Mit tud az a Golf? Miért kell minden fiatalnak az?
Haverjaim között akiknek megvan a jogsi, mindegyik, "jajj, nekem 4 es golfom lesz!" Ls nem egytől hallom ezt, ismerősök között is.
ilyen kezdő jogsisok mond: "jaj, golf, de fasza autó!"
Mindegyik egy használt golfot akar!
Mit tud az a kocsi?
Hát igen, manapság divat a japán autó és a homoszexualitás (de szépen mondtam...)
Aki aki "ért" hozzá az lehet, hogy japánt vesz, hiszen a szobafizikusoktól és az informatikus-autószerelőktől tudjuk, hogy a japán autó az elpusztíthatatlan, azt szervizelni sem kell, mert a japán olyan átéléssel tervezi és gyártja, hogy úúú meg ááá. És amúgy is a japán autó az megy mint az állat, és a "felhúzott" szivik ott hagyja az RS4-es Audit is...miközben üzemanyagot termel... Nos igen...
Aki viszont került már közelebbi kapcsolatba autóval, és van egy kis esze, az német autót vesz. Mert. Megbízható, minőségi, ha kell jól szerelhető, és olcsón szerelhető. Csak ülj be egy hasonló kategóriájú és évjáratú német autóba, meg egy japánba. A különbség kézzel tapintható. Szó szerint. Nem beszélve a fenntartási költségeiről. Ha olyat vesz az ember az megy is mint az ökör, de a kisebb motorok is nyomatékosak. Audi-BMW-Mercedes hármast nem tudta eddig überelni semmi az európai piacon ez nem véletlen. Lexus? Soha a közelébe nem fog érni a triónak. VW konszern? Mondj még egy ilyen sikeres vállalatot. VE adagolós TDI motorok nem véletlenül legendásak, és ez túlzás nélkül. Ilyen teljesítményt ilyen fogyasztással mutass már még egyet a kor színvonalán, de utána is egy jó darabig csúcs maradt, és még ma is megállja a helyét. Ott a rengeteg újítás, fejlesztés, amit a németektől vett át mindenki. A japán egyet tud, lemásolni és a másolatot tökéletesítgetni. Ha nincs német autógyártás (főleg a fent felsorolt 4 márka) akkor ma nem itt tart az autóipar, ezt bárki előtt bármikor ki merem jelenteni.
"Csak ülj be egy hasonló kategóriájú és évjáratú német autóba, meg egy japánba. A különbség kézzel tapintható. Szó szerint."
-Beültem- olyan sz@r kormányt, mint ami egy alap VW-ben van én még nem fogtam (tiszta új autók, mivel a céges autónk meghibásodott és először kaptunk csereautóba egy Up-ot, majd egy legújabb Rapidot)...a legolcsóbb kínai műanyag is sokkal jobb fogású és minden felület kopog, gyémántot lehet csiszolni velük...
" Nem beszélve a fenntartási költségeiről."
-igen, 140000 km után kellett részecskeszűrőt cseréltetnünk-1500 euró
"Ha olyat vesz az ember az megy is mint az ökör, de a kisebb motorok is nyomatékosak."
-ez minden autómárkára igaz
"Audi-BMW-Mercedes hármast nem tudta eddig überelni semmi az európai piacon ez nem véletlen. Lexus? Soha a közelébe nem fog érni a triónak."
-Ez normális, minden országban a saját gyártmányok mennek jobban, a Lexusokra elég nagy vám jut, másrészt az említett háromas gyártmányainak nagy részét cégek veszik, amelyek természetesen a saját ország gyártmányát preferálják...
"VW konszern? Mondj még egy ilyen sikeres vállalatot."
-Toyota
" VE adagolós TDI motorok nem véletlenül legendásak, és ez túlzás nélkül. Ilyen teljesítményt ilyen fogyasztással mutass már még egyet a kor színvonalán, de utána is egy jó darabig csúcs maradt, és még ma is megállja a helyét."
-s mekkora költségei vannak, s mekkora környezetszennyező...
"Ott a rengeteg újítás, fejlesztés, amit a németektől vett át mindenki. A japán egyet tud, lemásolni és a másolatot tökéletesítgetni."
