Tényleg igaz, hogy a Ladákat állandóan szerelni kell?
Szeretnék egy 1500-as kockát vásárolni, 90-94 közötti évjáratút. Ismerősöm azt mondta (nagy ladás volt valamikor), hogy ne tegyem, mert folyton szereltetni fogom (mivel nincs autószerelő ismeretem), és csak a pénzem fogja vinni.
Szerinte ha ilyen összegben (200e) gondolkozom, akkor vegyek suzukit.
1:
Az 1500-as Lada NEM "kockalada"! A kockalada a 2105 és 2107.
2:
Én is inkább a Suzukira voksolnék.
A Ladát akkor érdemes megvenni ha azon szeretnél megtanulni szerelni.
Ha nem akarsz ezzel kínlódni akkor a suzukit mondom. Azokkal úgy nincs baj, könnyebben lehet hozzájutni bontott alkatrészekhez, igaz hogy papír autó az egész de motorilag a régebbi swiftek azért ott vannak. Nekem ez volt az első autóm, a szívem szakadt meg amikor eladtam. Persze megtartottam volna csak akkor már vettem egy újabb Passatot amire vágytam és akkor a Suzuki feleslegessé vállt plusz fizetni kellett volna, a barátnőmnek már akkor megvolt az opelja mert az apjától megkapta, anyámnak újabb fajta autója van, apámnak sem kellett nővéremnek meg pénze nem volt rá hogy fenntartsa.
Szóval megéri a suzukit megvenni. Én felraktam a hasznaltauto.hu-ra és 2 nappal később már jött egy érdeklődö aki aznap megvette KP-ért. Mondta hogy első autónak tényleg jó meg tonna szám lehet kapni hozzá alkatrészt és könnyű szerelni is. Igaz nem annyira mint egy ladát de azt is lehet.
Minden koros autót kell már valamilyen szinten piszkálni, csak az nem mindegy milyen szinten
Ladát olyanok vesznek manapság, akik kimondottan tőkével elkezdik átépíteni, a motortól egészen a benzinszűrőig
Ha nem vagy ilyen nagy tuningos, szerintem sem tanácsos ilyen autóban gondolkodni
Bár inkább gyűjtenék még a helyedben, kicsit
Gyerek koromban a fatinak volt ladája és tényleg igaz, hogy szerelni kel neki egy kocka ladája volt csak 1.3 motorral.
ezesetben én is a suzuki swiftre szavazok és még kényelmesebb is legalábbis nekem az volt a lada után :)
Elsőnek: A 2107 is 1500-as..
Amúgy az igaz, hogy kell szerelni, de azért nem vészes.
Ha nem egy szakadt, festőbrigád által használtat veszel, hanem jobb állapotút, akkor nem lesz gáz vele.
Amúgy ha szerelni kell, minden A-Z-ig le van írva a neten, akinek van két villáskulcsa, meg egy kombinált fogója, mindent meg tud csinálni rajta, ha gyerekkorában legózott.
Előnyei:
- Lada érzés :-D
- Fillérekbe kerülő alkatrészek
- Megtanulsz szerelni alapszinten.
De ezeket a szereléseket ne úgy gondold, hogy minden héten motort kell cserélni benne. Egy kis ez-az... Izzócsere néha, megszakítócsere, gyertya... Kis apróságok.
Ha szereted az autókat, és nem csak annyit jelentenek, hogy elvisznek A-ból B-be, szerintem nyugodtan vágj bele, csak arra vigyázz, hogy jó állapotút vegyél, és nem lesz baj vele.
A Swift is jó, csak az egy lelketlen gép. Beleülsz és mész. Ennyit tud.
Lada volt nekem is sokáig, és Swift re váltottam, én azt mondom, hogy Ladával ha törődnek igazán megbízható autó, meg ami gond akad vele annak 90%-a otthon minimális tudással javítható, nálam 10 év alatt semmi komolyabb gondja nem volt, egyedül csak annyi, hogy egyszer összeolvadt az egész első kerék féltengely, de az meg saját hibából, mert csak egyik csapágyat cseréltem sietve, és megszorult. :D
Most 2002-es Swift GTI van, és ezt se nevezném lelketlen autónak, szerintem ugyanúgy lehet szeretni mint a Ladát, bár igazából bármelyik kocsit lehet, ha az ember úgy áll hozzá, hogy törődik is vele, nem csak azt várja el, hogy elvigye A-ból B-be.
# 6 és # 8 válaszolóval értek egyet.
Nekünk van a családban egy 35 éves első tulajos 1200-asunk. A két évenkénti műszaki vizsgákon kívül nem tudom megmondani, hogy mikor látott szerelőt az autó.
Az olajcserén, szűrők cseréjén kívül persze.
Szerintem az egyáltalán nem igaz, hogy többet kell szerelni mint egy átlagos autót, sőt.
Nincs túlbonyolítva elektronikával, egyszerű szerkezet. Szinte majdnem minden házilag is javítható az internet és/vagy a "sárga" ladás könyv segítségével.
A ló másik oldala a saját autóm. Ez egy H Astra. Na ahhoz már nem merek hozzányúlni és szinte minden hónapban hordom szervizbe, mert tönkremegy rajta valami. Az alkatrész árak is horribilisak hozzá. Néhány példa:
fűtés ellenállás: 70.000 Ft
bal oldali komplett fényszóró (egy kis elektronikai hiba miatt kellett kompletten cseréni, mert nem javítható, kanyarkövető bixenon): 200.000 Ft
bal hátsó ajtóhoz menő kábelköteg (szeret megtörni): 200.000 Ft.
Bal hátsó keréknyomás érzékelő (szimplán kitört a szelep): 40.000 Ft.
És még sorolhatnám. Egy Ladára, igaz hogy nem annyira jól felszerelt és kényelmes autó, de évek alatt még a 10%-át sem fogod elkölteni ennek, még ha komplett motort és futóművet is cseréltetsz rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!