Az teljesen normális dolog, hogy 1 hét alatt lemerűl egy autó akkumulátora?
El voltam nyaralni egy hétig, haza jövök, és nem indul a kocsi. Lemerűlt az aksija. Ez normális? Egy hét alatt? Milyen autókat gyártanak így a 21. században? Jó nem egy vadi új BMW, 10 éves, Opel, de nem hiszem el, hogy 10 év eltelne, és 1 hetet bír az aksi...
És aki összetöri a kocsiját, és 1-2 hétig szerelik? Az is töltheti fel az aksit?
Szóval normálsi, hogy 1 hét garázsban állás után nem lehet autókázni?
szerinted normális???
vegyél új aksit...
Te gondolkdotál mielőtt leírtad a kérdést?
Ha egy akku tönkremegy, arról miért a kocsi gyártója tehet?
Sajnos nem örök életűek, 3-5 év, és lehet cserélni.
Az is lehet hogy valami gagyi, készenléti állapotban sokat fogyasztó riasztó van benne. Ha így van, szintén nem a gyártó tehet róla, hanem aki beszereltette.
Akinek összetürik a kocsiját, és egy-két hétig szerelik, annál azzal kezdik, hogy akkusaru le... (villanyhegesztésnél mindig leveszik)
Egy szerelőműhelyben akkutöltő is van, ha véletlenül lemerülne. Teljesen életszerű, amit elképzeltél, hogy 1-2 hét szerelés után egy javítóműhely kiadja úgy az autót hogy nem indul, a kedves tulajdonos tömegközlekedéssel hazaviszi az akkuját, feltölti, visszaviszi, és elhozza az autót.
Tipikus mai hozzáállás a tiéd. Ha valamivel valami baj van (teljesen természetes hiba, öregedés, stb), akkor azonnal a bűnbakkeresés kezdődik. Ki mindenki hibás érte, hogy a te autód akkuja lemerült.
Segítek: egy valaki hibás: te. Nem ellenőrizted, hogy milyen állapotban van, nem tetted csepptöltésre ha tudtad hogy öreg.
# 4
Szerintem ha nehézségeid vannak a szövegértéssel akkor olvasd el még egyszer-kétszer a kérdést, és rájössz hogy kár hőbörögnöd.
Egyébként a kérdező jól gondolkozik, nem egyből kell elszaladni másik aksiért 20 000-ért, hanem ki kell deríteni hogy valóban az aksinak van-e vége, vagy valami más gubanc van.
1-es vagyok.
Állítsd a multimétert áramerősség mérésre. Kapcsolj ki minden fogyasztót. Vedd le az aksi egyik sarujáról a vezetéket, majd mérd meg hogy az aksi saruja és a levett vezeték között hány amper folyik át. Arra is figyelj hogy a motorháztető alatt van egy gomb (riasztó) ami legyen benyomott állapotban. 1-2 tized amper teljesen normális mert vannak dolgok amik fogyasztanak, pl rádiómemória, számítógép memóriája. De ha 1 ampert vagy annál is többet mérsz akkor valami szívja az aksit. Az hogy mi szívja azt úgy lehet szűkíteni hogy szerzel még egy embert aki figyeli az ampermérőt, te meg szépen egyesével elkezded kiszedni a biztosítékokat (persze ehhez lehet hogy nyitva kell lennie az ajtónak, de az ajtónál lévő világításkapcsoló gombot nyomjátok be) Amelyik biztosíték kivételekor megszűnik a magas amperérték, ott van a gubanc. Meg kell nézni a biztosítéktábla fedőlemezén vagy a szervizkönyvben hogy ahhoz a biztosítékhoz mely fogyasztók tartoznak. Ha ez megvan akkor lehet sakkozni hogy melyik is az valójában. Legvalószínűbb a riasztó a ludas, de nem 100%.
Nem normális, ha az akku egyébként jó állapotú és még nem a végét járja.
Multiméterrel mérd meg, hogy ha semmilyen fogyasztó nincs bekapcsolva, mennyi áramot vesz fel az akkusarun!
Ha túl sokat, ott valami elektromos gond van. Ha az rendben, esetleg a töltést érdemes szervizben kiméretni.
Volt már olyan, hogy 3 hétig is téli hidegben nem volt beindítva az autóm. De utána indult rendesen, nem volt gond.
azért írnak össze-vissza, mer látatlanban nehéz jó tanácsot adni...aztán kérdés, hogy milyen a kérdező műszaki ismerete?(is)
szakembert kel a helyszínen megkérni, az megoldja..
báár.. volt már internetes úszásoktatásra is példa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!