A turbó. Hogy, miért?
A turbót ugye a kipufogógázok működtetik. Tehát gondolom a leömlő(k) mögött helyezkedik el. Akkor az igazából felgyorsítja a kipufogás menetét, mértékét, nem pedig tömi a levegőt az égéstérbe? Vagy pontosan hogy is van ez?
Illetve a lefújószelep hol helyezkedik el?
Tudom, hogy mit csinál és hogyan, de hol helyezkedik el?
Hiszen ha a kipufogógázok működtetik, akkor valami összeköttetésnek kell lenni a motorral, hiszen csak úgy tudja belenyomni a levegőt, tehát feltölteni. (Na, erre vagyok én kíváncsi.) Ezért gondolom a lefújószelep valahol a "motor előtt" van, a turbó után. Ha például karburátoros gépről van szó, akkor a karburátor és turbó között van?
A turbó egyik felén átmegy a kipufogógáz egy lapátkeréken (turbina) amit megforgat. A tengely másik oldalán szintén van egy lapátkerék (kompresszor) ami forog. Ez sűríti a levegőt.
Tehát a bemeneti oldal
-légszűrő
-a turbó kompresszor oldala
-lefúvó szelep (ez korlátozza a töltőlevegő nyomását)
-töltőlevegő hűtő
-motor szívócsonkja
Köszönöm a válaszokat! Hasznosak voltak!
Viszont hogy értendő az, hogy hagyományos karburátorral nem használható?
Injektorral gondolom lehet, hiszen az elektronikus porlasztórendszert takar.
A hagyományos karburátor, nem gáztömör (rések vannak rajta) és a motor által keltett vákuum+légáramlás alapján működik.
Ha turbóval nyomás alá helyezem, akkor orrán-száján (a réseken) kifelé jön belőle a benzin, és nincs meg a szükséges vákuum ami porlasztaná (párologtatná) a benzint.
Befecskendezőnél nyomás alatti (sokszorosa a turbó által előállított nyomásnak) benzint pumpálsz a pillangószelep mögé vagy közvetlenül a szívószelepekhez..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!