Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » MZ TS 125 mennyire számít ma...

MZ TS 125 mennyire számít ma veterán motornak? Mi a véleményetek róla?

Figyelt kérdés

Használható napi szinten (20-25km), ha rendbe van rakva? Az igaz, hogy kevesebbet eszik, mint egy ETZ 125-ös?

Azt hallottam, az elektromos rendszer a gyengéje. Azzal lehet valamit kezdeni, hogy megbízhatóbb legyen?



2013. jún. 22. 18:22
 1/10 anonim ***** válasza:

Mennyire számít veteránnak? A korba bőven belefér. Az meg más dolog hogy állapotra olyan-e. De egyébként egy 125-ös motor fenntartása olcsóbb akkor ha nem OT minősített.


Ha jól rendbe van rakva és megfelelően karban is van tartva akkor igen, használható napi szinten. Elektromos rendszer, hát ismerősnek van egy, hobbi célra, ott azért akadt gond a még meglévő elektromos rendszerrel(csak a motor működéséhez szükséges elektromos rendszerek vannak benne, semmi más) De biztosan át lehet alakítani megbízhatóra. (pl Vape gyújtás biztos van ehhez is)


Fogyasztásról én is hasonlót hallottam. Viszont ez egy kicsit a végsebesség rovására megy.

2013. jún. 22. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Köszi. Igazság szerint az OT vizsga meg sem fordult a fejemben. Csak a Simson-t már kinőttem, most fogom letenni a könnyített A1-et, és elgondolkodtam, hogy mi legyen a következő lépés.

Mivel jelenleg nem keresek olyan jól, hogy egy drágább, újabb 125-ös motort vegyek, ezért gondoltam, hogy egy MZ jó lenne a Simson helyett. De ott meg az ETZ-ről azt olvastam, hogy kicsit többet eszik, és a tárcsafék sem akkora plusz, mint az ember hinné, ráadásul a váza hajlamos "csavarodni" (persze gondolom nem nagy mértékben).

Ezzel szemben a TS-nél mindenki az elektromos rendszerét hozta fel gyengének. Azért is kérdeztem, hogy mit lehetne vele kezdeni. Esetleg az ETZ rendszerét egy az egyben ráépíteni?


Én általában nyugodtan, öregurasan vezetek (fel is hozták már velem kapcsolatban :), szóval olyan kényelmes 80-85 körüli utazó lenne a max, nem hajszolnám a gépet (mégis csak egy 125-ös motorról van szó, nem egy 600-asról).

2013. jún. 23. 10:03
 3/10 A kérdező kommentje:
Közben eszembe jutott, hogy esetleg egy Trophy 125-ös is szóba jöhetne? Vagy az rosszabb, mint a TS?
2013. jún. 23. 11:53
 4/10 anonim ***** válasza:

Lehetséges hogy az ETZ rendszerét át lehet operálni. Ezt MZ fórumokon érdeklődd szerintem :)

De valószínűnek tartom hogy elég a problémás alkatrészeket cserélni. Pl fesz szabályzóból létezik elektronikus. Az kb mindenre jó amit teljesítményben bír. Tehát ha azzal van gond érdemes lehet olyanra beruházni.

A másik, amit hallottam hogy a dinamója elég gyenge. És ha pl van irányjelző is akkor kanyarodásnál már érezni lehet annak a villogását a motoron. De ezt is ki lehet küszöbölni. Mondjuk LED-es irányjelzővel, hátsó helyzetjelzővel és féklámpával. És akkor még igazán sokat nem költöttél rá, de már sokat javítottál a gyenge elektromos rendszerén.

2013. jún. 23. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

"Közben eszembe jutott, hogy esetleg egy Trophy 125-ös is szóba jöhetne? Vagy az rosszabb, mint a TS?"

Annak a blokkja nagyjából egyezik a TS blokkjával nem?

Szerintem ilyen téren kb egyre megy. Annak is az a gond az elektromos rendszerével amit írtam :)


Még valami:

Ezekből léteztek 150-esek is. Tehát ha veszel egyet vigyázz hogy papíron 125-ös legyen. A 150-eset nem vezetheted A1-es jogsival.

De később felfúrathatod vagy lecserélheted a hengert 150-esre. Minden más egyezik.

2013. jún. 23. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Ez a LED-es lámpa jó ötlet, megjegyzem. :)

Igen, tudok róla, hogy létezik 150-es is, de én biztos, ami biztos, maradok a 125-ösöknél. :)

2013. jún. 23. 12:01
 7/10 anonim ***** válasza:

Annyi hogy a LED-ek vetítési képe teljesen más. Tehát fényszóróba alkalmatlan. Ott meg kell hagyni a gyárit, de az is jobban fog működni ha több áram marad neki. A helyzet és irányjelzők valamint a féklámpa szórási képe meg annyira nem lényeges. Azt be lehet úgy állítani hogy jól látható legyen(és ott az a lényeg, vakítani úgyse fog)

Viszont a hideg fehér LED nem jó. Vagy meleg fehérből csináld vagy megfelelő színűből.

2013. jún. 23. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 allllli ***** válasza:

Én egy ETZ 150 boldog tulajdonosa vagyok szeptember óta. (Ugyanaz, mint a 125-ös). Mindenképpen az ETZ mellet voksolok, lehet h elfogultan :).

A kis TS fogyasztását ki lehet hozni 3,7 literre is akár. Az én etz-m 4,4 -et fogyaszt, az azért nem sokkal több.

80-85, az már a nagyon maximum határán van a ts-nek, ezzel szemben az etz megy 110-et max, de az utazó ennek is csak olyan 70-80.

Az etz:

-nyomatékosabb

-12 V-os korszerűbb az elektronikája, ez bírja az összes lámpát, féklámpával és indexekkel együtt. Lámpa meg ugye éjjel nappal kell, lakott területen belül és kívül. A ts eletronikája elavult, nem bírja a folyamatos világítást, ezt nem erre találták ki, csak arra h ha sötét van, akkor nem vakon mész.

-AZ alkatrészei sem olyan öregek, mint a ts-nek.

-Na meg sokkal jobban néz ki, időtálló a formája, még akár menő is lehet,ha szépen rendbe van hozva.

Az enyém rendben van:


[link]

2013. jún. 24. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 allllli ***** válasza:

Jaa és sokkal jobb az alkatrészellátottság az ETZ-hez, mint a TS-hez.

Könnyebb találni, kevesett futott jó állapotó etz-t, mint ts-t.

2013. jún. 25. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

nem értek egyet az utolsó kettővel.

Szó szerint hülyeségnek tartom.


Elavult lenne az elektronika? Miért lenne elavult? Csak rendbe kell rakni és kész. Az enyém újrva lett kábelezve minden semmi hibája nincsen. Pedig már 1 éve használom.

Egyébként ts 125ösöm van.


Egyébként ezzel a motorral anno a postások jártak szóval nem hiszem h egy olyat tettek volna össze ami rossz lenne.


80-85 tsnek? Nagyon rossz motoron ültél te. Egy jobb simson is megy annyit simán. Az enyém pillanatok alatt felmegy 95re és végséebességben alattam 100at ment.(papíron 105) Nagyon könnyen gyorsul és nagyon megbízhatónak mondanám és semmi extra igénye nincsen csak mint egy alap motornak. Ha egy ts rendesen karban van tartva akkor nem fogsz vele rosszul járni. De egyébként tényleg nincs különbség 125 150 között. Talán egy minimális, de az elenyésző, nem jelent akkora +t.

2014. márc. 27. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!