Van egy 97-es Opel Astra GL-em. Ma mentem vele egyszer csak elkezdett melegedni a motor folyamatosan 95-100fok között volt, az alapjárat 900 körül ingadozott le-fel és sokkal jobban füstöl (csak fehér füst). Mi lehet a baj?
Jó lenne tudni, hogy milyen visszajelző gyulladt ki.
Szerintem vedd elő az autó kézikönyvét, és nézd meg mi lehet a hiba, mielőtt komolyabb baj lenne.
egyik srác ezt írta: Válasz "Ez egy tipikus Opel "tulajdonság". A sárga jelzés azt jelenti, hogy a lambda szonda, katalizátor, kipufogó együttesben valami probléma van. Pontosabb információt nem nyújt, meg kell nézetni ezeket a dolgokat szervizben."
Ez okés is lenne de ettől nem kéne szerintem melegednie a motornak.
Ettől nem is melegedhet.
Víz van benne? Ékszíj nem szakadhatott el? Termosztát is lehet rossz.
Most ennyi jut eszembe.
Ha 3/4 -ig volt, akkor hengerfejtömítés lesz, bejut a víz erre utal az emelkedő hőmérséklet, a nem megfelelő vízszint, és a fehér vízgőzös kipufogó is!
Nézd meg járó motornál óvatosan !, hogy buborékol e a hűtöben a víz, vagy a kiegyenlítőtartályban
ez sürgős eset, ne halogasd!
Aham, nekem is épp ezzel van most a gond csak egy 1.3-as Golffal szopok. De megsúgom a motorok majdnem ugyanolyan őskövület mindkettőben. Meglesni egyszerűen megtudod, a termosztát annyi hogy reggel a jó hidegben beindítod é hagyod járni. Kb 5 perc múlva meglesed a primer kört, ott már melegnek kell lennie a csöveknek, a hűtőbe menőnek viszont hidegnek. Asztmánál is asszem alsó csövet kell lesni a felső az langyos mert abba belemehet. Aztán kb 12-15 perc múlva már ki kéne nyitni a a termosztátnak, akkor a hűtő mindkét csövön melegednie kéne, aztán ha kihűlt megint lezár.
A kiegyenlítőt meg úgy lesheted meg hogy hideg motornál ennek a műveletnek a legelején letekered a tartály kupakját és figyeled a motorba menő vastag csőnél a tartály alján a vizet. Kicsit megemeled a fordulatot olyan 2500 környékére, és figyeled hogy jönnek e fel a vízbe buborékok. Ha igen akkor beledolgozik az egyik henger a vízkörbe, akkor elfosta magát a tömítés, tehát csere. És ugyanez nekem is megvan hogy kicsit gőzöl a kipu, jobban mint kéne.
Olyat nem tapasztaltál, hogy kifújja a vizet a kupaknál a túlnyomás szelep? Esetleg kipróbálhatod hogy mész vele egy kört, kb 5-7 km után mikor már meleg a víz óvatosan kiengeded a kiegyenlítő kupakjánál a nyomást és visszaszorítod majd egy újabb 5 km után meglesed hogy mennyire keményedett fel a rendszer csövei, ha megint nyomás alatt vannak akkor fújja fel őket a motor tehát beledolgozik.
Ilyet azért nem érdemes halogatni, mert a fagyálló kikezdheti a hengerfej alu ötvözetét, és akkor kuka vagy felújítás azt is, egyébként meg egy párezer ft-os tömítésszettel megúszod, meg ha már szét van szedve akkor dobj bele egy új termosztátot is, az a legbiztosabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!