Mit tud az a Golf? Miért kell minden fiatalnak az?
Haverjaim között akiknek megvan a jogsi, mindegyik, "jajj, nekem 4 es golfom lesz!" Ls nem egytől hallom ezt, ismerősök között is.
ilyen kezdő jogsisok mond: "jaj, golf, de fasza autó!"
Mindegyik egy használt golfot akar!
Mit tud az a kocsi?
Ugyan eltértünk az eredeti kérdéstől, de had kérdezzek egy-két dolgot!
Nem kötözködésből, hanem inkább személyes érdeklődésből. A munkahelyemen ugyanis pont levegőkörnyezeti méréseket végzünk.
"...és több szakirodalom is alátámasztja."
Hivatkozás?!
"...de rád és a kicsi tüdődre, sokkal kevésbé káros. Miért? Mert a "nagy" koromszemcsék hamarabb kiülepednek a levegőből, mint egy modern részecskeszűrős CR dízeleknél"
Milyen mérettartományt értesz "nagynak"? Ugyanis bizonyos frakció akkor is inhalábilis és respirábilis, ha az a koromrészecske épp ülepedik és nem csak úgy lebeg.
Nem is veszem annak.
Hivatkozást? Pár évvel ezelőtti Autótechnika számban volt, azt hiszem, a kipufogógázok utókezeléséről szó (hagy ne keresgessem már, te is ki tudod guglizi, se kedvem, se energiám hozzá), abban volt egy rész pro és kontra. Amúgy ez jó téma, és nem is lehet teljesen állást foglalni egyik oldalon sem, de én attól még tartom amit mondtam.
Kicsinek az 5-8µm alattit, nagynak a 10-15µm felettit mondanám, mivel azt látod már szabad szemmel is. Javíts ki, ha hülyeséget mondok. És nem is vitatom amit mondasz, ugyanúgy rákkeltő a 2,5µm-es koromszemcse, mint a 20µm-es. De én akkor is jobban elfogadom ha látom szabad szemmel, hogy fújja a kormot a szutyok dízel...
"1. Szép dolgok a vágyak, de a valóságban a Toyota 2013-ban "csak" a 3. legnagyobb a világon. Sajnos megelőzte az amerikai General Motors és a német Volkswagen AG."
-még nem tudjuk az idei eredményeket, de a tavalyi évre a VW is elismerte, hogy a Toyota több autót adott el, és még a Genereral Motors is megelőzte...ha szükséges előkeresem a cikket...
"Plusz 2012-ben a VW konszolidált nettó nyeresége 21,72 milliárd euróra nőtt az előző évi 15,41 milliárdról, 9,3 millió gépkocsit adott el, és ugyanabban az évben a Volkswagen up! modell lett az év autója."
-Ha jól emlékszem, a nyereség úgy 16 milliárde körül alakult, mivel volt egy kis törlesztenivalója a Porsche affér miatt...a VW Up sohasem volt az év autója, 2012-ben az Opel Ampera volt, 2013-ban a Golf, habár érdekes a díjazás, merthogy ez egy innovációs díj volna, de nekem is sokáig kellett nézegetnem a Golfokat, mire különbséget tudtam tenni a hatos és a hetes között...másrészt éppen a mai újságban olvasom, hogy 46 százalékkal kevesebb az első féléves nyereség a tavalyinaál, azonkívül a Toyotát természeti csapások és szigetviták is súlytották...
2. Ezt nem az ujjamból szoptam ki, ezt tanultam (veled ellentétben), és több szakirodalom is alátámasztja. Egy kicsit ferdítettem, mert bár grammra nem olyan értéket hoz, mint egy EURO6-os, de rád és a kicsi tüdődre, sokkal kevésbé káros. Miért? Mert a "nagy" koromszemcsék hamarabb kiülepednek a levegőből, mint egy modern részecskeszűrős CR dízeleknél, ahol (nem untatlak számokkal de több ezer bar nyomáson) több dózisban fecskendezik be a gázolajat a tökéletes porlasztás érdekében, plusz kifele menet még jól meg is szűrik, na ezek a kis parányi részecskék, ezek nem tapadnak meg az orr nyálkahártyádon, egyből slukk tüdőre, és jó sokáig ott marad a levegőben... Na ezért.
"Fúvóka? Porlasztócsúcsokra gondolsz?"
-arra gondoltam, de mi nem használjuk a magyar bowden, porlasztócsúcs, stb., szakszavakat, hanem egyszerűen ledűznizzük...
"6.Ó a hybrid..."
-a hybrideket azért hoztam fel, mert arról volt szó, hogy a japánok ugye csak másolnak, de semmit nem találnak ki, illetve folyton csak az európaik után kullognak, holott most éppen azok követik őket a hybrideknél és az elektromos autóknál is...
