Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1,2,3,5. Jó vagy rossz ebben...

1,2,3,5. Jó vagy rossz ebben a sorrendben váltani?

Figyelt kérdés

Mostanában ha fordulok ki főútra vagy lámpánál elindulok, akkor ebben a sorrendbe váltok ösztönösen, a 4. fokozat kimarad, az 5. sebességre 50 -s 60 km/h között kerül sor.


Ez gazdaságos vagy teljesen elhibázott? A kuplung kopása szempontjából biztos jobb 25%-ban, de üzemanyagban nem tudom hogy azzal, hogy 3. fokozatban 10-20 km/h-val feljebb megyek az optimálistól és bekerül a megnyugtató alapjáratos 5.-be jobban járok-e mint beiktatni egy 4.-et 40-50(60) km/ óra között...



2013. júl. 29. 13:20
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:

Semmi gond vele.

Ha kicsit gyorsan kell besorolni, akkor van hogy csak az 1-2-5-t használom. Ha már 2-ben elértem az utazósebességet, minek kéne betenni még 3-ba vagy 4-be, már amúgy is bő 60-al megyek.

2013. júl. 29. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 szántóvető ***** válasza:
100%

1-3-5-öt akartam írni de van nálam sportosabb válaszoló is :)

ne gyorsulj padlógázzal és akkor gazdaságos maradsz.

2013. júl. 29. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 Sinead ***** válasza:
Én csak nagyritkán használom a 4-et, amikor 35-40-el kell menni hogy ne forgassam 3-ban feleslegesen. van hogy 1-2-3-5, de ha sietni kell akkor 1-2-5 is megesik néha. Egyszer kétszer volt már 1-5 is, de tiltásig még nem forgattam el sose.
2013. júl. 29. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:

Teljesen oké kihagyni 1-2 fokozatot, ha úgy jön ki, örülj, hogy nincs melletted oktató, aki mindenért beszól ;)

Én is gyakran kihagyom a negyediket, nem hiszem, hogy a fogyasztásba bele tud kavarni (bár az is igaz, hogy ritkán váltok, nekem országúton nem nagyon kell), viszont elinduláskor, főútra kikanyarodáskor sokszor jó a kicsit nagyobb dinamikusság, nem fogok fél másodpercenként váltani az enyhe pörgetéstől való nagy félelmemben, nem az eszi a benzint (sőt). A lendületvesztésre vagyok érzékeny, ahogy a fogyasztás is, nem gyorsítás/fékezéssel közlekedem, mint egyesek, nézek akár több autóval is előbbre, hogy ne lepődjek meg könnyen (ez a biztonságra és a lelki nyugalomra is jó hatással lehet), nem megyek mások seggében, plusz alkalmazok hypermiler technikákat is... De ha 0-ról vagy 20-ról 90-re akarok gyorsítani, akkor azt igyekszem valamelyest dinamikusan (főleg mert az esik a legjobban, de a mögöttem jövőket sem akarom feltartani - mivel motorom van, nem szoktam :D). De mivel az élet egyes pontokon különösen kegyes, nem kell aggódnom a fogyasztás miatt sem, mivel a gyorsításkori pörgetés nem gond, ha a megfelelő tartományban van. A motor hatékonyabb terhelés alatt, nyomatékcsúcs közelében nagy terhelés alatt, de nem nyelezve a leghatékonyabb.

Ezért az egyik legfontosabb hypermiler technika a pulse and glide, amikor gyorsítanak, majd kigurulják. A hímestojás gyorsítások tipikusan rontják a fogyasztást, ahogy az egyenletes sebességgel haladás sem a legjobb...

2013. júl. 29. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
0%
Hát nem akarom itt az észt osztani, de nagyon nem jó kihagyni a fokozatokat, és a kuplungot sem kiméled ezzel. És 50-nél 3masban kell legyen az autó.
2013. júl. 29. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
75%

Ami neked sincs, abból nehezen tudnál osztani.

Miért kéne 3-ban lenni az autónak 50-nél? Csakis egyetlen esetben lehet ez igaz, ha egy régi, hidrodinamikus háromfokozatú automata váltóról beszélünk...

De egy ötfokozatú kézi váltós kocsit miért kéne 3-ban 2500-on pörgetni, amikor 5-ben 1200-on is vígan gurul. Igaz, közben vagy 3 literrel kevesebbet fogyaszt.



Ha lehetne kénrem az előzőt levinni 0%-ra, rég olvastam ekkora marhaságot

2013. júl. 29. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
8%
Jó, akkor tedd 5-be az autót 50-nél, hogy erőltesd a motort és hogy többet fogyasszon 2 literrel (tudom, mindenki azt hiszi, hogy kevesebbet fogyaszt). De akkor már ne is váltsuk végig a sebességeket, hanem bas*uk el a szinkrongyűrűket is, tegyük 2-ből 5-be, elvégre a többi sebességi fokozat csak disznek van...
2013. júl. 30. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
100%
2013. júl. 30. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
100%
Egyébként én 50nél 4.be szoktam lenni, 60tól rakom az 5öst(ha sebességet tartok és nem gyorsítok) 1,6os benzines avensisen. Előző voltam.
2013. júl. 30. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:

Figyelj, te úgy autóüzol ahogy akarsz, de ne akard megmagyarázni másoknak, hogy ahogy te autózol, az a jó.

Marhára nincs semmi közöd az autókhoz, hiába próbálsz úgy tenni mintha lenne.

Ajánlom figyelmedbe az előző által linkelt cikkből a kovetkező mondatot:

"az abszolút fogyasztás pedig kisebb fordulaton kisebb, hiszen magasabb fokozatban kevesebb munkaütem jut ugyanarra az útszakaszra. Ha az abszolút fogyasztást nézzük, akkor a kisebb fordulaton, magasabb fokozatban közlekedő motor kevesebbet fogyaszt és kevesebb káros anyagot is termel. "

2013. júl. 30. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!