Olcsó,4-5 liter alatti fogyasztású autók?
Dieselnél nem sokat számít a hengerűrtartalom, mert nem romlik a motor hatásfoka részterhelésen olyan hajmeresztő mértékben, mint a benzinesnél. A mercid 7,5 litert evett, mert egy nagy teknő, a Ford Escort 1.8D-m 6,5-et, de a Fiat Panda 1.3D-m is ugyanazt a 6,5-et, ugyanis a fizikát megb*ni nem lehet, ahhoz, hogy egy tonna vasat mozgassál, meg a kipufogógázokat fűtsed, ahhoz bizony energiát kell bevinni a rendszerbe. Áromvonalas, könnyű kasznival kicsit le lehet faragni a mercihez képest, adott esetben egy litert. Slussz.
Azt meg, hogy egy ezres benzines ugyanannyit fogyasszon, mint egy 1,3-as diesel, hiszi a piszi. Ha így lenne, semmilyen piaca nem volna a dieselmotoros autóknak. De nem így van. A benzines zabál. Persze minél kisebb, annál kevesebbet zabál, mert annál közelebb van a csúcsterheléshez a kihasználtsága. Mondjuk egy 650-es kispolákról a maga tomboló 26 LE-jével már elhiszem a 6,5 litert. Egy ezres négyhengeresről csak az, aki teljesen tájékozatlan. Az ezres négyhengeres városban úgy benyeli a 8 litert, mint a vöcsök. Város alatt itt Budapestet értem, nem valami zsákfalut, ahol nincs egyetlen piros lámpa, és 50,00 km/h-val folyamatosan haladva el lehet jutni az egyik végéből a másikba... no persze ilyen helyeken is van egy el nem hanyagolható tényező: a szivató. Dieselben ugye ilyen nincs. (Legfeljebb amíg a szalonból kihozod, aztán az első télen undorral kitépi belőle mindenki. :))
Szóval ne etessétek szegényt, nincs 4-5 liter alatt fogyasztó autó. De még motorbicikli sem nagyon!
Persze, tudom, és véletlenül éppen eladó is, mi? :)
Erre mondják, hogy semmi sem csökkenti úgy a fogyasztást, mint a *tulajdonos*, hahaha.
Ha tudni akarod, nem, nem eladó, ugyanis meg vagyok vele elégedve. Vezetni tudni kell, hogy spórolni is tudj. Attól, hogy ez neked nem megy, és túl sokat zabál a kocsid, másé még ehet normális mértékkel.
De akkor visszakérdezek: ha nekem nem hiszel, akkor miért hinne neked bárki is?
Kifejezetten öreg papásan vezetek, és mégsem volt soha semmivel 5l alatti fogyasztásom. Na jó, persze azért a forgalom ritmusát valamennyire fel kell venni, nem lehet 30-al ötösben csordogálni a Helsinki külső sávján, mert agyfaszt kap a többi közlekedő... de hidd el, nem vagyok az a lámpától lámpáig gyorsuló típus. Viszont tudok fogyasztást mérni, ami nem mindenkiről mondható el. Sokan, ha megfaggatom őket, hogy mégis hogy mérték olyan kevésnek a fogyasztásukat, kiderül, hogy a benzinmérő alapján saccolgatnak, LOL. Olyan is volt már, hogy meghirdettem egy mérhetetlenül sokat fogyasztó benzintemetőt, és meglepetésemre egy régi osztálytársam jelentkezett érte, mondtam is neki, hogy Tibi, ne vedd ezt meg, mert bár szép és jó, de a gatyádat lezabálja. Há-bá, én nem értek hozzá, majd ő beállítja a karburettort stb. Hát jól van, komám, gondoltam magamban, én figyelmeztettelek, ha nem hallgatsz a baráti intésre, hát csak vidd, végülis én szabadulnék tőle, azért hirdetem. Megvette. Kíváncsiságból felhívtam fél év múlva, hogy mire jutott, aszonta, hogy az bizony neki is annyit evett, amennyit mondtam, akárhogy buzerálta is, úgyhogy továbblökte valaki másnak.