-például a híres német hybridautók ugye...
"Ha nincs német autógyártás (főleg a fent felsorolt 4 márka) akkor ma nem itt tart az autóipar, ezt bárki előtt bármikor ki merem jelenteni."
-ennek a német autógyártásnak az órái meg vannak számlálva, csakúgy, mint a német tévégyártásé megvoltak anno...néhány évig még elvergődnek majd, amíg Ázsia gazdagjai megveszik túlárazott termékeiket, de hamarosan el fognak tünni...
# 13
Igen, kár, hogy a Toyota deficites, a VW AG pedig profitot termel. A régi TDI-k pedig sokkal kevésbé környezetszennyezőek, mint a modern részecskeszűrős dízelek, és egyáltalán nincsenek magas fenntartási költségei, az 1.9 TDI-nek meg végképp nem. Gondolom volt neked, tapasztalatból beszélsz...
A többi csak ködösítés és mellébeszéd valóságtartalom nélkül, de ha szeretnéd részletezem.
Ja amúgy az Audi 1989(!)-ben már csinált hybridet A C3-mas 100-as kaszniba rakta a benin-elektromos hajtásláncot, csak senki nem vette. A hybreidnek amúgy sincs semmi értelme, ez egy divat most ami főleg Amerikában menő, meg szépen mutatnak a számok a sajtótájékoztatókon, katalógusokban. De ezt a hybrid témát ne feszegessük, mert ez megint egy külön regény...
#9-es válaszoló vagyok, akinek az Opelja van. Astra, tehát nagyjából egy kategória a Golffal.
Az enyém akkor a kettő (Német-Japán) ötvözete: Német autó, japán fejlesztésű (Isuzu), Németországban összerakott motorral.
A motorral még sose volt gondom, pedig már 190.000 km-nél tart. Eddig vezérlést és egy tömítést cseréltettem. És persze olajat, szűrőket.
Az autót pedig nagyon szeretem, nagyon kényelmes, iszonyat stabil futóművel. Persze ez az elég jó felszereltségnek is köszönhető. A bőr ülésektől az elektronikusan szabályzott futóműtől (IDS+) az esőérzékelős ablaktörlőn át a kanyarkövető bixenon fényszóróig minden gyárilag megtalálható rajta.
Az ilyet tuning cuccok meg annyira nem hoznak lázba. Bővel elég nekem az a kis finom gyári tuning amit rátettek. Pl 17"-os kerekek, gombnyomással kapcsolható sport fokozat.
A Golf is biztos jó autó. Mint írtam már, nekem is tetszik külsőre, de odáig még nem jutottam, hogy vegyek is egyet.
"Igen, kár, hogy a Toyota deficites, a VW AG pedig profitot termel."
-Nem tudom milyen lesz az idei év pénzügyi mérlege, valószínűleg a Toyota lesz ismét a világ legnagyobb autógyártója, de a VW több pénzt zsebelhet be, talán mert szeret vastagon fogni a ceruzájuk, mindenestere ez nekem nem rossz, mert a városunak rengeteget adózik...
"A régi TDI-k pedig sokkal kevésbé környezetszennyezőek, mint a modern részecskeszűrős dízelek"
-ezt melyik ujjadból szoptad ki?
"és egyáltalán nincsenek magas fenntartási költségei, az 1.9 TDI-nek meg végképp nem."
-kettős tömegű lendkerék csere, kuplung szétmegy, turbó szétmegy, fúvókák......
"Gondolom volt neked, tapasztalatból beszélsz..."
-nem volt, egy ideig céges hatos golfot hajtottam, de az TSi motorral volt, nem volt rossz autó, egy kicsit szokni kellett a váltóját...tavasszal majdnem vettem egy háromas golfot száz euróért, ugyanis csak annyit volnék hajlandó adni egy golfért, de azután értelmesebbre költöttem a pénzt...
A többi csak ködösítés és mellébeszéd valóságtartalom nélkül, de ha szeretnéd részletezem.
-Részletezd!
