Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simsonom mitől lehet ilyen rossz?

Simsonom mitől lehet ilyen rossz?

Figyelt kérdés
tehát totál fel lett újítva 2 éve a simsonom, s50-es, és borzasztóan rossz, nem merek vele 40km/h fölé menni mert akkor érzem hogy tönkre fog menni, meg akkor megszorulna pár km után, és mikor jövök haza akkor megyek kb 40-el és van egy talán 10 fokos domb, 3.ban 40-nél annyira visszalassul hogy majdnem vissza kell kapcsolnom 2-esbe a domb kb 30 méter! miért nincs benne erő? felfúrt henger, új dugattyú gyűrű, felújított főtengely, új csapágyak tömítések, szimeringek, ráköltöttem a simsonra 80-ezret és nem jó!
2013. máj. 30. 19:13
1 2
 1/18 A kérdező kommentje:
ja és van egy simson star motorom is, ha hidegen beindítom akkor csörög ha behúzom a kuplungot akkor nem csörög, mikor bemelegszik akkor nem csörög az ott, mitől lehet? nem jó olaj van a váltóban? meg valami más is csörög rajta, de nem a karburátor csörög, minden megvan rajta húzva, mi szokott csörögni a star blokkokon? mikor bemelegszik akkor is van valami csörgő hangja olyan mintha az a hűtés miatt van a hengeren bal oldalt egy lemez, és mintha az csörögne, de ha leveszem azt a lemezt akkor is ugyanúgy csörög, tehát nem az csörög, meg van hogy lefogom és akkor is csörög
2013. máj. 30. 19:16
 2/18 anonim ***** válasza:

És mégis ki rakta össze a blokkot meg a vázat/futóművet? Hiába akármennyi pénz, ha valaki nem ért hozzá, akkor drágán is adhat ki szart a kezei közül.


2 év? És mennyit ment azóta? Ha normális gépműhelyben normális munkaerő fúrta és jól össze van rakva + be van járatva, akkor nem szabadna szorulnia.

2013. máj. 30. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 A kérdező kommentje:
nagyon jól be lett járatva, szerelő rakta össze a blokkot, a vázat meg mindent én raktam össze csak a blokkot rakta össze szerelő, csere darabos hengert vettem, tehát odaadtam az enyémet, és valamennyi ráfizetéssel kaptam egy felfúrtat, tehát nem az én hengerem lett felfúrva hanem kaptam egy másikat, jól lett bejáratva 33-as keverékkel, és azóta elég sokat ment, hétköznap használom csak, hetente kb. 80km-et megyek vele! kb. 4 km-et megyek egy beindítással, mert annyira van a munkahelyem, és naponta négyszer teszem meg azt a távot, szóval már van benne sok km, de nem azért rossz mert már újból elkophatott ennyi km alatt, mert azért tuti nem kopott el annyit hogy ilyen rossz legyen, mert mióta össze lett rakva azóta folyamatosan ilyen! azóta még 1 percet nem volt jó! semmi erő nincs benne, alig lehet vele elindulni is, kihúzatom egyesben felrakom kettesbe és kell neki idő mire elkezd menni váltás után, nem lehet vele gyorsulni, és csak 75-80 kg vagyok! ha közepes fordulatig húztaom ki vagyis kb annyira mint amennyire egy simsont kell akkor kettesbe felrakom és le kell csutkázni és mire totál rábírom tekerni addigra kezd el lassan megindulni ha elért egy bizonyos fordulatot akkor egy nagyon picivel elkezd jobban menni, de ha kihúzatom egyesben max fordulatig és úgy rakom kettesbe akkor kettesben nincs gondolkodási idejő, akkor megy, de akkor sem úgy mint ahogy egy simsonnak mennie kellene! én tudom hogy ez nem versenymotor, de múltkor egyszerre indultunk meg egy másik simsonossal egy kereszteződésben és húztam neki maxra a gázt, és az öreg a kb 120kg-jével és a szakatt rossz rozsdás ócskavas simsonjával úgy előzött meg hogy pörgött a sisak a fejemen! az enyém meg nagyon jó állípotú, és nem akar menni!
2013. máj. 30. 19:40
 4/18 anonim ***** válasza:

Igazából a Simson rémesen egyszerű szerkezet: szóval kevés dolog tud rossz lenni rajta - cserébe ha valami nem tökéletes, akkor gyenge.


Az alap dolgok rendben vannak? Mármint gyújtás, karbi, kipufogó, levegőszűrő jól beállítva illetve kitakarítva? (egy eltömődött vagy nem jól átalakított "kémény" nagyon erőtlenné tudja tenni)


Ha ezek mind jók, akkor valami az összerakással nem stimmelhet - belóg a papírtömítés a felömlőbe, nincs elég vastag tömítés a karburátor alatt és emiatt össze-vissza kap benzint (ugye a benzin elég jól párolog, a henger melegétől meg főleg gyorsan), túl kicsi vagy túl nagy a gyűrűk végei közötti hézag, túl vastag hengerfejtömítés lett beépítve (gyárilag nem is kell ha jól emlékszem, de szerelésnél egyszerűbb betenni mondjuk 0,5-ös alulemez karikát, mint szépen megszüntetni a kifújást síkba hozással), valami nem stimmel a csapágyakkal, ilyesmik.

