Hány millió forint lehet egy Lamborghini Aventador fenntartása évi szinten?
2-5m évente. Az A8 tulaj nem ír marhaságokat, nagyon sok embernek fogalma sincs ezekről a dolgokról. Mindenki azt hiszi, hogy egy ilyen autót megvenni drága, hát a frászt.
Jó, újonnan tényleg komoly tétel a vételár, viszont könyörgöm, egy Murcielago-t már használtan 20-25 m között megkap az ember, csak az a bibi, hogy egy 5-10 év alatt belecsúszik még ugyanennyi.
Azt kellene megérteni, hogy ilyen autókat nem csak a dúsgazdagok vásárolnak. Persze nem Magyarországon, de tőlünk nyugatabbra egy jól szituált vezető beosztásban dolgozó emberke - ha épp ez a szenvedélye - 40-50 éves korára simán megengedhet magának egyet használtan...és neki viszont nem biztos, hogy mindegy, hogy mennyi a fenntartási költség. Egy R8-at vagy egy M-es bimmert, de még egy kisebb Astont is nagyságrendekkel olcsóbb fenntartani, mint egy Lamborghini/Ferrari/Pagani jellegű autót, tök más kategória árban és egyéb téren is.
Az Audis tényleg nem ír hülyeségeket. Sőt! Nagyon is reálisan látja a helyzetet! Elég szégyen, hogy ezzel szemben szépen levan pontozva. Nyilván az is 20 éves szakértők által:)
Jó magam autókereskedőként tevékenykedem közel 20 éve. Közép, felső-közép, felső és néha egy-egy igazi prémium kategóriás autók külföldi importjával.
Bátran kijelenthetem, hogy tisztában vagyok vele, hogy milyen összegekkel kell számolni egy ilyen autó fenntartásánál. Láttam már közelről pár Ferrarit és Lamborghinit.
Úgy két évente vagy 50 ezer kilométerenként emésztenek fel a kötelező szervizek olyan 2-2,5 millió forintot. Tehát ebben az esetben még nem romlott el semmi az autón! Ezek csak az előírásoknak megfelelő kötelező szervizek! Olajcsere, szűrök, szíjak és társaik!
Olyan fél éve hoztunk be egy 2005-ös Ferrari 612 Scaglietti gépkocsit. 20-23 millió forint körül mozog a használt piaci ára. Tehát azért még egy elérhetetlen árszintnek sem nevezném. Volt két kisebb sérülés rajta. Mondjuk azt, hogy két karc! Ezt a két karcot 350 ezer + ÁFA áron tüntette el a szakszerviz, úgynevezett UV fényes eljárással. Két aprócska karc!
Volt egy Maserati Quattroportéval is dolgunk nemrég. Törött volt az egyik hátsó fényszórója. Ezt 950 ezer forintért cserélték ki.
A legapróbb parkolási sérülés kijavítása milliós tétel lehet! Ezek pedig "csak" 20-30 milliós értékű használt autók! Egy vadi új Lamborghini Aventador ugyanilyen jellegű javítása ezeknek is a többszöröse!
Ami az Audis irt az Aventador fék felújításáról az reális összeg. Sőt én még talán keveslem is!
Ott vannak még a gumik is! Nehogy valaki abban a hitben éljen, hogy egy ilyen autón éveket kibír egy gumi szett! A kifejezetten a szuper sport autókra tervezett nagy sebességnél is jól viselkedő lágy gumikeverékeket 2-3 hónap alatt ellehet dobni! Ehhez pedig különösebben nem is kell "tiporni" az autót. Egyszerűen ilyen gyorsan kopnak azok a keverékek! Egy ilyen gumi szett pedig 2-3 millió forint alsó hangon. Egy Bugatti Veyronra egy garnitúra gumi 8 millió forint, és 4 ezer kilométerenként kell cserélni! Ez a 4 ezer km a gyár által megadott érték. Egy Aventadornál sem sokkal több.
Valamint a fékrendszert sem elég 5 évente generálozni:)
Egy motorikus, erőátviteli, futóművi meghibásodás kajavitása pedig kivétel nélkül húzós milliós tétel! Akárcsak egy aprócska kis tömítés is 50-100 ezer forintba kerülhet!
Összességében elmondható, hogy évi 2 millió forint egy ilyen autóhoz édes kevés! Úgyis mondhatnám, hogy aprópénz! Semmi!
Két millió forintból szűken fenn tartható egy "hétköznapi" BMW 7-er/Audi A8/Mercedes S-class. Ezeknek a nagyobb teljesítményű modelljei viszont már nem. Pl egy S8, S63 AMG. Már ezekre se elég 2 millió!
Úristen mennyi hülye van itt!
Évente 2 millióból Lambot fenntartani? Hol éltek ti?:)
"áruld már el, mi kerül évi 2 millióba mondjuk egy 2-3 éves 740d szervizelésén?"
Ez viszont viszi a prímet! A 20 éves suhanc hitetlenül megkérdi mi kerül évi 2 millióba egy 740d-n:) Mintha értene hozzá!
Kisfiam én tavaly 1,7 millió forintot költöttem csak szervizre az E60 530xd-mre!
És akkor ezek akarják megmondani, hogy mennyibe kerül egy Lambhorghini fenntartása!? Meg pontozzák le azokat akik képben vannak!? Vicc az egész! Egyre mélyebbre süllyed ez az oldal ami a színvonalat illeti! Már komolyan kár is ide járni....
Ez teljesen igaz a közép és felső-közép kategóriás kocsikra!
Ahogy viszont megyünk fentebb az árkategóriákban egyre igényesebb tulajdonosok vannak. A négyértékű, pár éves német prémium autók vásárlói már elég igényesek a szervizre is. Nagyrészt persze, kivételek akadnak.
Általában a karbantartási hanyagság olyan 5-6 éves kortól kezdődik amikor már a kocsi a harmadik, esetleg második tulajdonosához kerül.
Aki viszont már Ferrarit, Lamborghinit, Aston Martint, Bentleyt, Maseratit és egyéb társaikat vásárol (akár újan akár használtan) az már szinte kivétel nélkül gondosan tartja karban a kocsiját. Nagyon ritka az olyan, hogy elhanyagolnák a szervizeket.
Meg nincs is okuk elhanyagolni. Aki ilyen kocsit vesz az nem az utolsó fillérjeit költi a vásárlásra. Bőven rendelkezik elég pénzzel ahhoz, hogy normálisan fenntartsa a kocsiját.
Az hanyagolja el a szervizt aki szinte az összes pénzét felhasználva megveszi az 5 éves, 400 ezret futott Audi A4-et. Mellette meg keres 120 ezret. Aztán csodálkozik, hogy szervizre már nem futja.
A legnagyobb vicc, amikor a szmajlikbol arra kovetkeztet az illeto, hogy aki hasznalja nem lehet tobb 15 evesnel.
B*zmeg, anyadek facebookoznak? Szoktak szmajlit hasznalni? Az en oseim igen, es 50-en felul vannak.
Ha nem tetszik valami, ne olvasd a topicot. A kerdezo sztem kielegito valaszokat kapott :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!