______
" Beltere az európai szemnek egy fröccsöntött gumimalac szintjén mozog, formatervük nincs, és egész más szemlélettel terveznek, gyártanak, szerelnek."
-Beltere és formaterve válogatja, amennyi pénz, annyi muzsika, ők is tudnak nagyon minőségit gyártani, vannak a japán belpiacon is belőlük, egy alap VW anyagminősége, belső formaterve semmivel sem jobb, mint egy Daciáé, viszont a Golftól konzervatívabb autóforma nincs, egyenest a múzeumba kellene vinni őket, mellettük bármely gyártó új autója egy forradalmi újdonság...
-Ne keresd! Itt vannak a cikkek:
Ebben annyi a hülyeség, hogy az UP! csak ezüstérmes lett ebben igazad van.
-Én a helyedben leizéznék mindent, az sokkal egyszerűbb...
-Hibrid...csak magam tudom ismételni 1989 Audi Duo C3 100 Avant...benzin-elektromos hajtáslánc...
-"alap VW anyagminősége, belső formaterve semmivel sem jobb, mint egy Daciáé,"
Hát pajtás akkor neked valami baj van a szemeddel, vagy a szépérzékeddel. Azonos kategóriájú és ávjáratú Dacia Logan és VW Jetta.
Dacia
VW
Vagy Duster vs Tiguan, pedig a románnak van 2 év előnye
Szinte semmi...kár hogy nem lehet körbetapogatni így monitoron keresztül, bár biztos ugyan olyan lenne...
Ez a formaterv ízlés kérdés csupán. Bár igazad van ez a 2013-as Golf ez tiszta 50-as évek...
Szerintem bármi mellé oda lehet állítani a kategóriában....
Úgy gondolom nincs min vitázni.
Érdekes, én másféle cikkeket olvastam:
...és még temérdek volna
-igen, hasonló kategóriák, de nem hasonló árkatógóriák, egy Dacia Sandero itt 6990 euro, egy Jetta 19000-től kezdődik és a legolcsóbb Up is most kedvezményesen 8390 euro.
Ez egy jobb kép az alap Up-ról és belsejéről...Nem tudom az a felső kijelző szériatartozék-e, amit én hajtottam abban még ez sem volt...
Tudom hogyan néz ki a hetes golf, mi egy nagyon kis utcában lakunk, de valószínű ebben is több hetes Golf van, mint egész Magyarországon, a városban pedig a világon a legtöbb (ezzel büntet az élet)...
Talán helyesebb volna a hetest az elődökhöz hasonlítani és a HATALMAS innovációt jobban megvizsgálni :
tirileauto.blogspot.de/2012/09/vw-golf-v-vs-golf-vi-vs-golf-vii.html
De meg lehet nézni akár egy Hyundai mellett is milyen elavultnak hat, igaz, ez csak a golf hatos, de a hetes is szinte detto így néz ki...
Nem sandero, logan! A sanderonak kb a Polo lenne az ellenfele... Az eggyel alatta van. A piac beárazza a termékeket. Be is b@zna, ha annyiba kerülne egy VW mint egy dacia. Senki nem venné a román Renault-ot.
Úgy látom a szakmai kérdésekről áttértünk a szubjektivitásra. Mivel az, hogy mi néz ki jól, vagy rosszul, az abszolút szubjektív. A Golf, egy letisztul, átgondolt német forma. A Hyundai, meg úgy néz ki, mint amikor az egyszerű ember nagyot akar fingani, csak darabos lesz a vége...
Amúgy ha már csatasorba állítjuk az autókat, meg szépségről beszélünk, akkor nézzük meg mire a legbüszkébb a német meg a japán. Überlimuzinok, a legfrissebbek.
Még az Infiniti néz ki valahogy, abban felfedezhető egy kis átgondoltság, harmónia, de az Acura az snassz, a Lexus, meg úgy néz ki mint valami 90-es évekbeli Merci ellapítva.
A németen érződik a mérnöki munka, az átgondoltság, a harmónia, igényes anyagokból épített, súlyosnak érződő minőségi termékek ezek. Az új S-Klasse mint egy nappali. Műszaki tartalommal meg ne untassuk ugyebár a népet, az úgyse érdekel semmit, pedig érdemes lenne...
A Golf az Golf, pont amiatt szeretik az emberek, amit képvisel. Olyan ez kicsit ilyen szempontból mint a Lada. Azon még ennyit sem fejlesztettek, mégis sokan szeretik.
De mondom ne vedd sértésnek ezeket, becsülöm én a japán mérnököket, csak kezeljük helyén a dolgokat. Ne akarjuk minden áron bebizonyítani, hogy szar a német autó, mert az olyan mintha azt akarnák elhitetni az emberekkel, hogy a Föld lapos... Nagyon jó a japán autó, csak arra amire tervezve van, meg oda, ahova tervezve van. És ebben semmi kötekedés vagy gúny nem volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!