Egy Simsonnak mennyi a fenntartási költsége?
Attól függ milyen az állapota.
Egy átlagos, itthoni Simson (a piacon lévők 95%-a) 200 km-t sem megy el szerelés nélkül.
A maradék 5% amit becsületesen összeraktak (nem összetákoltak a sufniban) az el tud menni 1000 km-t is anélkül, hogy piszkálni kéne.
Maga az alkatrész amúgy nagyon olcsó, de ha veszel valami roncsot akkor az idő, amit a szerelésével töltesz majd nagyon drága lesz, illetve marha kellemetlen, mikor félúton széthullik alattad, mikor mennél valahova.
Az #1 válaszadóval egyetértek a %-os arányban. Sajnos ha meg is veszel egy jó állapotú simsont, ki tudja hogy rakták össze, vagy hogy éppen ragasztva vannak a csapágyak/menetek a blokkban... A legjobb az, ha van egy nem túl lelakott, de nem is patent simson, aminek még jó a blokkja. Én is felújítottam az enyémet, eddig 600km-t mentem vele, de sehol sem hagyott még ott. (kopp-kopp) Na de a kérdéshez visszatérve, ha egy ilyen jól összerakott blokkot nézünk, 1000km alatt csak benzinre kell költened.
Szerintem. :)
Én amikor az enyémet elővettem, tudtam, hogy meg fog állni, hallottam a hangján. Direkt kivártam, mert úgyis teljes motorgenerált akartam csinálni. Végül eltört egy tűgörgő, ezt bedarálta a dugattyú. Kellemetlen volt, mert messze voltam, de haverok kijöttek furgonnal értem.
Szóval ezt én vártam, ezért ezt nem is róttam fel a motornak. 13 ezer volt a teljes generál, igaz, kinézetre egy fillért nem költöttem. Így legalább nem kívánják meg mások. Kicsit csúnya, de én tudom, hogy megbízható :D
Szóval ez a generál tartalmazott úgy tűgörgőket, csapágyakat, tömítéseket, dugattyút, az ehhez szükséges hengermunkákkal (javítóméret lett csak fúrva, stb), meg egy új középsztender, mert az előző nagyon rossz volt már.
Aztán 1200 km-ig SEMMIT nem kellett piszkálni a motoron, utána elkezdett egyre nehezebben indulni, aztán egyszer lerohadtam esőben a szabadsághídon. Félretoltam, jött egy motoros futár segíteni, azt hitte, hogy beázott, de nem. Eltoltam, megnéztünk mindent. Szikra volt, rendben. Szétszedtük a karbit, megnéztünk mindent, találtunk egy hibát: a szívató egy kis tömítésdarabkája leesett, beszorult a szívatóba. Emiatt gyakorlatilag nem lehetett elzárni, folyamatosan nyitva volt. Azt hittük, megtaláltuk a hibát. Beindítanánk, nem indul. Beleraktam egy új gyertyát, elsőre beindult, húztam egy gázt, leállt, utána nem indult. Kondi halt meg, 500 forintomba került.
Azóta pöcc-röff, semmi baja nincs! Minden héten megyek vele egy 30 km-re lévő városba (Budapestről), kéthetente pedig kétszer is megteszem a távot, gyakorlatilag csak benzint kér.
Generál óta nem mértem "hivatalos" fogyasztást, a kopott motorral még generál előtt 4,9 liter benzinnel mentem 245 km-t. Ez pontosan 2 literes átlagfogyasztást jelent Budapest dimbes-dombos útjain (a vidéki útra gondolok, nem a belvárosira). Mindezt 60-as utazóval.
Éves biztosítás 5e Ft.
Jó motor ez, megtanít mindenre!
Most is csak azért akarom eladni, mert megvettem a nagymotoromat, fölösleges két motor.
#3
Vidd fel a kiskondit az alaplapról az akksi mellé. :) Akkor nem fog meghalni, mert általában a nagy hő nyírja ki. Főleg az utángyártott kondikat. Nekem volt olyan kondi, amit megvettem, és már rossz volt.
Akkor az én simsonom csoda!
10ezer Km óta csak a berugó rugó tört el amit fél óra volt kicserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!