Volt énnekem már 11 különböző gépjárművem, ezek mindegyike legalább másfélszer annyit fogyasztott, mint amit azonos típusok tulajdonosai regéltek, pedig volt köztük nem egy, amit én magam furattam, gyűrűztettem, szelepköszörültem, és még a zöldkártyások is elismerően csettintek... de mégsem. Néha, amikor már nagyon tele van a fütyim a nagyszájúak hencegésével, meg szoktam kérdezni, kölcsönadja-e a kocsiját? Teletöltjük csurig, furikázok vele 100km-et, és ugyanannál a benzinkútnál, ugyanannál az oszlopnál megint csurig töltjük, aztán majd meglátjuk, mennyit fogyasztott, ha annyit, amit regélt, én fizetem a teli tankot, de csak ha fél literrel is többet, akkor ő. De eddig még egyik 3,7 liter fogyasztású csodakocsis sem vállalta be a kompeticiót. :)
És miből veszed, hogy én nem tudok fogyasztást mérni? Én is a teletanos módszerrel mérem már évek óta, ugyanannál a kútnál, ugyanazon a pisztolyon. (ezt úgy értsd, hogy két tankolás között ugyanaz a kút, nem évek óta)
De abban igazad van, hogy sokan saccolják, illetve hisznek a kocsijuk kijelzőjének, és fogyasztás jelzőjének. Én a kocsik beépített mérőinek se hinnék, ugyanis én meg olyannal nem találkoztam még, ami helyes adatot mutatott.
"Egy ezres négyhengeresről csak az, aki teljesen tájékozatlan."
Amikor megvettem az autót, a gépjármű üzemanyagcsöveinek fokozott kímélése érdekében (irónia) párszor megcsináltam, hogy horpadásig lejártam a tankot (értsd: kifogyott a benzin). Egyik alkalommal rátöltöttem 5 litert, plusz a kúton kb 7 litert. Ezzel mentem még mindig Budapesten, budapesti forgalomban, ami fele részben nappal masszív városi forgalom, fele részben este, és 200 kilométert lazán elmentem. Akkor ezek szerint a tank vagy elnyelt 4-5 liter benzint, vagy egy az autó egy perpetuum mobile, mert termeli a benzint. Rendkívül egyszerű a fogyasztás titka: normális vezetés.
Linkeltem cikket is, bár ez nyilván nem hiteles forrás, tudom én jól.
Amúgy ha már az alacsony benzinfogyasztásnál tartunk. 1.3-mas Swifttel országúton 4,5 liter, teletankos mérés.
Volt persze negatív tapasztalatom is. Renault 11, az első autóm. Mindenhol városi 8-7.5 litert írtak, de 9 alá csak úgy tudtam vinni, ha Budapestet átszeltem 50-nel, zöldhullámban. Műszakilag jó állapotban volt. Ellenben unokatestvérem szakadt, szétrohadt, benzines létére dízelként csattogó Escortjával 7.5, volt, hogy 7 literrel jártunk, amit viszont én sem hittem el, de minthogy 1000 forintokért tankolt, és tolta a kútra, nagyot nem tévedhetett.
Ha már Escortnál járunk, dízellel is van tapasztalatom. Édesanyámnak volt egy dízel Escortja, akkor nagyon jó állapotban. Ő mondjuk kifejezetten nyugodtan vezetett, de így is 6-5.5 járt. Szintén Budapesten, 5 kilométeres távokon, bár ugye ez dízelnél kevésbé mérvadó.
Nem utolsósorban, ha valóban én vagyok béna, és 5,5 liter helyett 8-at enne városban az autóm, azért annak fel kellene tűnnie, hogy többet tankolok, mint amennyi egyébként szükséges. 2 ezrekért szoktam tankolni (szegény diák létemre), és centire kiszámolom, hogy mennyit tudok vele elmenni (6-ra lövöm be), ráadásul gyakorlatilag üres tankkal járok szinte mindig, pár alkalmat leszámítva, amikor fogyasztást mértem. Az eddigi 10 ezer kilométer alatt durván 200 liter benzinnek (szándékosan írtam kevesebbet) kellene hiányoznia, de nem hiányzik.
Kedves Kérdező, linkelek egy hasznos oldalt, itt a tulajdonosok maguk írják a fogyasztást, így valamennyire reális képet tudsz kapni.
www.sprintmonitor.de
Írta valaki hogy a Lupo 3L csak fékpadon tudta a 3litert. Hát ezt cáfolom! Nekem 2,4 liter volt a rekordom vele országúton, persze nagyon figyelve és óvatosan nyomva a gázt. Viszont átlagban Bp -en 4-4.5 liter volt a fogyi. Mindezt automata váltóval és klímával.
Híresen kisétkű a Citroen Ax, és a Saxo dízelben . Jó alternatíva, egy kis köbcentis gázos autó, pl 1.3-as Suzuki, vígan hozza egy 4 literes gázolajfogyasztású autó km költségét és károsanyag kibocsájtása elenyésző, ellentétben a dízelekkel!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!