Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A turbó. Hogy, miért?

A turbó. Hogy, miért?

Figyelt kérdés

A turbót ugye a kipufogógázok működtetik. Tehát gondolom a leömlő(k) mögött helyezkedik el. Akkor az igazából felgyorsítja a kipufogás menetét, mértékét, nem pedig tömi a levegőt az égéstérbe? Vagy pontosan hogy is van ez?


Illetve a lefújószelep hol helyezkedik el?



2013. júl. 17. 10:18
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
2013. júl. 17. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

Tudom, hogy mit csinál és hogyan, de hol helyezkedik el?

Hiszen ha a kipufogógázok működtetik, akkor valami összeköttetésnek kell lenni a motorral, hiszen csak úgy tudja belenyomni a levegőt, tehát feltölteni. (Na, erre vagyok én kíváncsi.) Ezért gondolom a lefújószelep valahol a "motor előtt" van, a turbó után. Ha például karburátoros gépről van szó, akkor a karburátor és turbó között van?

2013. júl. 17. 10:36
 3/15 anonim ***** válasza:
39%
Jön a csúnya kipugáz, az megpörgeti a turbót, az meg mint egy kompresszor nyomást csinál, ezzel a nyomással meg belenyomja a naftát a motorba. Ennyi lenne. Karburátoros járműnél összetettebb a dolog úgy tudom.
2013. júl. 17. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
51%

A turbó egyik felén átmegy a kipufogógáz egy lapátkeréken (turbina) amit megforgat. A tengely másik oldalán szintén van egy lapátkerék (kompresszor) ami forog. Ez sűríti a levegőt.

Tehát a bemeneti oldal

-légszűrő

-a turbó kompresszor oldala

-lefúvó szelep (ez korlátozza a töltőlevegő nyomását)

-töltőlevegő hűtő

-motor szívócsonkja

2013. júl. 17. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%
A turbóba két cső megy. Az egyiken a kipufogógáz mozog, tehát ha innen nézzük akkor a motor után van, a másik csövön meg a tiszta levegő közlekedik, és ha erről az oldalról nézzük akkor meg a levegőszűrő után, a motor előtt van. Fizikailag szinte bárhová tehető mert utána a csövekkel úgy kötik be ahogy helyet találnak.
2013. júl. 17. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
69%
Az előbb elfelejtettem. Hagyományos karburátort nem lehet vele összehozni.
2013. júl. 17. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat! Hasznosak voltak!


Viszont hogy értendő az, hogy hagyományos karburátorral nem használható?

Injektorral gondolom lehet, hiszen az elektronikus porlasztórendszert takar.

2013. júl. 17. 11:02
 8/15 anonim ***** válasza:
67%
Én csak laikus vagyok, de talán a sima karbinál nem tudják úgy szabályozni az üzemanyag mennyiségét ahogy a levegő mennyisége nő. Ugyanis a turbó által nyomott levegő mennyisége bizonyos fordulatszám fölött nagyot nől.
2013. júl. 17. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
81%

A hagyományos karburátor, nem gáztömör (rések vannak rajta) és a motor által keltett vákuum+légáramlás alapján működik.

Ha turbóval nyomás alá helyezem, akkor orrán-száján (a réseken) kifelé jön belőle a benzin, és nincs meg a szükséges vákuum ami porlasztaná (párologtatná) a benzint.

Befecskendezőnél nyomás alatti (sokszorosa a turbó által előállított nyomásnak) benzint pumpálsz a pillangószelep mögé vagy közvetlenül a szívószelepekhez..

2013. júl. 17. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2013. júl. 17. 12:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!