Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ennyire olcsók a B Vectrák?

Miért ennyire olcsók a B Vectrák?

Figyelt kérdés

Nézegettem, kíváncsiságból őket. 2000 és 2500 ccm benzinmotorral szereltek 200-500 000-ig vannak. Ez miért van?


Illetve mennyit eszik egy 2500 ccm-es benzines 100 km-en? (Az autó ~1200 kg)



2013. aug. 5. 13:39
 1/10 anonim ***** válasza:
39%

Mert öreg és sokat fogyaszt? Aki ilyen árkategóriában akar autót venni, az nem 10 litert zabálót keres.

A 2-3 literes szívó benzin motoroknak leáldott.

2013. aug. 5. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
91%
alsó hangon 10 liter. Városban kb 12 a 2.0-es.
2013. aug. 5. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Dörmögő ***** válasza:
Nem mondanám hogy nagyon olcsók, inkább a korukhoz képest jó árban vannak. Persze ne a 200 000-est nézd, mert az a legalja. A normál állapotúak 4-500 ezertől kezdődnek, ami ez alatt van annak már lehet hogy kivan keze lába. Azért ennyi az áruk mert egyrészt Opelek, másrészt átlag 14-15 éves autók. A benzinesei sokat esznek (még olajból is), a dieseljeinek (2.0,2.2) adagolónyűgje szokott lenni ami mai árakkal számolva 150-200 db ezres (autószerelő ismerősöm szerint). Viszont az 1.7-es Isuzu diesellel szereltek elég jó hírnek örvendenek, takarékos motorok, városon belül is elvannak 6.5 literrel, viszont ez nem gyorsulgatásra való, de ettől függetlenül kényelmesen elvisz A-ból B-be.
2013. aug. 5. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Kinek kellenek ilyen nagy dög benzinesek, amik ráadásul nem is birnak annyira menni? Bár tény, hogy egy ideig a benzinesek jobb állapotúak, mint a dizelek, mert általában kevesebbet mennek vele, de aztán az idők során eljut egy olyan emberhez aprópénzért, aki gondolja, hogy milyen biznisz, hogy olcsón megtud venni egy ilyen erős autót, aztán az utolsó pénzét is beletankolja, és még benzinre sem jut. Igy válnak ezek a szép állapotú autók bontószökevénnyé. Tudom miről beszélek, nekem is volt 2500 ccm-s benzines autóm 2 is, az egyik most is megvan, a kertben áll, nagy ritkán inditom be, nem kell senkinek még ingyen sem.
2013. aug. 5. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Tudnék írni olyan 2000m3 szívó benzinest, ami országúton 5 litert fogyaszt, városban maximum 10-et tempósan haladva és még megy is rendesen. A szívónak leáldozott? Most kezdenek rájönni, hogy a downsizing mekkora kamu. 1.6-os turbós autók mennek, de akkor nyelik is a benzint de nagyon, ráadásul alacsony fordulaton (ahol talán lehetne spórolni) alig van nyomatékuk.

[link]

2013. aug. 5. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Dörmögő ***** válasza:
5-ös. Tudomásom szerint nem azért turbósítják a benzinmotorokat hogy kevesebbet egyenek, hanem azért hogy laboratóriumi körülmények között megfeleljenek az egyre szigorodó környezetvédelmi követelményeknek.
2013. aug. 5. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Egyáltalán nem kamu. Városban kis terhelésen, folyamatos tempónál kevesebbet eszik. Tehát ha nincs kihasználva a teljesítmény akkor lehet vele spórolni. (Ki gondolta volna?)

De egy 2-3 literes öreg szívó akkor is zabál ha nem nyomják neki.


5 liter országúton, persze. De ez nem a fogyasztás, hanem ennyit termelt 100km-en, nem?

Országúton a Honda legmodernebb 1.6-os dízelmotorja eszik 4,3-at. Egyszerűen lehetetlen amit állítasz!

2013. aug. 5. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Dörmögő: Kb. ugyanezt írtam.

Az kész zsonglőr, aki képes úgy vezetni, hogy egyáltalán nem használja ki a többlet teljesítményt. Mert már nem sokkal 1500rpm felett valahol feléled a turbó (benzinesről van szó továbbra is) és máris kajál annyit a turbós, mint a nagyobb cm3 szívó. Ezek tényleg csak a laborban produkálják magukat.

Lehet ebből hitvitát csinálni (turbó vs szívó), de felesleges, már kimérték mások helyettünk.

Különben meg, minek vesz 150 - 200 - 300 lóerős szörnyet (legyen kis turbós, vagy nagy szívó) az, aki spórolni akar? Hogy néha meghajtsa? Ugyanmár...

A B Vectrák meg azért olyan olcsók, mert az Opeleknek ilyen az áruk. A 2000 körüli B Vectrák átlag ára 750 ezer jó magyar forintot kerülgeti, ami még mindig egészen jónak számít tekintve, hogy a hasonló korú Astra G-k átlagára kb. 600 ezer ft. Előfordul már néhány nagyon leharcolt példány az ilyen 10+ éves autókból, na ezek vannak 200 és 500 ezer között a Vectrából. Nem tudom, hogy hol nézte a kérdező, hogy a maximum ár 500 ezer volt, de a hasznaltauto.hu oldalon van vectra 1.1millió, de csak azért, mert nincs 2002-nél régebbi.

2013. aug. 5. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Köszi az eddigi válaszokat!


hasznaltauto.hu-n néztem, kizáról a 2000 ccm fölötti benzineseket. Igen, van fölötte is, de legtöbbjük ebben az árkategóriában mozog. (Természetesen nem pengőre pontosan...)

2013. aug. 5. 22:40
 10/10 anonim ***** válasza:

Annyit azért megjegyeznék, hogy a tartósan alacsony fordulatszám nem tesz jót a turbónak.


Aki mindig ezerötszáznál felvált, egyáltalán nem kíméli a motort. extrém alacsony fordulaton nincs meg a kellő olajnyomás, ezért hiába pötyög csak a turbó úgymond a saját alapjáratán, a kenőanyag hiánya ilyenkor kopást okoz. Változó geometriás turbófeltöltőknél további probléma, hogy a rostély állítószerkezete kellő átmozgatás hiányában elkokszosodik, hajlamos a beragadásra. Ezeket a turbókat kötelező néha meghajtani, városon kívül, nagyobb terheléssel, hogy szó szerint kiégjen belőlük a korom.

2013. aug. 5. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!