Léteznek ütés és törésálló autók?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem. Ugyanis a modern autóknak pont az a lényege biztonságtechnikai szempontból, hogy egy ütközésnél gyűrődik a kasztni, ezzel elnyelve az ütközés energiáját.
Valami régi nagy dög, mondjuk egy Moszkvics, ami anyagból volt az lehet kidöntené a fakerítést egy horzsolás nélkül. Nem is volt vele egy élmény karambolozni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem értem miért pontozták le az első válaszom, de hát IQ_t nem tudok adni senkinek...
Kérdező:
Ez csak fizika. Egy átlagos 1T-ás autó adott sebességgel adott lendülettel rendelkezik és adott erő kell ahhoz, hogy átüssön egy betonfalat (azért nem kevés...)
Mondok egy példát:
A. személyautó nekiütközik a betonfalnak 60 km/h sebességgel, át is üti azt, e közben 0-ra csökken a sebessége. Hála a gyűrődési zónáknak, melyek elnyelik az ütközés erejének jelentős részét így kisebb G hatás hat rád - mondjuk 5G - amit túl lehet élni.
B személyautó, aminek nincsenek gyűrődési zónái és marha kemény vázzal rendelkezik, ahogy kérted szintén 60 km/h sebességgel nekimegy ugyan ennek a betonfalnak. Szintén átüti, szintén 0-ra gyorsul. A különbség az, hogy mivel a kasztni nem gyűrődik egyáltalán vagy csak minimálisan, nincs ami elnyelje a fellépő erőket, így az rád (is) hat. A belső szerveid meg leszakadnak a hirtelen lassulás eredményeképp és elhunysz belső vérzésben mielőtt kiérne a mentő.
Az ilyesmire nem véletlen használnak tankokat. Amelyik betonfalat egy 1T-ás autó éppen, hogy átüti azon egy 35 tonnás tank úgy megy át, hogy észre sem veszed, mert sokkal nagyobb a lendülete, kb le sem lassul észrevehetően.
Ezt érdemes elolvasgatni:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azért lettél lepontozva mert nem jól értelmezted a kérdést. A kérdés az volt hogy léteznek-e ütés és törésálló autók. Erre azt válaszoltad hogy "nem léteznek". Pedig bizony vannak olyan kocsik. Mint például a pénzszállítók, golyóálló kocsik. Gondolom Obama kocsija sem bigyólemezből van. Tessék itt is van egy :
Obama kocsija: Karosszériáját 20 centi vastag titánium-acél-keámia páncél védi. Ablaka 8 centi vastag, ajtaja pont, mint a Boeing-757-es repülőgépé. Kevlárgumijai ellenállnak a lövedéknek, ha kilövik, tömör felnijén gurul tovább.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"...mondjuk egy Moszkvics, ami anyagból volt az lehet kidöntené a fakerítést..."
Nem volt benne semmivel több anyag, egyszerűen lökáhrítósra tervezték. Egy régi nagy króm vagy vas lökhárító mindent visz az útjában egy darabig. Viszont ~20 km/h feletti ütközésnél kb. semmit nem tart vissza és az alváz és kaszni ugyanúgy sérül - teljesen hasztalan. Illetve gyalogosgázolásnál az illetőnek szinte esélye sincs megúszni komolyabb sérülés nélkül. Parkolásnál és a már említett helyzetekben (fakerítés, betonoszlop, fal, stb.) az ilyen megoldások jól jönnek - én speciel egy gallytörőrácsban több fantáziát látok mondjuk, mint egy páncélozott autóban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 7
Azt ugye vágod, hogy az, hogy valami golyó és robbanásálló és titánkevlárgumigyurma keverékből van az nem egyenlő azzal, hogy nincs gyűrődési zónája?!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!