgokat tanítanak meg, amit majd kamatoztathatsz. Javaslom továbbá, hogy lépjél kapcsolatba minél több emberkével, aki már belekóstolt ebbe a sportba. Gyűjtsél információkat, minél többet.


Sokan kifelejtik a pakliból az elméleti felkészülést. Ez részben köszönhető annak a kialakult közmegítélésnek, miszerint aki jó autóvezetőnek tartja magát, úgy gondolja, hogy raliban is helyt tud áll. És sokan úgy ugranak bele, hogy ők született tehetségek, aztán sunnyognak, hogy mégsem ment, vagy borultak, vagy (ami a legrosszabb), ha az utat vagy az autót okolják a hibáért. Sajnos nagyon alá vannak becsülve az autósportok, és csak kevesen tudják, hogy milyen szintű munkában áll a pilótának, hogy úgy haladjon, ahogy halad. Beleugrás előtt elméleti szinten már fel kell készülni, meg kell tudni minél többet a kanyarívekről, milyen helyzetben milyen indokolt, előnyeik, hátrányaik; az autó egyensúlyozása, általánosságban milyen viselkedés várható el egy autótól különféle helyzetekben, mitől vannak ezek, és hogyan kerüld el/használd ki ezeket; alul- és túlkormányzottság, mi okozza, hogyan lehet megelőzni, korrigálni, kihasználni, autó stabilizálása kritikus helyzetekben; különféle talajtípusok, sajátosságaik, hogy lesz belőlük előny és hátrány; mechanikai jellegű ismeretek, motor, váltó, felfüggesztés körüli okosságok, rengeteg dolog. Külön nekifutást érdemel csak azon helyzetek vizsgálata, amikor baj van. Mikor mi okoz nagyobb sérülést autón/emberen, sok videót kell nézni hibákról, elemezni, hogy mit követett el a versenyző, hogy reagált rá az autó, stb., stb.


Végtelenségig lehet sorolni, tulajdonképpen minél többet tudsz róla, annál jobban tudsz érvényesülni. Benne kell élni a sport gyakorlati és technikai részleteiben, és nem csak a pályán kell versenyzőnek lenni, hanem otthon tévénézés közben, wc-n ülve, kajálás közben stb. Szerintem a tehetség úgy egyharmadát teszi ki az elért sikereknek, a többi plusz a megszerzett tudás, a gyakorlás, tapasztalat, illetve hozzáállás kérdése.


De ha ésszel és jól csinálod, akkor rengeteg örömödet lelheted benne!

2009. okt. 27. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Szia! Fokozatosan lehet csak valamit elérni az autóversenyzésben (is).

De senki nem fog felfigyelni rád, akármilyen tuti versenyző vagy, ezt felejtsd el :) Ez nem így megy. Komoly szinten ez kizárólag a pénzről szól. SOK pénzről, milliókról. Meg hogy mennyi szponzort tudsz szerezni, mennyire tudod menedzselni magad.


De térjünk vissza a valóságba :)

Célszerű szlalomversennyel kezdeni, az a legolcsóbb. Oda általában nem kell komoly autó kezdésnek, elég egy jó állapotú, nem rozsdaboglya utcai gép, többnyire nem kell bukócső sem az autóba. A nevezési díj sem vészes, bukósisak meg esetleg kesztyű kell. Ott meg lehet tanulni az autó kezelését, viselkedését, és kiderül, egyáltalán alkalmas vagy-e erre a sportra (én is ott kezdtem).

Ha jól megy a szlalom, akkor lehet lépni az amatőr rallye szintjére. Itt már vannak követelmények. Magasabb nevezési díj, komolyabb autó kell. Konkrét árat egy alap N-es Ladára tudok mondani, kikasznizva, megerősítve, bukócsővel, versenyülésekkel-övekkel kb.500 ezer. És akkor még a motorhoz nem nyúltál (tévhit, hogy mindenképpen tuning kell a versenyautóra, egy jó futómű +20-30LE teljesítménytöbblettel is felérhet, és olcsóbb, mint a motortuning, ráadásul a gyári motor tovább bírja). Plusz kell bukó-kesztyű-overál (nem követelmény a tűzálló). Kell valamilyen normális gumi az autóra, benzin a versenyre, az autót oda, majd haza kell valahogyan juttatni (mivel műszaki nem lesz rajta, ez becsövezve elég drága mulatság, mert gépkönyveztetni kell a Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnél, akkor mehetsz csak vele közúton).

Kezdetnek ennyi.


Ha van még kérdésed: mac911@freemail.hu

2011. nov. 1. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Az a baj hogy a rally nem csak rólad szól. Szól persze rólad is de a navigátor épp olyan fontos mint te hisz különben sokra nem vinnéd a rallyban még ha tehetséges vagy akkor sem. Szól még a szerelőkről és az anyagi háttéről ami egyre rosszabb a motorsportban itt Magyarországban.
2011. nov. 17. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!