Meg a henger is kérdés szokott lenni - egy utángyártott vagy ügyetlenül átalakított ablakú henger nem szokta azt tudni amit a gyári.


Egy gyárias, elfogadható állapotú S50-nek tudnia kell a 60-at.

Igaz ahhoz forgatni is kell. :)

2013. máj. 30. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
dagadt vagy
2013. máj. 30. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

Hy!

Elsősorban:Bejáratás kb 1000-1500km-eren át.

Ha szintetikus 2t olajat használsz,motorba valót,ne stil olajat(nekem stil olajjal rágodótt be gyűrűm),akkor nem fog megszorulni szerintem.

Ami problémád lehet:

Karburátor.Meg kell pucolni,benzinszintet beállítani súbertűt középre vagy feljebb akasztani levegő csavart kb 1,5fordulattal kitekered és beállítod a benzin levegő keverék arányát,

Ami még gáz lehet lehet hogy csak egy légszűrőt kéne benne cserélned.

Vagy a kipufogót kéne kiégetned.

Az is lehet hogy a szívócsonkál repedés van és ott fals levegőt szív és ettől erőtlen.

A másik moci amiről írsz azt csak annyi a baja hogy fúrni kéne.

2013. máj. 30. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

nehogy már a 75-80kg-m miatt ne menjen!! a kipufogó az már rég szétrohadt a saját eredetije, de van egy másikam ami rajta van már nagyon régóta, az nyílván egy s51-es simsoé volt, de ez csak annyiban különbödik hogy mikor megy ki a füst, az utolsó dobban a lyukon megy és ott van benne valami fém kis cső ami nem engedi hogy rögtön kimejen, az nyílván ki van lapítva egy kicsit az s50-es kipufogóban, ebben a kipufogóban meg nincs kilapítva kicsit sem! amúgy teljesen tiszta a kipufogó, mert teljesen szárazra kiégettem, a légszűrő csere az lehet hogy nem lenne hülyeség, mert legalább 10 éves lehet a szűrő benne! és valami oylanról is hallottam hogy be kell fújkálni valami spray-el mert valami univerzális szűrő van benne, nincs olyan hely ahol falsot szítvahtna! a karburátor levegő csavarja nyílván 2 2-5-re van nyitva mert úgy tudtam hogy annyit kell rajta nyitni, alapjárat az valamiért nincs, nem lehet beállítani, benzinszit tökéletes, a tű középső állásban van, a gyújtás az tökéletes volt mielőtt megszorult a motor, de mikor összelett rakva akkor nem akart működni azzal a gyújtással amivel előtte tökéletes volt, tehát ki lett cserélve a megszakító, és a kondenzátor is! a gyújtás jó! csak valamiért nem akar menni, lehet hogy ha meggyűrűzném kicsivel jobb lenne? de még nem kophatott el,


a másik blokk a star, az meg azért csörög mert meg kellene fúrni? hát van már válla a hengernek nem is kicsi, de van benne erő, szóval még nem gondoltam fúratásra, alapméretes a hengere még, de nem gondoltam hogy az csörög!

2013. máj. 31. 14:32
 8/18 A kérdező kommentje:
a bejáratás az be lett járatva, de szinte még most is ugyanúgy használom mintha járatós lenne! mert ha picit keményebben használnám akkor tuti megadná magát!
2013. máj. 31. 14:33
 9/18 anonim ***** válasza:

másik az csörög?vagy ciripel?esetleg csattog?

Azért gondoltam arra hogy fúrni kell mert akkor mikor bemelegszik akkor már lehet hallani.

Ha 10 éves légszűrő van benne akkor azt érdemes kicserélned(nem csoda hogy nem tudsz alapjáratot állítani)

A benzin levegő arányt magadnak kell beállítanod ,de ehhez küldök linket,linkeket is (ne tévesszen meg az mz karbi,ugyanaz a beállítás).Esetleg még olyat nézz meg hogy a főfúvókád és a többi egyezik e a gyári méretével,ha nagyobb akkor cseréld vissza gyárira ha kisebb akkor is :)

[link]


[link]


Ha nincs jól beállítva a karbit akkor is csinálhat olyat hogy nem megy olyan szépen,mint ahogyan kell.

Most gondolokdom,ha fúrt a henger akkor a főfúvókánál egy picit növelhetsz csak,mondjuk ha 90-es a főfúvóka akkor vehetsz bele egy 5-tel nagyobbat (95) de attól már nem érdemes nagyobbat.

És még valami:a szűrőt szerintem nem kell olajozni mert zárt rendszerben van(ha jól tudom)

2013. máj. 31. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:

köszi, és az mitől lehet hogy megyek kb. 40-el és szaggat rángat, vagyis nem durván, csak úgy hogy egy picit érezhető hogy nem egyenletesen megy!, mitől lehet ez? az egyik oldalon amit linkeltél azon olvastam hogy esetleg nem kaphat eleget?

állítsak a tűn?

2013. máj. 31. 19:13
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!