Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 10 évet állt 250-es ETZ, mit...

10 évet állt 250-es ETZ, mit kell rajta átnézni beindítás előtt?

Figyelt kérdés

Amire én gondoltam: egér ne legyen benne, légszűrőt tisztítok, karbit kimosom, tank helyett egy pet palackot próbálok üzemanyagtartályként. (Amíg az nincs kiganézva... Már ha szükség lesz rá...)


Amúgy ezen van valami dekompresszor? Édesapám motorja, nagyszülőknél áll, neki nincs rá ideje, de szerintem meghatná, ha "titokban" rendberaknám. (Van némi tapasztalatom, mert Simsonnal, és Babettával is küzdöttem sokat, blokkot fel kellett újítani a szimóban, mert olyan csapágyas volt... Szóval nem vagyok annyira amatőr, de egy sokat állt motorban inkább nem tennék kárt.)


2013. aug. 3. 02:59
 1/4 anonim ***** válasza:

Amiket írtál azok jók

Én ezt csinálnám:

A henger mindenféleképp levenném, és szemügyre venném, és olajozva tenném vissza. Esetleg ha tudsz az alsó tűgörgőre cseppents olajat (a saját mocimnál tudok [nem etz]) A felső tűgörgőnél könnyebb dolgod van.

A 10 év sok idő, meg nem is. Lehet hogy kinéz majd szimering csere is.

Dekomresszor? Én csak a babettákon láttam még ilyet. Mz-nél a gyújtást veszed el

Talán még levenném az "olajos" deknijét és megnézném az alkatrészeket milyen állapotban van (rozsda) de ha jó helyen volt tárolva akkor ezzel szerintem nem lesz gond

2013. aug. 3. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Azért kérdezed a dekompresszort, mert megpróbáltál rárúgni és nem fordult át? Mert akkor nem lesz egyszerű dolgod! A nyílásokon át bejutó pára miatt ennyi állás után nagy eséllyel rozsdásodott össze minden a hengerben.
2013. aug. 3. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Harkonnen: Azért kérdeztem, mert félek, hogy visszarúg.
2013. aug. 3. 12:23
 4/4 anonim ***** válasza:

Ha félsz hogy visszarúg akkor bakancsban rúgd be! :D

Az elég jól felfogja az ütést és nem fog fájni.


Egyébként amiket írtál. A hengert én nem feltétlen venném le, de a hengerfejet mindenképp. Abból rögtön kiderül hogy milyen a henger állapota.

Valamint egy olajcsere sem ártana, és ha nagyon dzsuvás a leeresztett olaj akkor szedd le a kuplungdeknit.


Flakon mint benzintank jó dolog. De úgy csináld hogy állítva teszed a flakont, a kupakjára fúrsz 2 lyukat. Az egyiken ledugod a benzincsövet a flakon aljáig a másikon meg kapja a levegőt. A csövet megszívod és rárakod a karbira. (és persze a flakon magasabban legyen mint a karbi)


Első indításra szerintem bejáratós keverékkel próbáld. A sokat állt alkatrészeknek jó lehet egy kis plusz olaj. Aztán figyelni hogy nem eszi-e az olajat a kuplungtól és nem szív-e falsot a gyújtásnál.

2013. aug. 3. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!