Mi a külömbség szívó és turbó diesel között?
A szívó diesel egyszerűen "csak" beszívja a levegőt,és adagolja hozzá gázolajat.
A turbo dieselnél.. az égéstérből kiáramló kipufogó gáznak a nagy sebességét használja fel a levegő sűrítésére,ezáltal a több levegőt présel a kővetkező munkavégzéshez az égéstérbe.
Úgy kell elképzelni hogy szerkezetben egy tengelyen van 2 turbina lapát,ezek el vannak egymástól szigetelve,és csak a forgást adja át a forró turbinalapát a hideg befúvó turbinának.
Hozzáteszem még, igen nagy fordulatszámú és a forró oldal rettenetes hőterhelésnek van kitéve.
Igen kényes szerkezet a turbó.
Kompressor nyomja a hengerekbe a levegőt sűrítve. Ezért azonos térfogatú hengerbe nagyobb menyiségű levegő kerül, mintha a motor szívná. Több levegő->több oxigén. Több oxigénnel több üzemanyagot lehet elégetni egy munkaütem alatt -> nagyobb teljesítmény.
Ha a kompressort turbina hajtja, felhasználjuk a kipufogó gázok energiáját, ami elszökött volna a levegőbe.
Leírták lényegében..:
szívó: az égés során keletkező energia egy része fordítódik a levegő beszívására, a kipufogógázok hő és mozgási energiái hasznosítatlanul távoznak
turbó: az égés során nyert energia csak akkor fordítódik levegő beszívásra is, ha az égés után távozó kipufogógáz mennyisége nem elegendő a kipufogócsonkon található turbina meghajtásához (alacsony fordulaton); amint a turbina kellően felpörög (kb 1600-tól), a szívócsőben túlnyomást hoz létre, tehát a motornak nem vész el energiája, hanem az ehhez szükséges energiát a kipufogógázából nyeri
Maga a turbó egy külön téma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!