Simsonom mitől lehet ilyen rossz?
És mégis ki rakta össze a blokkot meg a vázat/futóművet? Hiába akármennyi pénz, ha valaki nem ért hozzá, akkor drágán is adhat ki szart a kezei közül.
2 év? És mennyit ment azóta? Ha normális gépműhelyben normális munkaerő fúrta és jól össze van rakva + be van járatva, akkor nem szabadna szorulnia.
Igazából a Simson rémesen egyszerű szerkezet: szóval kevés dolog tud rossz lenni rajta - cserébe ha valami nem tökéletes, akkor gyenge.
Az alap dolgok rendben vannak? Mármint gyújtás, karbi, kipufogó, levegőszűrő jól beállítva illetve kitakarítva? (egy eltömődött vagy nem jól átalakított "kémény" nagyon erőtlenné tudja tenni)
Ha ezek mind jók, akkor valami az összerakással nem stimmelhet - belóg a papírtömítés a felömlőbe, nincs elég vastag tömítés a karburátor alatt és emiatt össze-vissza kap benzint (ugye a benzin elég jól párolog, a henger melegétől meg főleg gyorsan), túl kicsi vagy túl nagy a gyűrűk végei közötti hézag, túl vastag hengerfejtömítés lett beépítve (gyárilag nem is kell ha jól emlékszem, de szerelésnél egyszerűbb betenni mondjuk 0,5-ös alulemez karikát, mint szépen megszüntetni a kifújást síkba hozással), valami nem stimmel a csapágyakkal, ilyesmik.
Meg a henger is kérdés szokott lenni - egy utángyártott vagy ügyetlenül átalakított ablakú henger nem szokta azt tudni amit a gyári.
Egy gyárias, elfogadható állapotú S50-nek tudnia kell a 60-at.
Igaz ahhoz forgatni is kell. :)
Hy!
Elsősorban:Bejáratás kb 1000-1500km-eren át.
Ha szintetikus 2t olajat használsz,motorba valót,ne stil olajat(nekem stil olajjal rágodótt be gyűrűm),akkor nem fog megszorulni szerintem.
Ami problémád lehet:
Karburátor.Meg kell pucolni,benzinszintet beállítani súbertűt középre vagy feljebb akasztani levegő csavart kb 1,5fordulattal kitekered és beállítod a benzin levegő keverék arányát,
Ami még gáz lehet lehet hogy csak egy légszűrőt kéne benne cserélned.
Vagy a kipufogót kéne kiégetned.
Az is lehet hogy a szívócsonkál repedés van és ott fals levegőt szív és ettől erőtlen.
A másik moci amiről írsz azt csak annyi a baja hogy fúrni kéne.
nehogy már a 75-80kg-m miatt ne menjen!! a kipufogó az már rég szétrohadt a saját eredetije, de van egy másikam ami rajta van már nagyon régóta, az nyílván egy s51-es simsoé volt, de ez csak annyiban különbödik hogy mikor megy ki a füst, az utolsó dobban a lyukon megy és ott van benne valami fém kis cső ami nem engedi hogy rögtön kimejen, az nyílván ki van lapítva egy kicsit az s50-es kipufogóban, ebben a kipufogóban meg nincs kilapítva kicsit sem! amúgy teljesen tiszta a kipufogó, mert teljesen szárazra kiégettem, a légszűrő csere az lehet hogy nem lenne hülyeség, mert legalább 10 éves lehet a szűrő benne! és valami oylanról is hallottam hogy be kell fújkálni valami spray-el mert valami univerzális szűrő van benne, nincs olyan hely ahol falsot szítvahtna! a karburátor levegő csavarja nyílván 2 2-5-re van nyitva mert úgy tudtam hogy annyit kell rajta nyitni, alapjárat az valamiért nincs, nem lehet beállítani, benzinszit tökéletes, a tű középső állásban van, a gyújtás az tökéletes volt mielőtt megszorult a motor, de mikor összelett rakva akkor nem akart működni azzal a gyújtással amivel előtte tökéletes volt, tehát ki lett cserélve a megszakító, és a kondenzátor is! a gyújtás jó! csak valamiért nem akar menni, lehet hogy ha meggyűrűzném kicsivel jobb lenne? de még nem kophatott el,
a másik blokk a star, az meg azért csörög mert meg kellene fúrni? hát van már válla a hengernek nem is kicsi, de van benne erő, szóval még nem gondoltam fúratásra, alapméretes a hengere még, de nem gondoltam hogy az csörög!
másik az csörög?vagy ciripel?esetleg csattog?
Azért gondoltam arra hogy fúrni kell mert akkor mikor bemelegszik akkor már lehet hallani.
Ha 10 éves légszűrő van benne akkor azt érdemes kicserélned(nem csoda hogy nem tudsz alapjáratot állítani)
A benzin levegő arányt magadnak kell beállítanod ,de ehhez küldök linket,linkeket is (ne tévesszen meg az mz karbi,ugyanaz a beállítás).Esetleg még olyat nézz meg hogy a főfúvókád és a többi egyezik e a gyári méretével,ha nagyobb akkor cseréld vissza gyárira ha kisebb akkor is :)
Ha nincs jól beállítva a karbit akkor is csinálhat olyat hogy nem megy olyan szépen,mint ahogyan kell.
Most gondolokdom,ha fúrt a henger akkor a főfúvókánál egy picit növelhetsz csak,mondjuk ha 90-es a főfúvóka akkor vehetsz bele egy 5-tel nagyobbat (95) de attól már nem érdemes nagyobbat.
És még valami:a szűrőt szerintem nem kell olajozni mert zárt rendszerben van(ha jól tudom)
köszi, és az mitől lehet hogy megyek kb. 40-el és szaggat rángat, vagyis nem durván, csak úgy hogy egy picit érezhető hogy nem egyenletesen megy!, mitől lehet ez? az egyik oldalon amit linkeltél azon olvastam hogy esetleg nem kaphat eleget?
állítsak a tűn?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!