Miért nehéz váltani?
Egy Peugeot Boxer-ről lenne szó (2000-es évjáratú). Valamiért a váltója alkalom adtán rosszalkodik, ami nem jelent mást, mint ha be akarom tenni rükvercbe, eléggé recseg, ha sikerül betenni, van amikor iszonyat nehéz onnan kivenni! Máskor pedig nehéz betenni 1. sebességi fokozatba, ha tolatás után akarom berakni 1-esbe, dupla kuplung általában sikerül. Ezeket produkálja a masina sajnos...ám ezek mellett sokszor szépen veszi a váltó a fokozatokat, nem recseg hátramenetben sem, minden oké vele!
Miért csinálhatja ezt, mit kellene tennem vele?
Előre is köszönöm.
Sztem a 2000-res boxer már bowdenes.
Vagy nem emel ki a kuplung eléggé - ez leginkább a két álló helyben kapcsolt fokozatnál tűnik fel, mint a te esetedben- , vagy csak simán elkopott az egyes és a hátramenet szinkronja. Sokszor amikor gyorsan forgolódnak kis helyen meg sem várják, hogy megálljon a kocsi, csak beb@xxa sebességbe és gó.
Az legegyszerűbb megoldás, ha hátramenet és egyes kapcsolása előtt benyomott kuplunggal beváltasz valamelyik mellette levő fokozatba, majd onnan húzod át a váltót egyesbe/hátramenetbe. Akkor simán menni kell neki.
Ezzel el lehet menni így még jó sokat, de előbb utóbb váltófelújítás lesz belőle. AZ olajcsere sem árthat.
Igen, bovdenes a váltója!
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Hadd kérdezzem már meg, hogy egy esetleges javítás mennyibe kerül? Ha csak szinkronozni kell,olaj, vagy teljes felújítás? Nagy költekezésre kell számítanom?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!