Miért ennyire olcsók a B Vectrák?
Nézegettem, kíváncsiságból őket. 2000 és 2500 ccm benzinmotorral szereltek 200-500 000-ig vannak. Ez miért van?
Illetve mennyit eszik egy 2500 ccm-es benzines 100 km-en? (Az autó ~1200 kg)
Mert öreg és sokat fogyaszt? Aki ilyen árkategóriában akar autót venni, az nem 10 litert zabálót keres.
A 2-3 literes szívó benzin motoroknak leáldott.
Tudnék írni olyan 2000m3 szívó benzinest, ami országúton 5 litert fogyaszt, városban maximum 10-et tempósan haladva és még megy is rendesen. A szívónak leáldozott? Most kezdenek rájönni, hogy a downsizing mekkora kamu. 1.6-os turbós autók mennek, de akkor nyelik is a benzint de nagyon, ráadásul alacsony fordulaton (ahol talán lehetne spórolni) alig van nyomatékuk.
Egyáltalán nem kamu. Városban kis terhelésen, folyamatos tempónál kevesebbet eszik. Tehát ha nincs kihasználva a teljesítmény akkor lehet vele spórolni. (Ki gondolta volna?)
De egy 2-3 literes öreg szívó akkor is zabál ha nem nyomják neki.
5 liter országúton, persze. De ez nem a fogyasztás, hanem ennyit termelt 100km-en, nem?
Országúton a Honda legmodernebb 1.6-os dízelmotorja eszik 4,3-at. Egyszerűen lehetetlen amit állítasz!
Dörmögő: Kb. ugyanezt írtam.
Az kész zsonglőr, aki képes úgy vezetni, hogy egyáltalán nem használja ki a többlet teljesítményt. Mert már nem sokkal 1500rpm felett valahol feléled a turbó (benzinesről van szó továbbra is) és máris kajál annyit a turbós, mint a nagyobb cm3 szívó. Ezek tényleg csak a laborban produkálják magukat.
Lehet ebből hitvitát csinálni (turbó vs szívó), de felesleges, már kimérték mások helyettünk.
Különben meg, minek vesz 150 - 200 - 300 lóerős szörnyet (legyen kis turbós, vagy nagy szívó) az, aki spórolni akar? Hogy néha meghajtsa? Ugyanmár...
A B Vectrák meg azért olyan olcsók, mert az Opeleknek ilyen az áruk. A 2000 körüli B Vectrák átlag ára 750 ezer jó magyar forintot kerülgeti, ami még mindig egészen jónak számít tekintve, hogy a hasonló korú Astra G-k átlagára kb. 600 ezer ft. Előfordul már néhány nagyon leharcolt példány az ilyen 10+ éves autókból, na ezek vannak 200 és 500 ezer között a Vectrából. Nem tudom, hogy hol nézte a kérdező, hogy a maximum ár 500 ezer volt, de a hasznaltauto.hu oldalon van vectra 1.1millió, de csak azért, mert nincs 2002-nél régebbi.
Köszi az eddigi válaszokat!
hasznaltauto.hu-n néztem, kizáról a 2000 ccm fölötti benzineseket. Igen, van fölötte is, de legtöbbjük ebben az árkategóriában mozog. (Természetesen nem pengőre pontosan...)
Annyit azért megjegyeznék, hogy a tartósan alacsony fordulatszám nem tesz jót a turbónak.
Aki mindig ezerötszáznál felvált, egyáltalán nem kíméli a motort. extrém alacsony fordulaton nincs meg a kellő olajnyomás, ezért hiába pötyög csak a turbó úgymond a saját alapjáratán, a kenőanyag hiánya ilyenkor kopást okoz. Változó geometriás turbófeltöltőknél további probléma, hogy a rostély állítószerkezete kellő átmozgatás hiányában elkokszosodik, hajlamos a beragadásra. Ezeket a turbókat kötelező néha meghajtani, városon kívül, nagyobb terheléssel, hogy szó szerint kiégjen belőlük a korom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!