Első motornak simson s50 vagy simson s51-et ajánlotok?
Szabad olyat is mondani, hogy egyiket sem? Ami jó állapotú, azért irreálisan sokat kérnek (ahhoz képest amit a Simson adni képes), ami olcsó az meg hulladék általában.
Gyári (de fojtások nélküli) állapotában mindkettő képes 65-70-re. Gyári állapotban szinte lényegtelen, hogy 3 vagy 4 sebességes a blokk, a legmagasabb fokozat kb. ugyanolyan áttételezésű.
Miért nem nézel valami újabbat?
Én őszintén szólva nem látok nagy különbséget az s50 és az s51 között. A blokk más, de ugyanolyan erős, a többi rész pedig tök ugyanaz. Szóval szerintem mindegy, melyiket veszed. Csutkagázon kb 65 körül mennek (ha jó állapotban vannak!), legalábbis az enyém régen ennyit tudott. De az utazó az kényelmes 50-55-ös tempó. Annyival jól beállítva a világból kivisz.
De most olvasom, hogy érdekelne más nagykerekű motor is. Én őszintén szólva nem vagyok az "50-esen megtanulunk váltani, aztán akkor már jó lesz később is" elv híve, szerintem mindegy, hogy ki mikor tanul meg. Csak azért ne vegyél Simsont, mert váltani akarsz megtanulni. Az pár óra alatt meg lehet tanulni nagyobb gépen is.
Nekem azért volt régen Simsonom, mert csak arra volt pénzem. De látva a mai áraikat, már nem vennék (60-70 ezreket elkérni egy 30 éves segédmotorért, túlzás).
Szóval ha jó lenne más motor is számodra, én a angykerekű robogókat ajánlom: Aprilia Scarabeo, Piaggio Liberty, Piaggio Free, Malaguti Ciak, Malaguti Centro. Ezek tökéletesek a mai magyar utakra. Jómagam is már 3 éve nyüstölök munkába járásra egy Scarabeot. Hát mit mondjak, ültem már munkatársam 12"-os kerékkel megáldott robogóján, ég és föld a különbség. Sokkal komfortosabb a 16".
De lenne egy kérdésem: milyen összeget szánsz motorvásárlásra? Úgy könnyebb lenne ajánlani típusokat.
Nézd meg az enduro alkatú ötveneseket: DT, Senda és társaik.
A Simson nem volt rossz motor amikor azon kívül csak a Jawa Mustang, a Babetta, a Balkán és társaik voltak. Akkor az volt a legmenőbb és a legerősebb segédmotor.
Mára mi maradt ebből? Az hogy te működteted rajta a váltót.
Egyébként ha végignézek az ismerőseimen, szinte mindenkinek volt Simsonos időszaka. És mik az elsőre beugró élmények? Hogy mennyit szerelték. :)
Van egy srác a cégnél ahol dolgozom, próbáltam lebeszélni, de mégis vett egy S50B-t. Örült hogy olcsó, mert 50-ért odaadták - de érteni persze nem értett hozzá, szóval már szét lett húzva a blokk, vett egy másikat a menthetetlen főtengely helyett, fel lett fúrva, új csapágyak + szimmeringek... Aztán próbálták beállítani a karburátort, de valamiért az istennek se ment: végül állítólag kiderítették, hogy repedt az öntvény - csere.
Magyarul már 5 hete van motorja, de még nem ült rajta egy métert sem.
Szóval még nem tudja milyen jó gyakran gyújtást állítani a megakadályozhatatlanul gyorsan kopó utángyártott megszakító miatt - persze ha megszakító nélküli gyújtást akarna, az megint egy halom pénz.
Úgyhogy inkább egy gyakorlott és a technikához értő ismerősöddel menjetek el modern váltós ötvenest venni. Nézzétek át, üljön fel a kolléga, próbálja ki menet közben (egyenesfutás, motor, fékek), aztán ha tetszik és jó is alkudjatok amennyit csak lehet.
Olyan csodát ne várj, hogy 30.000-ért tökéletes, gyors, megbízható és váltós smkp-t tudsz venni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!