Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a külömbség szívó és turbó...

Mi a külömbség szívó és turbó diesel között?

Figyelt kérdés
2009. okt. 12. 05:51
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

A szívó diesel egyszerűen "csak" beszívja a levegőt,és adagolja hozzá gázolajat.

A turbo dieselnél.. az égéstérből kiáramló kipufogó gáznak a nagy sebességét használja fel a levegő sűrítésére,ezáltal a több levegőt présel a kővetkező munkavégzéshez az égéstérbe.

Úgy kell elképzelni hogy szerkezetben egy tengelyen van 2 turbina lapát,ezek el vannak egymástól szigetelve,és csak a forgást adja át a forró turbinalapát a hideg befúvó turbinának.

2009. okt. 12. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Hozzáteszem még, igen nagy fordulatszámú és a forró oldal rettenetes hőterhelésnek van kitéve.

Igen kényes szerkezet a turbó.

2009. okt. 12. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Kompressor nyomja a hengerekbe a levegőt sűrítve. Ezért azonos térfogatú hengerbe nagyobb menyiségű levegő kerül, mintha a motor szívná. Több levegő->több oxigén. Több oxigénnel több üzemanyagot lehet elégetni egy munkaütem alatt -> nagyobb teljesítmény.

Ha a kompressort turbina hajtja, felhasználjuk a kipufogó gázok energiáját, ami elszökött volna a levegőbe.

2009. okt. 12. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Leírták lényegében..:

szívó: az égés során keletkező energia egy része fordítódik a levegő beszívására, a kipufogógázok hő és mozgási energiái hasznosítatlanul távoznak

turbó: az égés során nyert energia csak akkor fordítódik levegő beszívásra is, ha az égés után távozó kipufogógáz mennyisége nem elegendő a kipufogócsonkon található turbina meghajtásához (alacsony fordulaton); amint a turbina kellően felpörög (kb 1600-tól), a szívócsőben túlnyomást hoz létre, tehát a motornak nem vész el energiája, hanem az ehhez szükséges energiát a kipufogógázából nyeri


Maga a turbó egy külön téma.

2009. okt. 13. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Mellesleg a turbó valójában nem egy kényes szerkezet, bizonyítja a saját kocsiban 260000 km-t végigfütyörésző gyári példány is. Olajminőség és csereperiódus, hidegen nem nyúzás és megkergetés után nem azonnali leállítás, amit meghálál.
2009. okt. 13. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!