Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják azt a szerelők...

Miért mondják azt a szerelők hogy a kikapcsolt klímával indítsuk és állítsuk le a motort?

Figyelt kérdés

Miért nem szereti a klíma ha bekapcsolt állapotban állítom le vagy indítom a motort?

Ez csak egy mende-monda igaz?


2013. jún. 8. 20:17
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
Ez csak automata klimára igaz. A sima manuálisban nincs semmilyen hőszenzor, addig jár amíg be van nyomva.
2013. aug. 26. 03:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
Tévedés, az enyémben manuális van. Ha 1-es ventilátorfokozaton megy csak a hűtés, mert nincs annyira meleg, akkor lehet hallani (és érezni is) ahogy ki-be kapcsolgat a kompresszor. Manuális klímánál is van hőszenzor a hideg leadó részen. Pár fok körül lelövi a kompresszort, nehogy lefagyjon hőcserélő.
2013. aug. 26. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

Így már rendben van. Fagyás érzékelő általában van benne valóban az elpár miatt.


Félreértettük egymást ezek szerint. (Mert ha 1esen megy a ventid, kevesebb levegőt szállít, ad 1. nem hűti annyira az utasteret ad 2. valóban lefagyhat az elpár, de ettől még az utastérben lehet, hogy nincs kellően hideg, csupán önmagát védi (általában 4°C környéke), én pedig arra gondoltam, hogy egy adott hőfok elérése után kikapcsol)

2013. aug. 26. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

Igen így értettem. Nincs elvonva annyi hideg, ezért kapcsolja le a kompresszort a védelem.

De ugyanúgy vissza fogja kapcsolni 5000-res fordulaton is.

Hamarabb leállítani azért célszerű, hogy kiszáradjon a rendszer, ne gombásodjon.

Az is lehetetlen (bár még nem ellenőriztem), hogy bekapcsolt kompresszorral indítózzon az autó. A klíma gombbal (manuálisnál is) csak jelet adsz az ECU-nak, hogy mehet a hűtés. Mindennek stimmelni kell, hogy induljon is. (megfelelő nyomás a rendszerben, töltőfeszültség, stbstb).

De meglehet próbálni álló motorral, csak gyújtáson benyomni a klímát. Nem fog behúzni, ahogy az elektromos szervó is csak járó motornál működik.

2013. aug. 26. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
Ez mind igaz egy új autóra, de egy F astránál (nálam) semmi vezérlője nincs, teljesen analóg az egész. Benyomod a gombot, a jel bemegy a kisnyomású kapcsolóba, ha zárt akkor nyilván át tud rajta menni be a relébe, ami már kapcsolja is a kompresszort (igen, gyujtáson már hallani ahogy kattan + indul a venti)
2013. aug. 27. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:
utolsó, ez kemény o.O
2013. aug. 27. 10:29
 17/18 anonim ***** válasza:

Régen nem volt ám minden bekötve az ECU-ba! Még a 99-es Megane 1/2-nkben is csak 1 szál megy az ECU-ba, ami megemeli az alapjáratot ha megy a klíma. Egyébként a nyomáskapcsolók állásától függően kapcsol a relé, vagy nem. Nyilván ha nem kéne mennie, nem is fog tudni, de az, hogy jár-e a motor, vagy sem nem releváns neki. Ezt leírtam egyébként az első oldalon is, ne tessék meglepődni :)


2003as Citroen jumpy. Szintén nincs az ECU-ba kötve, már csak azért sem, mert 2.0 HDI, a fordulat emelésére sincs szükség. Ott annyi van, hogy a generátorról kap egy jelet a ventilátor kapcsoló panel, és venti is csak akkor van, ha jár a motor. Klíma meg nyilván csak ventivel együtt megy. Szóval ott így oldották meg, hogy járó motornál, késleltetve induljon.

2013. aug. 27. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Nekem Punto II '03-nál gyújtáson nem kapcsol a relé. Csak miután beindult a motor. Ez már újabb konstrukció.
2013. aug. 27. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!