Automata váltós kocsinál a féket ti a bal vagy a jobb lábbal kezelitek?
"mert így biztonságos"
Miért?
Mert nem túl jó ha váratlan helyzetben egyszerre nyomod a féket és a gázt, vagy ütközés lesz belőle vagy a motor kuka.
Tudom hogy nem teljesen autó amit írok, de talán idevág. A féket ajánlott jobb lábbal nyomni, és így kell hogy beleivódjon az ember reflexeibe. Erre magyarázatot egy CNC élhajlítón lévő pedálokon tudok levezetni (hasonló mint ez [link]
Ezeket a CNC gépeket 2 db pedállal kell kezelni, az egyik a pengét felfelé, a másik lefelé mozgatja. Ez veszélyes üzemű gépnek számít, és akkor van baj mikor az ember valamely testrésze a szerszámok között marad. Az én általam ismert márkájú gépnek a lefelé mozgató pedálja kétállású, és ha valamilyen oknál fogva jobban rálép az ember akkor nem lefelé fogja mozgatni a szerszámot hanem felfelé, és így elkerülhető egy esetleges csonkításos baleset. Ez a kétállású kapcsoló azért lett ilyen mert a szerszámgép gyártó cég több évtizedes tapasztalata alapján az ember stresszhelyzetben (épp vágja le a szerszám az ujjait) nem úgy gondolkodik mint normális esetben és mindkét pedált nyomni fogja, viszont a lefelé mozgató pedál átvált a másik állásába, és a szerszámokat eltávolítja egymástól.
Az autónál ugyanaz lehet a helyzet ha bal lábbal szokta nyomni a féket. Az rögzül benne hogy mindkét lábát használja, és kiélezett helyzetben vészfékezésnél erősen valószínű hogy mindkét pedált tövig be fogja nyomni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!