Mi az előnyük illetve hátrányuk a láncos és szíjas hajtásúakkal szemben?
2013. aug. 8. 15:22
1/10 anonim válasza:
Nem hinném, hogy annyira jók lennének, mert én még kardános motort nem is láttam, pedig jártas vagyok a motorok világában.
Gondolom annyii az előnye, hogy nem nyúlik, meg nem kopik, mint a lánc, gyakorlatilag gondozásmentes.
2013. aug. 8. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
Ne haragudj, de annyira nagyon jártas akkor nem lehetsz. :)
A BMW-k nagy része kardános.
2013. aug. 8. 15:46
3/10 anonim válasza:
Az első válaszoló nem nagyon látott motort még ezek szerint.
Amúgy a kardán legnagyobb előnye,hogy megspórolod a láncszetteket.
2013. aug. 8. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Én is sok BMW motoron láttam már kardános meghajtást, főleg ezeken a batár nagy túramodelleken.
A gondozásmentességen felül előnye szerintem még a csendesség, nem csörög-csattog annyira, mint a lánc pl. De ez csak tipp, menet közben még nem láttam ilyet működni.
2013. aug. 8. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 Dörmögő válasza:
Már a régi Simson Awo is kardános volt. Csendesebb, kevesebb gondozást igényel, kevésbé veszélyes, tartósabb.
2013. aug. 8. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
Tartósabb, nehezebb, drágább. Van előnye és hátránya is. Nem hiszem, hogy el lehet dönteni, hogy a szíj, lánc, kardán közül melyik a jobb, embere válogatja. No meg a felhasználási terület is, ha valaki tempósan be akarja járni a világot, akkor nem olyan poén 1-2 naponta láncot fújni (nagyon egyszerű és gyors dolog, semmiség az egész, de szó szerint 1-2 naponta csinálni mindenféle érdekes terepen és időjárási körülmények között... - ja, szabadban esőben pl. nem is lehet) ;) A szíj és a kardán elvan, de a szíj még mindig hamar cserés, a kardán sokkal tovább bírja, de akkor aztán zsebbenyúlós és sokkal komplikáltabb a csere.
2013. aug. 8. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Nekem yamaha xv 545-öm van, és szintén kardános. gyakorlatilag semmi gondozás nem szükséges, néha 1-2 évente ellenőriztetem, hogy minden oké-e vele, de eddig nem is cseréltem még, pedig jó pár éves a moci.
2013. aug. 9. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
535 bocsi :D
2013. aug. 9. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
"Az első válaszoló nem nagyon látott motort még ezek szerint.
Amúgy a kardán legnagyobb előnye,hogy megspórolod a láncszetteket."
Az első válaszoló ugyanezt írta le és még mondott is hozzá más jó dolgot is, kicsit merész kijelentés hogy nem látott motorokat. Én fepontoztam, a bunkókat pedig le. Nyilván a régebbi szocialista motorokra gondolt első sorban és okosan kikövetkeztette az általa még motorokon nem látott kardán összeköttetés előnyeit. Szerintem te nem láttál még motorokat.
Egyébként én is csodálkoztam mikor megláttam a hirdetések között egy Simson Awo-t kardánnal.
Pl Bmw motort még sosem láttam se közelről se távolról. De ha láttam is nem tudom megkülönböztetni, mert olyan egyforma mind. A régi motorforma rég elveszett.
2016. ápr. 27. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 Zoltán112 válasza:
Yamaha xvs 650 . A kardánhajtással meg vagyok elégedv 20 éves a vas, most lett 2 éve hézagolva a kardán, de ez ahoz képest semmiség . Amúgy egy kardán 126ezer az enyémre, de mint látható több mint 20 évet bír. Egy hasonló motor lánckerékszetje + a lánc körűlbelűl 50 ezer, és azt bizony cserélgetheti az ember 1-2 évente, amugy igen tényleg halg , hangtalan :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!