Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki leírná hogy hogyan...

Valaki leírná hogy hogyan kell kiégetni egy 4 ütemű benzines autót dízel használat után?

Figyelt kérdés
tehát sokat volt kis fordulaton használva az autó és hogyan égessem ki a motorját és kipufogóját?
2013. júl. 4. 21:29
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
váltások elött pörgesd fel, magasabb fordulaton menj az autóval
2013. júl. 4. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:

jó erre magamtól is rájöttem volna

arra vagyok kíváncsi hogy meddig pörgessem ki kb. meddig pörgessem mielőtt váltok tehát pl megyek vele fél km-et 4500-as fordulaton vagy valami ilyesmire céloztam, meg részletekre vagyok kíváncsi, 1.4-es benzines autó 5600-nál van a max teljesítménye, a max nyomatéka az olyan 4000 körül van, és 6000 körül szabályoz le

2013. júl. 4. 21:43
 3/18 anonim ***** válasza:

Tankolj mellé egy kis E85-t (nem sokat, 25-30%-ot, ennyit megeszik bármi, a motorvezérlő még tudja kompenzálni.

Aztán egy kis autópályázás. Nem a leghosszabb fokozatban, hanem egy fokozattal lejjebb. 140 körüli tempó (már túl sok a rejtőzködő fényképész, többel nem érdemes), mindenképpen legalább a maximális fordulatszám háromnegyede legyen meg. És ebben az üzemmódban menni 200-300 km-t.

Egyszer csináltam ilyet egy ellustult B-Corsával a '90-es évek közepén. (8 szelep, 45 lóerő) Ott ez az üzemmód a 4. fokozat, 150 körüli tempó tiltási fordulatszám környékén,. Bp-Győr Bp oda-vissza.

Utána sem a viselkedésére, sem a fogyasztására nem lehetett ráismerni. Utána kapott egy olajcserét, és a réhi 15W40 helyett jófajta szintetikus ment bele.

2013. júl. 4. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:
hát az a helyzet hogy nincs nekem erre a célra 10-15 ezer forintom! egyik az hogy megszűnt a 4 napos matrica autópályára, a másik meg hogy 300km-t nem autózhatok csak úgy el, mikor így is sokszor megyek biciklivel olyan helyre is ahova inkább autó kellene, az autó csak akkor van használva ha igazán kell, nincs ilyenre pénzem hogy
2013. júl. 4. 22:14
 5/18 anonim ***** válasza:

Értem.

AZ egy dolog hogy mire van pénz, mire nincs.

A másik dolog, hogy mitől múlik el az ellustultság.

Azt hiszem, az leírtam. Ha csak akkor használod, amikor feltétlenül kell, és akkor is a lehető legspórolósabban, hamar felkapcsolva, akkor az ellustult állapot maradni fog.

2013. júl. 5. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
Amúgy mire gondoltál? Kétszer elindulás után 1800 helyett 5000-ig huzatod,és megjavul?
2013. júl. 5. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
Vedd úgy, mintha ki kellene cserélni egy 15 ezer forintos alkatrészt, és máris nem fog úgy fájni az egész, vagy próbáld úgy összehozni, hogy ne potyára menjél el valahova, hanem nézz is meg valamit, vagy ilyesmi.
2013. júl. 5. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:
én olyan kiégetésre gondoltam hogy pl megyek egy alkalommal vidékre pl 50-km-re és akkor megyek végig ahol lehet 120-as tempóval mert ott már pörög majdnem 4 ezret a motor 5.be vagy megyek egy ideg 4.-ben 100-al, meg ilyesmire gondoltam hogy ez használna e neki valamit
2013. júl. 5. 13:07
 9/18 anonim ***** válasza:

Biztos hogy valamit használna.

A lényeg: üzemmelegen, teljes terhelés közelében, sokáig.

De a sima főúton a 120 már veszélyes, nem tudhatod hol fotóznak le.


Az is használna, ha városban,rövid távokon is dinamikusabban közlekednél, nem Skodás-papa módon 1600-nál felkapcsolva. Hanem határozott gázadással, 3500-ig legalább pörgetve.

2013. júl. 5. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:
jó csak nekem nincs jogsim, csak az én nevemben írtam ki a kérdést, anyám meg apám vezeti az autót, és rossz nézni hogy apám utánfutóval is már 1300-1400 körül vált, és már 3.ban megy 30km/h-nál anyámat rávettem hogy kettesben húzassa ki 4000-ig, de az is úgy tudja hogy úgy kell kiégetni hogy megy huzamosabb ideig 120-al 5.be, ez mennyire használ neki? ha lenne jogsim én kiégetném rendesen, de nincs jogsim mert még nem értem el azt a kort, de én kiégetném rendesen, de hát ők nem igazán égetik, amúgy a kipufogó végben nincs semmi korom, holott legalább annyit van használva városban mint kültéren, és ilyen alacsony fordulatnál váltanak, és mégsem kormos a kipufogó, ha végighúzom az ujjamat benne akkor nem lesz kormos vagy csak egy nagyon picit lesz kormos az ujjam, de anyámat már sikerült egy kicsit rávennem hogy használja a motorféket, mert ő azt hitte hogy akkor spórol ha megy 90-el és tudja hogy fél km múlva le kell lassítani mert beér a városba akkor beteszi üresbe és úgy gurul végig, de mondtam neki hogy csak simán vegye vissza a gázt 5.be és mikor már annyit lassult hogy 1500 alatt van a fordulat akkor tegye be 4.be és akkor engedje fel a kuplungot, meg ilyesmiket is mondtam neki, meg mondtam neki hogy minimum 3000-ig húzassa ki minden fokozatban, mert a kis fordulat az nem tesz neki jót, meg mondom neki hogy nem fordulatszámfüggően fogyasztja a benzint, tehát valaki azt írta nekem valamikor, hogy nem attól fogyaszt többet hogy én kihúzatom 3500-4000ig hanem a kisebb fordulaton is annyit fogyaszt, de anyámnak megmondhatom hogy tovább húzassa ki, de apám az akkor is már rögtön vált fel, mert nagyon ritkára van skálázva a fordulatmérő azt akkor a 2000-er az már eléggé fent van a skálázáson és nem pörgetik nagyon fel, motorral jól megy apám, mert az 12500-at pörög és 5-6 ezer alatt nem vált, meg azt kihúzassa rendesen pl előzésnél is 10000-ig meg ilyenek, de sosem láttam még hogy 3500-nél joban kihúzatta volna az autót, csak 5.be szokott 3500 fölé menni a fordulatmérő, de az is csak autópályán, de autópályán nem mentünk már úgy 2 éve, és azóta a fater nem megy 90 fölé sehol sem, mert egyik az hogy mérnek, a másik meg hogy ott fogyaszt legkedvezőbben az autó! egy ilyen újszerűbb autót nem károsít ha kivan húzatva üzem melegen 4000-ig vagy 5000-ig, 6000 párszázál szabályos le, és jót tesz neki az esetleg hogy mikor üzemmeleg akkor kettesben kivan húzatva egy párszor 4000-ig?
2013. júl. 6. 20:59
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!