Focus II, Astra H és az egyéb ilyen idős autók mennyi idő múlva érik el a 700-800e forintos árat a használt piacon? 5 év kb?
# 9-es válaszoló!
Ne kínozd 1500 alatti fordulaton! Főleg ha gyorsítani akarsz. Még egy nyomatékos dízel sem erre való!
így csak elkormolod az EGR-szelepet illetve idő előtt szétcseszed a kettős tömegűt.
Aztán sokszor a hozzá nem értés miatt (senki ne vegye magára, általánosságban írom) jönnek az olyan beírások, hogy ilyen sz@r meg olyan sz@r ez az Isuzu motor. Vagy vonatkozik ez persze bármelyik másikra is.
A VTG-turbó és az intercooler teszi szépen a dolgát, 1500-4000-es fordulatig én sem mondanám lomhának, lustának. Mástól sem hallottam még soha ilyet pedig megfordult már pár példány a kezeim között.
a 3. és 5. fokozat között annyira kicsi a különbség h. hiába előre tolom volt hogy átment 5.-be, nagyon finoman balra kell tolni, nem biztos hogy velem lenne a baj talán, nemde?
A lomhaságot úgy értem, hogy 1.-ben lepadlózva 2000-ig gyakorlatilag halott(lehet ez csak ennél van és egy másik H astrában teljesen jól működik a dolog) 2000-től ha padlógáz van hirtelen kilő,úgyhogy célszerűbb visszább venni, onnantól húz és tény, hogy szedi is a lábát, na de egy dízelnek pont hogy lent, alacsony fordulaton kellene megindulni 1000-1500 között...
Az igaz, hogy többféle váltóval létezik ez az autó. Nekem F23-as, 5 fokozatú, "hosszú áttételű" kézi váltóm van, hátramenet jobbra-hátra. Ezzel szerintem még véletlenül sem lehet összekeverni a két fokozatot. De lehet hogy más váltónál igen... Mondjuk a 1,5-2 éves autóba már valószínű hogy a 6-os váltó került. Az lehet tényleg másképp viselkedik. De pont ezért nem szabad általánosítani, hogy "az összes 1.7 Astra váltója sz@r"!
Jaaaaa???! Hogy 1-esben lomha? Ezen ne csodálkozz! Eddig akárhány dízel autót, teherautót vezettem, az 1-es mindegyiknél úgy volt méretezve, hogy nagyon hamar leforogja a motor. Nem tudom mért így csinálják, valószínű valamilyen technikai oka lehet. De 2.-ba váltva már 1500-tól nekem húz rendesen.
"...egy dízelnek pont hogy lent, alacsony fordulaton kellene megindulni 1000-1500 között..."
Ez a fix geometriás turbók idején pont hogy nem így volt. Pont alacsony fordulatnál volt a turbólyuk, amikor is nem állt rendelkezésre annyi kipufogógáz hogy jól fel tudja pörgetni a turbót e megfelelő töltőnyomás érdekében. Így alacsony fordulaton gyakorlatilag szívódízelként viselkedtek. Ezért volt az, hogy alacsony fordulaton semmi extra, aztán ahogy felpörgött a turbó magasabb fordulaton, hirtelen, lökésszerűen megjött az erő is.
Na, pont ennek a kiküszöbölésére találtak ki a változó geometriás turbót, ami az Astrában is van. A turbó kerekén lévő lapátok szögét tudja variálni. Alacsony fordulaton jól kitárja, felpörögve behúzza a lapátokat.
Ezzel sokat sikerült csökkenteniük a turbólyuk jelenségén. A J Astrában ezt még tovább fejlesztették, ott már biturbó van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!