"A hybreidnek amúgy sincs semmi értelme, ez egy divat most ami főleg Amerikában menő, meg szépen mutatnak a számok a sajtótájékoztatókon, katalógusokban. De ezt a hybrid témát ne feszegessük, mert ez megint egy külön regény..."
-azért próbálkozik mégis szinte minden európai gyár a gyártásukkal...
''-azért próbálkozik mégis szinte minden európai gyár a gyártásukkal...''
Mert kell a reklám, meg a hibridekkel tudják tartani a hülye emissziós normákat.
Figyelj schocko! Értem én, hogy neked a japán autó az isten, én elismerem, hogy jó motorokat tudnak gyártani, de azért maradjunk a realitás talaján.
Akkor részletezem, mert kérted, bár amilyen fogalmatlan vagy nem érdemled meg, de hátha okulsz valamit.... A teljesség igénye nélkül.
1. Szép dolgok a vágyak, de a valóságban a Toyota 2013-ban "csak" a 3. legnagyobb a világon. Sajnos megelőzte az amerikai General Motors és a német Volkswagen AG. Plusz 2012-ben a VW konszolidált nettó nyeresége 21,72 milliárd euróra nőtt az előző évi 15,41 milliárdról, 9,3 millió gépkocsit adott el, és ugyanabban az évben a Volkswagen up! modell lett az év autója. A Totya negatív számokkal zárta az évet...Vastagon fog a cerka? A piac beárazza a termékeit...
2. Ezt nem az ujjamból szoptam ki, ezt tanultam (veled ellentétben), és több szakirodalom is alátámasztja. Egy kicsit ferdítettem, mert bár grammra nem olyan értéket hoz, mint egy EURO6-os, de rád és a kicsi tüdődre, sokkal kevésbé káros. Miért? Mert a "nagy" koromszemcsék hamarabb kiülepednek a levegőből, mint egy modern részecskeszűrős CR dízeleknél, ahol (nem untatlak számokkal de több ezer bar nyomáson) több dózisban fecskendezik be a gázolajat a tökéletes porlasztás érdekében, plusz kifele menet még jól meg is szűrik, na ezek a kis parányi részecskék, ezek nem tapadnak meg az orr nyálkahártyádon, egyből slukk tüdőre, és jó sokáig ott marad a levegőben... Na ezért.
3.Kettős tömegű lendkerék csak a 110 lovastól felfelé van, de lehet ma már kapni átalakító szettet és hagyományos egy tömegűvel is elmennek. Kuplungot le lehet égetni bármelyik autóról, ez sofőr függő, de nem jellemző bármilyen egyedi típushiba, ez hazugság, akkor már inkább mondtad volna a Tiptronic váltót, az szeret tönkremenni, de az meg opcionális. Turbó megint egy olyan dolog, hogy nem jó kezekben bármelyik turbós motorról le lehet ölni a turbót, a nagyobb TDI-ken a változó geometriájú turbó szeret lekormolódni, de az nem hiba, ez használatból adódó kellemetlenség ami roppan egyszerűen orvosolható, a turbó csak hogy tudd csak annyira kopó alkatrész mint egy dugattyúgyűrű, amíg van kenése és nem kerül bele abrazív anyag addig az végzi szépen a dolgát amire ki lett találva, eddig még nincs találat... Fúvóka? Porlasztócsúcsokra gondolsz? Autószerelőként és TDI tulajként állíthatom neked, hogy ezzel nem szokott gond lenni egy jódarabig, és egyébként ezekhez a motorokhoz sokkal olcsóbb az alkatrész, mint egy bármilyen modernebb dízelhez, a fenntarthatóságot erre értettem. A PDTDI-k főleg az 1.9-esek megint nem egy rossz konstrukciók, a baj az emberekkel van, amúgy apró pénzért van már PD elem... A rossz hírét az adta, hogy miután elterjedt, akkor még drága volt a PD elem, lefutotta a maga 4-500 ezer kilóméterét, az okos eladó pedig visszapörgette felére, meg még kevesebbre, mivel simán hihető volt, állapotát tekintve. Ha leéltek az sem számított. Az új boldog tulajok pedig miután elfosta magát a technika jöttek (félig-meddig jogosan), hogy szar az autó alig ment azt' még ennyit se bír ki pedig de, csak ő honnan tudná mennyi az annyi. Bosch VE adagoló meg örök élet, ami nyűgös az a VP44.
