Melyikek azok az újfajta benzinmotorok (mint pl. TSi), amelyikek kis lökettérfogattal nagy teljesítményt adnak le nagyon gazdaságos fogyasztással?
konkrét autótípusban is esetleg?
megéri a dízel helyett?
mert egy dízelhez ha hozzá kell nyúlni...
"mert egy dízelhez ha hozzá kell nyúlni..."
Az bizony drága. Nagyjából ugyanolyan drága, mintha egy korszerű, változó szelepvezérlésű, közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorhoz (jé, a TSI-k pont ilyenek!) kell hozzányúlni. Ez tehát nem szempont.
akkor mi szempont?:D
2ős tömegű lendkerék sincs a tsiben..
valami kimaradt a felsorolásból: "kis lökettérfogattal, nagy teljesítményt, gazdaságos fogyasztással"
Ebből a listából hiányzik valami. Mégpedig a "rövid élettartammal", mert az ilyen agyontöltött, végtelenségig kihegyezett sz*rok nem fognak elmenni sokszászezer kilométert.
Mennyire fél mindenki ettől a lendkeréktől meg ilyesmitől...
Sokszázezer kilómétert lehúztam már dizel autóval, soha nem kellett nyúljak sem a lendkerékhez, sem a befecskendezéshez, semmihez. Ellenben a szivó benzines autómra egy vagyont költöttem, cserébe megevett egy csomó benzint. Egy Tsi-ben van turbó meg minden hülyeség, szinte olyan összetett, mint egy dizel, cserébe egy 1.4-es Tsi simán megeszik 9 litert, és nem bir ki 200 ezer kilómétert.
sajnos igaz...rövid élettartalom,mivel agyon vannak húzva.nem fog elmenni még 150 ezret sem,legfeljebb ha nagyon odafigyelsz rá,gyakori olajcsere karbantartás stb.
a másik meg: a gazdaságos fogyasztás.mesébe se.az a duma h 1literes motor 140 lovas és 3 litert eszik...aha ha nem inditod be,magasabb fordulaton kénytelen dolgozni,hogy legyen benne erő,az meg ugye több elégetett naftát jelent + ugyebár ebből jön az elhasználódás is.
Bocs a hibakert,telorol irok.
Mielott barki gazdasagosnak nevezne az uj turbos benzinesekt eloszor olvasson utana a fogyasztasnak. Egy 100 lovas turbos 1.0-as benzines ugyanannyit megeszik mint egy regi 100 lovas 1.6-os. (azt hogy mit irnak gyari erteknek azt hagyjuk) . Es valoban kb 250000- nel tobbre nem tervezik oket.
"nagy teljesítményt adnak le nagyon gazdaságos fogyasztással"
Ilyen nincs. Teljesítmény csak elégetett üzemanyagból lesz. Minél nagyobb teljesítményt akarsz, annál több nafta kell.
"mert egy dízelhez ha hozzá kell nyúlni..."
Ezt már leírták előttem: a benzines sem olcsóbb. Az 1.3-as G13B motor esetleg, egy komolyabb ugyanannyi, mint egy dízel. Egy TSI-ben ugyanúgy van kéttömegű lendkerék, mint a dízelekben. Ha meghal a benzinesben egy injektor ( ez mondjuk ritkábban fordul elő, mint a dízelek esetében ) az sem olcsó. Főleg ha már közvetlen befecskendezéses benzinesről van szó ( TFSI ). Turbó ugyanúgy van mindkettőben.
Ha csak a saját benzinesemből indulok ki ( Volvo B6284T) ami hengerenkénti befecskendezéses, ott egy Bosch injektor minimum 35 000, a Mitsubishi turbó felújítása 40-140 000, ha csere, akkor 310 000/db, lambda-szonda darabja 41 000 és van belőle 4... :)
A mai "modern" benzinesek ha megpusztulnak ugyanúgy zsebbe nyúlósak, mint a dízel társaik, főleg ezek a kis turbós hulladékok. Ezektől mindenki el van ájulva, de igazából egy előnyük van régi szívókkal szemben: zöldkártyán jobban teljesítenek. Cserébe, ha nyomod neki, akkor sokkal többet eszik - és nem megy jobban :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!