Nő vagyok, az olajjal kapcsolatban lenne kérdésem!?
Van egy 13 éves Skoda Fabiánk,amiből elmegy valahol az olaj, mivel után kell tölteni. Mondom a férjemnek, hogy ez nem normális, hogy az autószerelő ezt nem veszi észre. Hosszabb utazásra indultunk, elvittuk a szerelőhöz, mondta minden ok, mehetünk. hegyekben voltunk, jelez az olaj villogó, persze megálltunk, alig volt olaj a motorban. Egy másik családdal voltunk, elmondta a srác, aki jobban ért hozzá mint a férjem, hogy ennek nem szabad megtörténnie, az utántöltés sem normális,mert nem 1-2 dl van szó, hanem egy egész literről. Belenézet és 2 helyet is mutatott, ami friss olajfoltos. Ma a férjem elvitte a szerelőhöz és elmondta mi történt, és hogy szeretnénk ha tenne olajadalékot az olajba, mert az segíti hogy ne csepegjen, erre a szerelő azt mondta, hogy az marhaság, nem szükséges mert eldugaszol valami dugattyút vagy mit, erre már nem emlékszem....Kérdésem az lenne, hogy jó e az adalék, vagy sem, ti teszitek e a kocsiba vagy sem? A férjemnek, azt válaszoltam, hogy álljon már a sarkára és mondja meg a kóklernek, hogy tegyen bele adalékot, mert ha nem, majd visszük máshoz. Erre a férjem azt válaszolta, ez volt az utolsó, hogy elvitte a szerelőhöz az autót, mostantól én intézem. Megőrít! Nah, ez volt a zárójel. Szóval kell adalék, vagy sem??????
Köszönöm!
Persze.. tegyetek bele csirízt.. az eltömíti a lyukakat.
Ha valahol folyik az olaj, nem az lenne a kézenfekvő megoldás, hogy kicserélni az alkatrészt, hogy legalább a motor, erőátvitel ne károsodjon, mint kóklerkedni ilyen-olyan adalékokkal? Egy olajfolyást ne már adalékkal akarjuk megstoppolni. Vagy már tényleg csak a csiríz fogja megtartani.
Ahol ereszti az olajat, ott meg kell keresni a folyás okát és javítani: tömítést vagy szimmeringet cserélni, meghúzni a bilincset, alkatrészt cserélni - ahogy szükséges.
Ne adalékoljátok: habár a vélemények megoszlanak, hogy rossz/jó, felesleges pénzt kidobni az ablakon mert megeshet hogy nem használ.
Másrészt 13 éves autó: ha nem folyik el sehol, akkor is fogyhat az olaj, mert a motor olajfogyasztása a kopások miatt megnőhet.
Úgyhogy javítás és utána rendszeres (mondjuk heti egyszer) szintellenőrzés.
Egyébként a szerelő valószínűleg azért nem akart vele foglalkozni, mert időben relatíve sok, viszont a kedves ügyfelek nem akarják megfizetni az ilyet. Jellemzően minden oké amíg a kocsi képes menni, csak utána kerül sor a javításra ilyen korú autóknál.
Tök jó, hogy téged zavar és meg akarod csináltatni, nem csak behunyni a szemet a probléma fölött. De valamire készülj fel: az olajfolyás helyétől függően változik a munka ára, ha valami nehezen, csak sok bontás (és utána ugye visszaszerelés) árán érhető el, akkor a művelet egyszerűségéhez képest szerepelhet nagynak tűnő összeg a számlán.
Esetleg az autókhoz értő ismerőssel konzultálj előtte, hogy hol is látta a folyásokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!