Az Alfa Romeo 4C-be miért nincs szervo kormány?
"4C kormányműve nélkülözi a szervorásegítést – annak érdekében, hogy kiemelkedő kormányzási értéket és érzést szavatoljunk."
Ez 2013-ban nem durva egy kicsit?
Nem durva. Sőt, abszolút érthető. Sportkocsik esetén vérrel-verejtékkel törekednek a mérnökök a minél direktebb, jobb visszajelzést adó kormányzásra. Ezt viszont a szervó tönkreteszi: egy adott szintnél jobb nem lehet a kormányzás, mert az emberi kéz erejét megnövelő szervó tompítja a visszajelzéseket.
A szervó néküli kormánymű tehát sokkal direktebb, aminek a 4C-nél nagy haszna van. Egyébként pedig a szervó hiánya nem jelent automatikusan kőkemény "teherautókormányt". A régi olasz autókon például nagyon értették, hogyan kell könnyen mozgó, jó visszajelzéssel megáldott, pontos kormányművet építeni szervó nélkül. Mivel a 4C könnyű (tudomásom szerint 895 kg) és középmotoros, az első tengely terhelése alacsony, tehát lehet szervó nélkül is könnyű a kormány.
Mai drágább sportautókba adaptív szervót raknak, azaz sebességtől függ a rásegítés.
Gondolj bele: hirtelen kormánymozdulatnál ugyanakkora erővel a szervós autó jobban kanyaroddik így nő a balesetveszély.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!