Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jobb/rosszabb a simsonál...

Miért jobb/rosszabb a simsonál az 1 gyűrűs dugó? Elvileg tuningos és német gyártmány.

Figyelt kérdés
2013. máj. 24. 00:10
 1/10 anonim ***** válasza:
93%

+ kevesebb súrlódás, ezáltal kevesebb mechanikai veszteség


- rosszabb képesség az égéstér gázainak "megtartására" (ez főleg alacsonyabb fordulatokon, magasabbon egyre kevésbé lényeges a rövidülő idők miatt)

- rosszabb hőátadás a dugattyúról a hengerfalra az 1 gyűrűn keresztül

- gyorsabb elhasználódás (dugattyú-gyűrű-hengerfurat trió)


Szóval csak tényleg magas fordulaton használt motorokban érdemes alkalmazni, ahol nem gond ha több benzint kell adni, hogy hűtse a dugattyút is (azaz nem számít a fogyasztás) és nem bánod, hogy gyakran kell cserélni az alkatrészeket.

2013. máj. 24. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Miért lenne gyorsabb elhasználódás? Mi koptatja jobban a hengert, ha 2 gyűrű húzza végig percenként 12 ezerszer, vagy ha csak 1, de az 20 ezerszer? Valamint az ilyen króm ötvözet gyűrűk vékonyabbak is. Hátrányuk hogy csak magas fordulatú gépekbe jók, mert nem képesek nagy kompresszióra, magas fordulathoz pedig nem hátrány a kis kompresszió, hanem kifejezetten előny, hiszen a poweres gépekben is, nyitott powerrel, alig 5-6 bar van, a szokásos 10-11 helyett.
2013. máj. 24. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim válasza:
a 2. válaszolónak válaszolok: nem a hengered fog hamarabb elhasználódni, hanem azt az egy szál gyűrűt kell majd igen sűrűn cserélgetned, mivel ezek tuning alkatrész, ezért alul méretezettek, így hamarabb kopik használhatatlanra a gyűrű is és a dugattyú is.
2013. máj. 27. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim válasza:

szóval vissza az eredeti kérdéshez:

ha minden napi, vagy legalább rendszeres használatra szánod a motorod, akkor mindenképpen eredeti felépítésű dugattyút + gyűrűket tegyél bele.

ha csak péntek esténként le akarod gyalázni a sanyi aprilliáját a városban és nem zavar a sűrű szerviz intervallum, akkor mehet bele az egygyűrűs tuner cucc.

2013. máj. 27. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Na akkor még mindig nem tudom, hogy miért jobb az 1 gyűrű vagy rosszabb. Nekem azért kell, hogy harapós és erős legyen, de csak sima közúton használom és nem akarom széthajtani!70ccm 4 felömlős, 5 sebességes(hosszú) előre 15 vagy 16 fogas kis fogaskereket akarok tenni.
2013. máj. 28. 11:57
 6/10 A kérdező kommentje:
és persze hogy így jól harapjon
2013. máj. 28. 11:57
 7/10 anonim ***** válasza:
1 gyűrűs dugóval csak pörgetni lehet, alacsony fordulaton halott mint egy babetta, viszont magas fordulaton jobban megy a kisebb kompresszió miatt. ennyi a lényeg... tartósság szempontjából nincs lényeges különbség, mert a géped amúgyis tuningolt
2013. máj. 28. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

de attól hogy tunningos attól mér nem jó a tartóssága?

nem gyilkolom egyel talán! nincs felhúzva a segge meg ilyesmi, teljesen gyári megkímélt állapotban van a simson.

2013. máj. 29. 00:44
 9/10 A kérdező kommentje:
+ ha terveztetek belsőrezós kipufogót ami nagyából gyárinak nézz ki az nem küszöböli ki a gyengeséget alacsony fordulaton?
2013. máj. 29. 00:48
 10/10 anonim ***** válasza:

nem, mert akkor meg magas fordulaton gyengíteni fogja. 2 ütemű motort vagy egy bizonyos fordulatra hangolják, és akkor ott bivaly erős, máshol pedig teljesen halott, vagy eltolják a felömlők és a kipu hangolását, és akkor minden fordulaton nagyjából ugyanannyit tud, de akkor csúcsteljesítménye alig lesz...

1 gyűrűs dugóval pedig teljesen esélytelen alacsony fordulaton menni, hiába hangolod oda rezót, kevés a kompresszió ahhoz a fordulathoz, elszökik az égésgáz ami tolná a dugót az alsó holtpont felé, nincs nyomaték.

2013. máj. 29. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!