Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják, hogy a kis...

Miért mondják, hogy a kis motoros autóknak ártanak a hosszú utak?

Figyelt kérdés

Tehát, hogy "az nem arra lett kitalálva, hogy egyhuzamban menjünk vele 500km-t". Gyenge a motorja, tönkremegy tőle, stb..

Nem értem, miért? Egy 1.4-es autó vígan viszi 130km/h-át. Órákon, több 100km-en keresztül is.


2013. júl. 21. 17:59
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
51%

De jó, hogy megkérdezted, ez bennem is felmerült, mert engem is érdekel. Ugyanúgy eljut A-ból B-be, rendben, hogy egyes szitukban lassíthat, hogy gyönge, vagy ha nagyméretű ember ül benne, annak kevésbé kényelmes, de pusztán az utat bírnia kell.

Plusz 500 km szerintem nem is sok. Ha ennyit se bír, akkor minek van?


Egyébként motornál is van ilyen hozzáállás, van, aki csak erőssel hajlandó elhagyni az országot. Nos, én se csinálnám azt, mint a régi elszántak, hogy egy 50-essel lemegyek Portugáliába, de az ugye eleve lassú. Viszont a 28 lovas 250-es cruiseremmel simán megtenném. Arra van, hogy menjenek vele :)

2013. júl. 21. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
29%

Első voltam. Azt még értem, hogy egy jobb futóművű és erősebb autó, ugye, jobb, de ez általánosan igaz s nem mindenki tud úgy venni járművet s egyéb eszközöket, hogy a legjobb minőséget veszi, igényeitől, használati gyakoriságtól függetlenül.


Nyilván az se mindegy, hogy az 500km mennyire gyakori. Ha rengeteget megy vele az ember, akkor a vételár és adó kisebb tétel lesz a km költségben, bár bejön a valószínűsíthetően nagyobb fogyasztás... De napi órákat ülni autóban azért elég komoly ahhoz, hogy az ember többet áldozzon rá, ha tud. Ezt értem.

De ha ritkább utakról vagy kevésbé "igényes" emberről van szó, akkor megteszi egy kisautó is, nem? Tehát van-e valami, amire nem gondolok s érv a "gyönge motor nem való hosszú utakra" álláspont mellett?

2013. júl. 21. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
88%

A kismotoros autóknak általában rövidebbek a fokozataik mint egy nagy motorral rendelkező autónak. Ebből az következik hogy mondjuk 130-nál a kismotoros autó többet forog. Talán hamarabb fog elkopni a motorja a kisautónak, de ezt így nem lehet kijelenteni, mert ezer más tényezőtől függ, hogy mennyit bír egy motor.

Tehát nyugodtan menj vele egyhuzamban 500 kilométert ha bírod addig egyhelyben ülve. Nekem már 150 km után a bal térdem elkezd fájni (műtve volt, de elba... ő izé) ezért nekem muszály megállnom.

2013. júl. 21. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
57%
Itt nem is arról van szó hogy a kis motor tönkremenne 1-2 hosszú úton. Inkább a lényeg abban van hogy a nagyobb motorú autóknál a gyártóknak van olyan lehetősége hogy az utazósebességet kisebb fordulatszámon oldják meg. A kisebb fordulatszám sok esetben kisebb fogyasztást von maga után, hiába nagyobb a lökettérfogat, arról nem is beszélve hogy egy 1.0-es kocsi 130-nál lehet hogy 4000-et pörög, míg egy kétszer ekkora lökettérfogatú, és jóval erősebb autó meg 130-as tempónál csak 2000-es fordulaton dolgozik. Gondoljatok bele hogy hosszú távon ez mit okoz. A kicsi motor ekkora fordulatszámon bemondja az unalmast 100 000 km alatt, míg a nagyobb motor még 300 000 megtett km után is gond nélkül működik.
2013. júl. 21. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Igen, el lehet indulni az 1.4-el is, csak nehezen fogja az ember kibirni azt az 500 kilómétert: a motor zúg már keményen ekkora sebességnél, kicsi a hely, nem olyan kényelmes az ülés, mint egy nagyobb autóban, stb. Nameg ha gyakran tesz vele az ember ilyen hosszú utakat, akkor bizony nemsokáig fogja birni az a motor, max 100.000 kilómétert.
2013. júl. 21. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
A motorkerékpárok motorja miért bírja sokkal jobban a pörgetést? A működési elve kb. azonos, nem?
2013. júl. 21. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Ki mondta hogy az a motorkerékpár bírja hosszútávon a pörgetést? Ugyanúgy hamarabb felújításra fog szorulni ha magas fordulaton használják mintha alacsonyan üzemeltetnék.
2013. júl. 21. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

#7: Hát nem, a motoroknak a 4 ezres fordulat semmiség, még egy kifejezetten alacsony fordulaton működő típus igen szolidan közlekedve is elforog annyit, de azért nem lesz baja nyamvadt 100 ezer km-től, ha jobbfajta...

S akkor mire lehetne számítani, ha az ember tipikusan 9 vagy 12 ezren használja? :D Nem hiszem, hogy ritkaság lenne ilyen fordulaton túrázni velük...

2013. júl. 21. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
7-es vagyok. Nem azt írtam hogy a motoroknak sok a 4-5 ezres fordulat, hanem azt írtam hogy ha magasabb fordulaton üzemeltetik akkor hamarabb elkopnak a kopó alkatrészek. Ami azt jelenti hogy a gyakran pörgetett motor mondjuk elmegy 200 000-et, míg a kíméletesebben hajtott darab meg elmegy 260 000-et.
2013. júl. 21. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

#9: OK, ebben van ráció :) Közben ráébresztettek, hogy ugye nemcsak a fordulatszám van a képben, hiszen a hengerek különböző méretei is ott vannak, úgyhogy hiába pörög egy kisebb motor többet, mint egy nagyobb, a dugattyúsebesség simán lehet ugyanaz. Aztán hogy ez milyen hatással van az élettartamra, azt én nem tudom.

Viszont egy gépjárműtől elvárom, hogy jóval nyelezés alatt sokáig bírja a strapát. El tudom képzelni, hogy ez nincs mindig így, de rendes jármű azért ne adja már fel potom 100 ezer km-nél, az nem valami sok. De az is igaz, hogy nem szoktam 130-cal menni.

2013. júl. 21. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!