Miért mondják, hogy a kis motoros autóknak ártanak a hosszú utak?
Tehát, hogy "az nem arra lett kitalálva, hogy egyhuzamban menjünk vele 500km-t". Gyenge a motorja, tönkremegy tőle, stb..
Nem értem, miért? Egy 1.4-es autó vígan viszi 130km/h-át. Órákon, több 100km-en keresztül is.
De jó, hogy megkérdezted, ez bennem is felmerült, mert engem is érdekel. Ugyanúgy eljut A-ból B-be, rendben, hogy egyes szitukban lassíthat, hogy gyönge, vagy ha nagyméretű ember ül benne, annak kevésbé kényelmes, de pusztán az utat bírnia kell.
Plusz 500 km szerintem nem is sok. Ha ennyit se bír, akkor minek van?
Egyébként motornál is van ilyen hozzáállás, van, aki csak erőssel hajlandó elhagyni az országot. Nos, én se csinálnám azt, mint a régi elszántak, hogy egy 50-essel lemegyek Portugáliába, de az ugye eleve lassú. Viszont a 28 lovas 250-es cruiseremmel simán megtenném. Arra van, hogy menjenek vele :)
Első voltam. Azt még értem, hogy egy jobb futóművű és erősebb autó, ugye, jobb, de ez általánosan igaz s nem mindenki tud úgy venni járművet s egyéb eszközöket, hogy a legjobb minőséget veszi, igényeitől, használati gyakoriságtól függetlenül.
Nyilván az se mindegy, hogy az 500km mennyire gyakori. Ha rengeteget megy vele az ember, akkor a vételár és adó kisebb tétel lesz a km költségben, bár bejön a valószínűsíthetően nagyobb fogyasztás... De napi órákat ülni autóban azért elég komoly ahhoz, hogy az ember többet áldozzon rá, ha tud. Ezt értem.
De ha ritkább utakról vagy kevésbé "igényes" emberről van szó, akkor megteszi egy kisautó is, nem? Tehát van-e valami, amire nem gondolok s érv a "gyönge motor nem való hosszú utakra" álláspont mellett?
A kismotoros autóknak általában rövidebbek a fokozataik mint egy nagy motorral rendelkező autónak. Ebből az következik hogy mondjuk 130-nál a kismotoros autó többet forog. Talán hamarabb fog elkopni a motorja a kisautónak, de ezt így nem lehet kijelenteni, mert ezer más tényezőtől függ, hogy mennyit bír egy motor.
Tehát nyugodtan menj vele egyhuzamban 500 kilométert ha bírod addig egyhelyben ülve. Nekem már 150 km után a bal térdem elkezd fájni (műtve volt, de elba... ő izé) ezért nekem muszály megállnom.
#7: Hát nem, a motoroknak a 4 ezres fordulat semmiség, még egy kifejezetten alacsony fordulaton működő típus igen szolidan közlekedve is elforog annyit, de azért nem lesz baja nyamvadt 100 ezer km-től, ha jobbfajta...
S akkor mire lehetne számítani, ha az ember tipikusan 9 vagy 12 ezren használja? :D Nem hiszem, hogy ritkaság lenne ilyen fordulaton túrázni velük...
#9: OK, ebben van ráció :) Közben ráébresztettek, hogy ugye nemcsak a fordulatszám van a képben, hiszen a hengerek különböző méretei is ott vannak, úgyhogy hiába pörög egy kisebb motor többet, mint egy nagyobb, a dugattyúsebesség simán lehet ugyanaz. Aztán hogy ez milyen hatással van az élettartamra, azt én nem tudom.
Viszont egy gépjárműtől elvárom, hogy jóval nyelezés alatt sokáig bírja a strapát. El tudom képzelni, hogy ez nincs mindig így, de rendes jármű azért ne adja már fel potom 100 ezer km-nél, az nem valami sok. De az is igaz, hogy nem szoktam 130-cal menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!