Miért jobb/rosszabb a simsonál az 1 gyűrűs dugó? Elvileg tuningos és német gyártmány.
+ kevesebb súrlódás, ezáltal kevesebb mechanikai veszteség
- rosszabb képesség az égéstér gázainak "megtartására" (ez főleg alacsonyabb fordulatokon, magasabbon egyre kevésbé lényeges a rövidülő idők miatt)
- rosszabb hőátadás a dugattyúról a hengerfalra az 1 gyűrűn keresztül
- gyorsabb elhasználódás (dugattyú-gyűrű-hengerfurat trió)
Szóval csak tényleg magas fordulaton használt motorokban érdemes alkalmazni, ahol nem gond ha több benzint kell adni, hogy hűtse a dugattyút is (azaz nem számít a fogyasztás) és nem bánod, hogy gyakran kell cserélni az alkatrészeket.
szóval vissza az eredeti kérdéshez:
ha minden napi, vagy legalább rendszeres használatra szánod a motorod, akkor mindenképpen eredeti felépítésű dugattyút + gyűrűket tegyél bele.
ha csak péntek esténként le akarod gyalázni a sanyi aprilliáját a városban és nem zavar a sűrű szerviz intervallum, akkor mehet bele az egygyűrűs tuner cucc.
de attól hogy tunningos attól mér nem jó a tartóssága?
nem gyilkolom egyel talán! nincs felhúzva a segge meg ilyesmi, teljesen gyári megkímélt állapotban van a simson.
nem, mert akkor meg magas fordulaton gyengíteni fogja. 2 ütemű motort vagy egy bizonyos fordulatra hangolják, és akkor ott bivaly erős, máshol pedig teljesen halott, vagy eltolják a felömlők és a kipu hangolását, és akkor minden fordulaton nagyjából ugyanannyit tud, de akkor csúcsteljesítménye alig lesz...
1 gyűrűs dugóval pedig teljesen esélytelen alacsony fordulaton menni, hiába hangolod oda rezót, kevés a kompresszió ahhoz a fordulathoz, elszökik az égésgáz ami tolná a dugót az alsó holtpont felé, nincs nyomaték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!