1,2,3,5. Jó vagy rossz ebben a sorrendben váltani?
Mostanában ha fordulok ki főútra vagy lámpánál elindulok, akkor ebben a sorrendbe váltok ösztönösen, a 4. fokozat kimarad, az 5. sebességre 50 -s 60 km/h között kerül sor.
Ez gazdaságos vagy teljesen elhibázott? A kuplung kopása szempontjából biztos jobb 25%-ban, de üzemanyagban nem tudom hogy azzal, hogy 3. fokozatban 10-20 km/h-val feljebb megyek az optimálistól és bekerül a megnyugtató alapjáratos 5.-be jobban járok-e mint beiktatni egy 4.-et 40-50(60) km/ óra között...
Semmi gond vele.
Ha kicsit gyorsan kell besorolni, akkor van hogy csak az 1-2-5-t használom. Ha már 2-ben elértem az utazósebességet, minek kéne betenni még 3-ba vagy 4-be, már amúgy is bő 60-al megyek.
1-3-5-öt akartam írni de van nálam sportosabb válaszoló is :)
ne gyorsulj padlógázzal és akkor gazdaságos maradsz.
Teljesen oké kihagyni 1-2 fokozatot, ha úgy jön ki, örülj, hogy nincs melletted oktató, aki mindenért beszól ;)
Én is gyakran kihagyom a negyediket, nem hiszem, hogy a fogyasztásba bele tud kavarni (bár az is igaz, hogy ritkán váltok, nekem országúton nem nagyon kell), viszont elinduláskor, főútra kikanyarodáskor sokszor jó a kicsit nagyobb dinamikusság, nem fogok fél másodpercenként váltani az enyhe pörgetéstől való nagy félelmemben, nem az eszi a benzint (sőt). A lendületvesztésre vagyok érzékeny, ahogy a fogyasztás is, nem gyorsítás/fékezéssel közlekedem, mint egyesek, nézek akár több autóval is előbbre, hogy ne lepődjek meg könnyen (ez a biztonságra és a lelki nyugalomra is jó hatással lehet), nem megyek mások seggében, plusz alkalmazok hypermiler technikákat is... De ha 0-ról vagy 20-ról 90-re akarok gyorsítani, akkor azt igyekszem valamelyest dinamikusan (főleg mert az esik a legjobban, de a mögöttem jövőket sem akarom feltartani - mivel motorom van, nem szoktam :D). De mivel az élet egyes pontokon különösen kegyes, nem kell aggódnom a fogyasztás miatt sem, mivel a gyorsításkori pörgetés nem gond, ha a megfelelő tartományban van. A motor hatékonyabb terhelés alatt, nyomatékcsúcs közelében nagy terhelés alatt, de nem nyelezve a leghatékonyabb.
Ezért az egyik legfontosabb hypermiler technika a pulse and glide, amikor gyorsítanak, majd kigurulják. A hímestojás gyorsítások tipikusan rontják a fogyasztást, ahogy az egyenletes sebességgel haladás sem a legjobb...
Ami neked sincs, abból nehezen tudnál osztani.
Miért kéne 3-ban lenni az autónak 50-nél? Csakis egyetlen esetben lehet ez igaz, ha egy régi, hidrodinamikus háromfokozatú automata váltóról beszélünk...
De egy ötfokozatú kézi váltós kocsit miért kéne 3-ban 2500-on pörgetni, amikor 5-ben 1200-on is vígan gurul. Igaz, közben vagy 3 literrel kevesebbet fogyaszt.
Ha lehetne kénrem az előzőt levinni 0%-ra, rég olvastam ekkora marhaságot
Figyelj, te úgy autóüzol ahogy akarsz, de ne akard megmagyarázni másoknak, hogy ahogy te autózol, az a jó.
Marhára nincs semmi közöd az autókhoz, hiába próbálsz úgy tenni mintha lenne.
Ajánlom figyelmedbe az előző által linkelt cikkből a kovetkező mondatot:
"az abszolút fogyasztás pedig kisebb fordulaton kisebb, hiszen magasabb fokozatban kevesebb munkaütem jut ugyanarra az útszakaszra. Ha az abszolút fogyasztást nézzük, akkor a kisebb fordulaton, magasabb fokozatban közlekedő motor kevesebbet fogyaszt és kevesebb káros anyagot is termel. "
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!