Nagy butaság Mercedes 190E[W124]-et venni?
Eléggé régi autó, de nekem nagyon tetszik :D Az ára 200-300 ezer között van, de nem nagyon értek ezekhez a régi tipusokhoz. Megfigyeltem, hogy a benzinesek 95 kW körül vannak, a dízelesek meg 50-60 körül. Ha már 190, akkor melyiket érné meg jobban? (Sebesség, és fogyasztás arányában).
1 kép az autóról, ha valaki nem ismerné: [link]
Nekem is Mercedes-em van, 3 éve, első autó, Mercin is tanultam, 2 is volt az oktatónak, épp akkor váltott, nem sokkal miután én odakerültem. Úgyhogy 3 Mercedes-ről van eddig tapasztalatom, az első amin tanultam vezetni pont egy 124-es Merci volt, azt azért cserélte le az oktató egy újabb E Mercire, mert már nagyon régi volt, sok km volt benne és unta, akart egy másik autót, de ennyi. Nagyon kényelmes, megbízható autó volt. A következő Mercije is, meg az enyém is az. A 3 év alatt rengeteget mentem vele, külföldre is, mindig beindult, mindig elmegy oda ahova szeretném. Viszont ha napjainkban akarsz ilyet venni, bizony nagyon kell figyelned. 2-300 ezerért például biztos, hogy nem vennék. Az nagyon az alja. Legalább a közepébe be kell menni, de azoknál sem ritkaa, hogy esetleg taxi volt, több mint1 millió km... Bárhogy is döntesz, szerelőhöz vidd el és jól nézesd át.
Egyébként apámnak is volt régen E Mercije, de ő még akkor vette, mikor új volt. Azzal se volt semmi baj. Bár azt nem vezettem, mert kicsi voltam, csak telehánytam, mert túlettem magam és vadul vezetett :(
"de nem nagyon értek ezekhez a régi tipusokhoz."
Ezt kár volt mondanod, mert élből kevered a w124-et a w201-el. Végül is csak egy méret van köztük.
Most döntsd el mi kell és mire, aztán nézz szét a piacon. Amúgy mind a kettő egy lomha autó (a legelterjedtebb motorokkal) és sokat fogyaszt,...mondjuk mihez képest... 1,9 tdi-hez képest mindenképp. Nyugis utazóautók. A kis benzinesek is, de még a 3000-res szívó D is.
Valóban többet fogyaszt, de ez a "tuningolgatás", nem ilyen egyszerű, mint ahogy a többség képzeli. A nagy pufótól önmagában, csak nagy hangja lesz, a nagy keréktől meg még úgy sem fog menni mint a gyári lemezfelnire szerelt gyári méretű gumikkal.
Ahogy nézem, te W201-es Mercit szeretnél, olyan meg már 4 kilóért van ami szép. Nem makulátlan, de szép, használható elfogadható állapotban.
A kis kaszni nagy motor minden körülmények közt működő képlet, így ebből is ami jól megy az a 2.3-mas 2.6 benzin meg a 2.5 turbó dé. Minden másra ott a többi, és ha nagy motort veszel azt már nem kell tunyingolni. Mert a lökettérfogat növelésnél nincs jobb tuning. Csak az meg sokat eszik. De megint el kéne dönteni, hogy mire kell az autó, olcsón autózni, vagy jaszkarizni. Mert ha veszel egy kis motort és elkezded hegyezgetni, vagyis nem te hanem más, ami meg temérdek sok pénz, akkor az a rohadt motor nem fog semmitől sem jobban menni csak a kajától. Mert ugye valamitől mennie kell. Akkor megint ott vagyunk ahol a part szakad, és mindegy lett volna, ha naggyal kezdünk ami ráadásul GYÁRI. Az OEM pedig nagy kincs, mert azon "egy kicsit" több ember dolgozott mint te meg a haver.
Na de mit is akartunk? Ja, autót veszünk, átnézzük.
De igen. Ez a biznisz így működik. Jön a kedves ügyfél, át szeretné vizsgálni a gépet. Mondjuk egy független vagy általa kijelölt szerelővel. Oké. Elmegy az eladó a szerelőhöz, az meg 10 perc alatt megmondja neked nagyjából, hogy érdemes-é az autóval továbbiakban foglalkozni, vagy úgy szemét ahogy van, és hagyd a picsbe. Ez nem mágia, ezért tanult sok évet az iskolában, hogy tudja mit kell nézni, ezért viszed hozzá. És, az az eladó akinek nincs takargatni valója az autójával kapcsolatban, az minden további nélkül bele is fog menni, és át lehet nézni az autóját. Én is mentem vevővel a szerelőjéhez, nem egyszer, bár valakinek ez nem mániája, és volt, hogy azért vették meg az autót, mert a szerelő rábólintott.
Ha meg rám hallgatsz, akkor veszel egy kis dízelt első autónak, úgyis A0-ból kezded a kötelezőt, úgyis le fogsz rajta ölni pár dolgot, majd ha annyira beleszeretsz, addig ez összespórol neked annyi pénzt, hogy veszel valami komolyabbat. Ja? Benzines könnyebben indul mind a dízel? Már amelyik, bár tény, hogy ezek a kamrás dízelek nem úgy indulnak mint a közvetlen befecskendezésesek, kell neki a garázs télen. Ezeknek a dízeleknek kompresszió a lelkük. Ha van benne kompresszió, akkor indulni fog, ha nem izzíthatod, tekertetheted, úgyis csak szenvedés lesz, de ezt ha elmégy megnézni az autót, úgyis látod, ha szarul indul, ott kell hagyni.
W124 nagyon jó elmegy akár 800 ezer Km-t.Ha nem akarsz lomhát akkor 300 D vagy 300 TD-t vegyél.És ne 2-300 ezerért.
[link] Itt nézelődj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!