Miért mondják azt a szerelők hogy a kikapcsolt klímával indítsuk és állítsuk le a motort?
Miért nem szereti a klíma ha bekapcsolt állapotban állítom le vagy indítom a motort?
Ez csak egy mende-monda igaz?
Leállítás: Azért kell előbb kikapcsolni egy kicsivel, hogy a z elpárologtatód meg tudjon száradni egyrészt, ugyanis ezen nedvesség csapódik le, amin megülhetnek a gombák, ha úgy tocsog egész nap. Másrészt hogy aklimatizálódhass, nem tesz jót a szervezetednek, ha hirtelen kiszállsz a melegbe.
Indítás:
Változó. Vannak autók, ahol csak a motor járása után (generátorról vett jel) ad feszkót a kompresszorra. Ez úgy működik, hogy az ékszíjtárcsáját mindig hajtja a főtengely (logikus, ezt nem lehet szabályozni), és van egy mágneskuplung, hogyha rá van adva a feszültség akkor beránt, és a hajtást átadja a szíjtárcsáról a dugattyúra.
Az én autómon gyujtástól kezdve kap feszültséget. Tehát beránt. Persze az indítózás pillanatára elenged, de ahogy felpörög a motor ismét beránt. Ha netán nem sikerülne beindítani a motort, akkor ahogy elengedem a kulcsot és már nem teker az önindító rögtön visszavág a kuplung és átadja a hajtást. lehet, hogy a főtengely még épp forog és kicsit megtekeri. Ezt sokszor eljátszva nem túl egészséges neki.
Aztán ha beindul,szintén rögtön odavágja a kuplungot és megy, holott az alapjárat még bőven ingadozhat, lehet hogy rögtön meg is áll az autó, az meg szintén nem túl jó neki, hogyha úgy áll meg, hogy a kuplungja meg be van rántva, megszorulhat a dugattyú.
Szóval én javaslom, hogy állítsd le arra a kis időre, vagy építs be egy elektronikát, ami a generátorról veszi a jelet kis késleltetéssel, és csak akkor ad feszültséget a kompira.
köszi :)
én egyébként ki szoktam kapcsolni pont azért hogy a víz elpárologjon mert akkor nem lesz büdös, indításkor meg akkor kapcsolom be ha már megy a motor. eddig is így tettem, csak most hallottam ezt az infót és furcsálltam azért kérdeztem meg.
Egyébként még azt is mondták hogy ha magas fordulatnál kapcsolom a klímát akkor megszorulhat a dugattyú..
ez mennyire igaz, és mennyire kell hogy magas legyen a fordulat?
Lehet benne valami, de nem tartom valószínűnek. Én azt tapasztaltam, hogyha - akár alapjáraton - kikapcsolom a klímát, akkor nem kattan rögtön a kuplung, hanem még egy darabig pörög és úgy "áll ki". Nézz be az ékszíjakhoz, ha látod a kompresszort, akkor van a bal oldalán egy tárcsa, ami csak akkor forog, ha be van húzva kapcsolva.
Szóval én ha magasabb fordulaton kapcsolom ki, akkor gondolom a tehetetlenségénél fogva és a centrifugális erő miatt szép lassan lepörög és úgy áll meg. Ha valamelyik kompresszor mégse így működne, és nagy fordulaton (2-3ezer) pörög, amikor megállítod, akkor hirtelen kéne a dugattyúnak megállnia, ami tényleg nem lenne jó. De erre nem sok esélyt látok.
köszi!
és a bekapcsolással mi a helyzet, ha mondjuk autópályán 4000-es fordulatnál kapcsolom be?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!