1,2,3,5. Jó vagy rossz ebben a sorrendben váltani?
Figyelt kérdés
Mostanában ha fordulok ki főútra vagy lámpánál elindulok, akkor ebben a sorrendbe váltok ösztönösen, a 4. fokozat kimarad, az 5. sebességre 50 -s 60 km/h között kerül sor.
Ez gazdaságos vagy teljesen elhibázott? A kuplung kopása szempontjából biztos jobb 25%-ban, de üzemanyagban nem tudom hogy azzal, hogy 3. fokozatban 10-20 km/h-val feljebb megyek az optimálistól és bekerül a megnyugtató alapjáratos 5.-be jobban járok-e mint beiktatni egy 4.-et 40-50(60) km/ óra között...
Igen, viszont irja is benne hogy csak akkor érvényes ez ha nincs előreláthatólag emelkedő vagy egyéb körülmény. Azt meg te is tudhatnád hamár okoskodsz, hogy alacsonyabb fordulaton rosszabb a kenés is, ezért ha ott kell erőlködnie a motornak valami miatt jobban kopik is.
Végre valaki normális itt, és belinkelt egy normális cikket. Végülis megéri spórolni másfél deci üzemanyagot, hogy több százezer km-mel kevesebbet birjon a motor.
2013. júl. 30. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
14/20 szántóvető válasza:
tehát akkor egy korszerű autót nem kell felkapcsolni 6.-ba ha 90-nel akarunk haladni?ilyet se hallottam még.
vajon honnan tudja a cikk szerzője hogy a képen látható motort hogy használták?vagy hogy megtörtént-e rendszeresen az olajcsere vagy csak kiütötték a kódot?nem-e teszko gazdaságos olajjal üzemeltették?
2013. júl. 30. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
15/20 anonim válasza:
egy koreszerű benzines 90nél 6.ba tudtommal nem 1200 körül pörög, ha pedig igen akkor az azért van mert hosszú az áttét és valószínüleg 200 lóerőnél erősebb az autó, ezért nyomaték is van benn. Ne kötekedjünk már folyton hanem fogadjuk már el egy jónevű autós blog tényeit.
2013. júl. 30. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
16/20 anonim válasza:
Azt is csak újságírók írják. Méádiaszakemberek, se a Winklernek, se az Ommnak, de egyiknek sincs gépészmérnöki diplomája. Ettől kezdve írnak amit akarnak, sokszor hagyta már el a billentyűzetüket nettó ökörség.
2013. júl. 30. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
17/20 anonim válasza:
Előző vagyok: ott egy ember van, aki tudja mit ír, mert tapasztalta, és tanulta. Egy külsős: Novoth Tibor, régebben Boschtechnikus néven írt. Ő a cikkeit fotókkal és tényekkel támasztja alá. Ettől hiteles.
2013. júl. 30. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
18/20 anonim válasza:
Minden bizonnyal itt mindenki jobban ért az autókhoz, mint az autós újságirók.
2013. júl. 30. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
19/20 szántóvető válasza:
a 80-as évek kocsijainak motorját ásványolaj kente és mégsem koptak el 150 ezer alatt,el tudod azt képzelni hogy visszafelé fejlődik a technika?mindazonáltal az 1200-as ford majdnem alapjárat,az tényleg kevésnek tűnik egy benzinesnél,talán már rángat is.
2013. júl. 30. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
20/20 anonim válasza:
Nem fejlődött vissza a technológia, csakhogy akkor nem volt tervezett avulás, mint most.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!