Mit gondoltok, igaz a hiedelem v hülyeség, hogy ennyire lenézik a 2. 0 PD TDi motorokat?
Nyilván azért a változó geometriás turbó, elektronikus baszságok a sima adagoló helyett, de haladunk a korral..
viszont ezek a motorok 3x akkora nyomással(barral) dolgoznak, mint a sima TDik, a dpf ebből 350nm-t ad le, ami óriási nyomaték... lehet, hogy nem harap annyira, mint a sima 1.9 TDi(régi adagolós 90-110LE), de hosszútávban kijön.(max turbo lagnál érezheted h nemharap, de akk csúcsok rá stb.)
sztetek nem érdemes PD motort venni ? elvileg gazdaságosabb is ugyebár... anno a Siemens elvileg elrontotta, a Bosch javított.. de sokan nagyon negatívak.
csak hozzáértő és szakértő véleménye érdekel.
Akkor haladjuk szépen sorban. A dpf nem ad le semmit, az a szilárdrészecske-szűrő angol nevének a rövidítése ( Diesel Particulate Filter ).
A TDi-k az az előnyük volt, hogy nagyon igénytelen motorok. Ha vigyáznak rájuk akkor fél millát elgurul adagoló felújításig. A sorból viszont kifelejtetted az 1.9 PD TDI-t. Ahhoz képest sokak véleménye szerint eléggé gyengén sikerült konstrukció a 2.0PD ( nem tudom hogy terveztek ezzel hosszú távon, lehet csak szükségük volt egy átmeneti blokkra - a 2.0 CR-nek ugyanez a furat/lökete ).
Azt is hülyeségnek tartom, hogy egy 350Nm-es PD nem harap annyira, mint a 235Nm-es 1.9TDI. Most lusta vagyok guglizni, amit hirtelen találtam, hogy a 320Nm-es PD is közel 2 másodpercet ver gyorsulásban a 110 lovas TDi-re.
Fiatal PD-t én is bevállalnék ( mondjuk garantáltan 100k km alattit ),az öregebbeket ( és főleg az ismeretlen előéletűeket) én kerülném.
aha.. szóval ezzel nagyon be lehet fürödni?
viszont nekem a passatok tetszenek és a CRTDik több mint 1misivel drágábbak...
"lehet, hogy nem harap annyira, mint a sima 1.9 TDi(régi adagolós 90-110LE)"
Hát ezt tuti hogy nem jól tudod. mert pont a pd-sek harapnak jól, de a NM-is több nem is kicsivel.
A sima 1.9 tdi-k tényleg igénytelenek és sokat elmennek sőt a javításuk sem drága.
Jók a 1.9 pd tdi-ik is
A 2.0 pd ket tényleg szidják
Van egy ismerősünk VW szakszervízes és ő is megerősített bennünket (kocsivétel előtt) hogy az 1.9 esek jó és a pd-s is, de viszont a 2.0. tényleg kerülendő mert jóval több a bajuk és nem csak motorikusan hanem futóművileg is.
"elvileg gazdaságosabb is ugyebár."
Így igaz mert azt a nagy kasznit elviszi 6 literből (100km-en)
de h lenne már futómű baja ha csak a motor más ?:D
a pd motorokról csak az a hiedelem h a pd ha beszar, összeomlik a világ, illetve picit több olajat esznek és jobban füstölnek. de takarékosabbak.
az 1.9 pd tdi sztem kevés 1.6tonnához.
Nem 1,6 tonna, mert a saját autóm (kombi) csak kb 1460 kg üresen
Igazad van hogy B 5.5 ös ben is van 2.0 igaz az ritkák
Általában ha 2.0 ásról beszélünk akkor az újabb fajta B6osok jutnak eszembe így ott már változtattak
Köszönöm!!!!!!!
Akk viszont azt kérdezném, hogy lehet-e olyat h a 2.0 PDTDi pd elemeit BOSCH-ra cseréltetem a siemens helyett ?
vagy eleve így megvenn vlkitől lehetséges?
h lehet leellenőrizni ?
mennyibe kerülne a 4db pd elem ?
PD elemek cseréje 400ezer volt ismerősömnek a seat leonba
ugyan az a 2.0 motor ami a passatokban is van, én tuti nem venném meg
az 1.9-ek viszont nagyon jók, eddig dicsérték audiban, seatban, vwben és skodában is
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!