4.Pedig a VW aztán tud váltót csinálni. Főleg a botos... Pontos, finoman jár, jó kapcsolási érzet, ahogy súlyozottan beesik a fokozatba... Korai atomaták nem az erősségük. A Mercié viszont jó.
5.Azt csinálom
6.Ó a hybrid...Nos elárulok egy nagy titkot. Az európai gyártók nem azért "próbálkoznak" ezekkel a korcsokkal, mert csorog a nyáluk a Prius után. Nem, nem. Az Audi, a BMW nem azért gyárt olyat, mert lát benne fantáziát, vagy mert annyira érdekli a környezet. Őket egyedül a profit érdekli. Minden autógyártóra vonatkozik egy szabály, mégpedig emissziós értékeket kell teljesíteniük (amúgy ez öli le őket, de ebbe tényleg ne menjünk bele, mert akkor elkalandozunk a csalástól kezdve, a 100fokozatú váltón át, a hülye nyomatékgörbékig). Na most, ha nekik van egy nulla emissziós full villany autójuk vagy egy hibidük, akkor az azért jó nekik, mert gyárthatnak M5-ös BMW-t meg RS6-os Audit, meg Lambót, meg 5 literes benzines überlimuzinokat S Klasse. 7er, S8, amik nem ritkán esznek 15-20 liter felett. Nekik kell a hibrid ahhoz, hogy ezeket megfelelő darabszámban legyárthassák. Az nem számít, hogy azt az energiát, amit beletöltesz az akkuba azt valahogy elő kell állítani, és az mennyi fosszilis tüzelőanyagot, vagy atomenergiát használ fel, meg ugye azokat az aksikat elő is kell állítani, és te is tudod, hogy az akkut bizony cserélni kell egy idő után, addig meg szorgalmasan töltögetni kell, mert ezekkel nem lehet ám sokat autózni egy töltéssel. Persze, lehet használni megújuló energiaforrásokat, mind a gyártáshoz mind az un. tankoláshoz, mondhatod, hogy a németek jönnek le az atomról, mennek a szél fele, de nem csak ők vannak a világon, most a folyamatban vagyunk benne egyenlőre. Nem beszélve arról, hogy egy jó dízel tudja azt a fogyasztást produkálni mint egy hibrid, és cserébe sokkal dinamikusabb, nagyobb élmény vezetni. De jó dolog kimondani, hogy nekem 0 emissziós autóm van. Persze meg is találja a piacát amerikában a hülyék paradicsomában, ahol a sok újgazdag hipster, meg alternatív menőcsávó, környezettudatos kertvárosi családanya és apple majom megveszi. Tudod ahol szar van ott veréb is. Összességében tehát elmondható, hogy egy hibrid semmivel sem jobb semmilyen szempontból mint egy dízel, már ha globális szemmel nézed és nem dőlsz be a reklámszövegeknek. Amúgy is egy villanyautóban semmi nincs amitől egy autót szeretünk. Ez pont egy olyan divathullám, mint annak idején a hidrogén volt. Hát igen, majd jön megint valami.
________
Szóval ne érts félre, én nem fikáztam a japánt ha vissza olvasol, én elismerem őket. Csak a helyén kezelem. Tudnak jó motorokat gyártani, van összeszerelési minőség. Pont. Beltere az európai szemnek egy fröccsöntött gumimalac szintjén mozog, formatervük nincs, és egész más szemlélettel terveznek, gyártanak, szerelnek. Ez lehet, hogy ott OK, de európai szemnek, sokszor furcsa lehet. Szóval nem kell itt messzemenő következtetéseket levonni, a Golf nem azért futott be, mert egy ember besztárolta, de tudom azt is, hogy néhány túl van árazva a piacon, és hozzájárult a sikeréhez az is, hogy nagy példányszámban kelt el.
Ha meg olvasol valamit, annak nézz utána, de lehetőleg hivatalos forrásból tedd, így elkerülhető, hogy a helytelen infót add vissza másoknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!