Mekkora motort lehet belepaszírozni egy 2105-ös, vagy 2107-es Ladába?
Kezdem azzal, hogy NINCS egyenlőre se autóm, se pénzem egy esetleges átalakításra. Elvi kérdés.
(Provokatív kérdések természetesen jelentve lesznek.)
Szóval a kérdés:
Ha adott egy (kettő) fentebb leírt autó, akkor milyen gyártmányú és mekkora hengerűrtartalmú motor fér bele? Értem ezt úgy, hogy nem kell jelentősen variálni az autó alapjain és forgalomba is helyezhető - nem egy vagyonért.
A motorhoz gondolom nem jó a gyári Lada váltó, ehhez kellhet valami átalakítás?
A futómű természetesen kompletten csere, fékekkel együtt.
"A futómű természetesen kompletten csere, fékekkel együtt."
:)
"(Provokatív kérdések természetesen jelentve lesznek.)"
Válaszok a kérdések helyett. Bocsi, késő van már. :D
Ez attól függ mennyire vagy perverz, illetve közútra kell vagy sem.
Ha nem közútra kell, akkor egy kis fúrás-faragás árán simán bele lehet dobni egy 4-5 literes V8-as blokkot. A kardán alagúton és a tűzfalon kell jelentősebbet módosítani ( meg persze a tűzfal előtti részt kompletten át kell építeni.
Igazából határt csak a képzelőerő és a pénz jelent. Gondolj csak bele, 2104-be beledobni a hátsó ülés helyére egy feltöltött V12-es BMW blokkot xD
Egy időben nagy divat volt 2.0 Fiat motort tenni Ladába.
Ment is mint a disznó, de az étvágya is megvolt.
Ha jól tudom itt csak apró igazítások kellettek(motor tartó bak) és kész is a motorcsere.
Itt még vannak ötletek, hogy milyen motort lehet Ladába tenni.
A Lada Baráti Kör fórumán van erről egy külön topik.
Ott szemezgethetsz a vélemények és tapasztalatok között is.
"Gondolj csak bele, 2104-be beledobni a hátsó ülés helyére egy feltöltött V12-es BMW blokkot xD"
Az aranyos lenne. :DD
Egyébként igen, közúti közlekedés lenne a cél.
#5, köszönöm. :)
Közúti közlekedésnél elég szigorúak a szabályok. Régen átalakítási engedélyhez kötötték, amihez egy - mérnök által készített- kivitelezési terv kellett, azt elbírálta az NKH, majd mehettél a kocsival a Mozaik utcába vizsgázni.
Valahol azt olvastam, hogy ma már ehhez elég a tervet a gyártónak benyújtani, és ha születik a gyártótól egy jóváhagyási nyilatkozat, akkor azt elfogadja az NKH ( erre nem tudom mit lépnének az oroszok :D ).
Ez lényegében pénz pénz pénz és idő. Egy másik megoldás, ha versenyautónak vizsgáztatod a kocsit. Ez esetben az MNASZ-hez kell benyújtani mindenféle okosságot, ha ők elég gyorsan elbírálják, ha kapsz rá engedélyt, akkor megépíted majd szemle után az MNASZ kiad valami nyilatkozatot, amivel lehet menni szintén Mozaik utca, ahol versenyautóként vizsgázik az autó ( gyakorlatilag lesz egy gépkönyves versenyautód ). Innentől a biztosítás horror, de szerintem szinte akármi beépíthető az autóba :D
Talán ez járhatóbb út, mint a másik, viszont tuti még annál is drágább :D
Innentől megint az a cél, hogy mire is kell - persze a közlekedésen túl. Elég bele egy 150 lovas szívó motor, vagy kell egy 650 lovas feltöltött..
Eddig csak felületesen gondolkodtam rajta. Ezek után kicsit jobban elmélyültem a gondolataimban. És még jobban vonz a téma. :D
Igazából ha meg is akarnám valósítani, akkor legfeljebb 4 személyt szállítanék vele, minden második szökőévben. Esetlegesen bevásárlásra tehát bőven elég akár az anyós-, vagy a hátsóülés adta szabad hely is. Igazából nem tudom megfogalmazni, hogy mi értelme lenne. Aki az autókat nem tárgyként kezeli (de nem is csecsemőként), az úgyis érti. :)
Természetesen nem akarok többszáz lóerőt bele, de mondjuk egy 150-170 elég jól mutatna. Bár lehet, hogy a 130 is bőven jó alsó határnak. Mindezt persze nem egy 1.6-osból.
Igazából nincs tapasztalatom egyenlőre, ezért azt sem tudom, hogy milyen motortípusok jöhetnének szóba. Ugyebár a tartóbakok elhelyezkedése miatt sem, és ez még csak egy "kisebb" gond.
"Innentől megint az a cél, hogy mire is kell - persze a közlekedésen túl."
Azért az kicsit szerény, hogy csak bevásárolni+közlekedni kellene. Néha hajtani is jó lenne természetesen, fiatalságomból és megszállottságomból kifolyólag. De azt sem városban és nem is idiótamódjára.
~170 lóerőig elég egy 2-2,5 literes szívó motor. Az még annyira nem problémás. Szerintem bele lehet tuszkolni egy 6hengeres BMW M50-M52-es blokkot, az már 170-190ló. árban sem vészes megvenni a motort és a váltót, a sallang és az átalakítás költségesebb lenne.
Viszont ilyen mértékű teljesítménynöveléshez kicsit erősíteni kellene a bódén is, mert lehet ez a motor egy komolyan rúgatás alatt deformálná a kasztnit :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!