A turbó. Hogy, miért?
A turbót ugye a kipufogógázok működtetik. Tehát gondolom a leömlő(k) mögött helyezkedik el. Akkor az igazából felgyorsítja a kipufogás menetét, mértékét, nem pedig tömi a levegőt az égéstérbe? Vagy pontosan hogy is van ez?
Illetve a lefújószelep hol helyezkedik el?
Nameg az injektoros motorok hamarabb elterjedtek, mint a turbós motorok, igy a karburátorosokat nem kellett fejleszteni hozzá.
Még annyit tennék hozzá a dologhoz, hogy az egész olyan mint egy körforgás: több levegő kell a motorba ahhoz, hogy több levegőt tudjon kipufogni a motor a turbónak, szóval elég érdekes ez igy.
Igen, ez valóban érdekes.
A dolog akkor a béka segge alá egyszerűsítve úgy szól, hogy a kipufogógáz egészéből valamennyit elvezetnek, ez hajtja meg a turbinát, ami a légszűrőn keresztül átment levegőt "beletömi" az égéstérbe.
Így van, a hidegebb levegőnek kisebb a sűrűsége, tehát nagyobb mennyiséget lehet bevinni motorba.
nagyjából tisztában vagyok a témával, szeretem az autókat, csak a turbót nem értettem, hogy mégis mi hajtja. De korrekt válaszokat kaptam, köszi mindenkinek!
vagyis a hideg levegőnek nagyobb a sűrűsége*
Bocsi, fáradt vagyok, ezzel együtt hülye is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!