Teherautó váltó sebesség kiosztás?
Manuális váltóra gondolok.
Én személy szerint két fajtát ismerek. Az egyik a sima "H" megoldású, tehát olyan mint a személygépkocsikban, tehát elkezdi az ember pakolgatni balról jobbra.
A másik a fajta a "gyűrűs" tehát elkezdi balról de van olyan hogy felfelé akar váltani és a gyűrű (vagy kapcsoló) felhúzása után jobbról kell elmozdítani balra hogy felfelé váltson az ember
Tehát a főkérdésem az lenne hogy miért ilyen gyűrű(kapcsolós) váltót alkalmaz néhány teherautó-gyártó, és mi az oka?
"felfelé akar váltani és a gyűrű (vagy kapcsoló) felhúzása után jobbról kell elmozdítani balra hogy felfelé váltson az ember"
Nem egészen: felteszi felső fokozatba és elölről kezdi kapcsolgatni a fojozatokat.
1# A 403 MAN sima megoldású és ott is sok fokozat van
2# Így igaz ilyenre gondoltam, és jól is írtad le. De akkor máshogy fogalmazok. Ugye a személygépkocsiban meg van szokva hogy minél nagyobb fokozatba tesszük annál jobbra van a váltó kar.
A linked mint példa: itt is ha 4 ből felkapcsol 5dikbe akkor vissza felé (magafelé) húzza a sebváltó kart
Tudom hogy úgymond a következő sor, de az ember nem veszi "természetesnek" mert maga felé húzza a kart és mégis felfelé vált. Elsőre minden sofőrnek aki először ilyenbe ül biztosan furcsállja
De miért alkalmazzák ezt és mi az oka?
A Mercedes Actros váltója:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!