Szerintetek lecseréljem a BMW 320d típusú autómat ( 2008.11.17 a gyártási éve,94000 km van benne,177LE, facelift) egy 2007.12.21-ei mazda rx8-ra ami 192LE,42000km van benne?
Attól a 15 LE_től nem fogsz falnak menni, de a W motor tényleg sokat fogyaszt és ISZONYÚ szervízigényes ráadásul lényegesen rövidebb az élettartama, mint a hagyományos motoroknak.
Ergo ha csak nem életed vágya egy RX8 akkor semmiképp se cseréld le.
Köszönöm a válaszokat!
Nem is a 15 LE különbség ami megfogott, hanem teljesen más vezetési élményt nyújtott a mazda, nagy kár a wankel motorért...
Szia! Először is, nekem rx8 am VAN, tudom miről van szó, nem úgy mint az előttem kommentelők, akik azt mondják amit hallottak mástól, főleg tévhiteket!
Az rx8 NEM szervizigényes, a futóműve agyonverhetetlen, elektronikája úgyszint, az alkatrész teljesen normális áron van, de tudomásul kell venni, a wankel motor más mint a többi, az 1.3 otto motorban kb egy 2600-2800 as V6 osnak felel meg, de menetdinamikában is!!! A teljesitmánygörbéje sem azonos az otto motorokéval, a 192le teljesitménygörbéje már 6000 nél 150le felett van, és 8500 ig le is adja, gyorsulásban ez a 192LE veri a 220-230le (azonos súlyú) autókat! A nyomatéka kevésnek látszik, de mivel pörgős a motor, a sebességváltó sokat dob rá, mivel nagyobb áttétellel kapod ugyanazt a sebességet, igy a relativ kissebb nyomatékot nem érzed!
Az rx8 egy vérbeli sportautó, a futóműve a féke, a sebességváltó a kormány... és persze a gyárilag széria sperr difi nem összemérhető mással! Ehhez kapsz egy 50-50% os súlyelolszlást, hihetetlen kanyarstabilitást, MERT AZ RX8 NEM az egyenesen van otthon, NEM gyorsulásra van kihegyezve, hanem a hegyi szerpentineken, ahol visitva fekszik bele 130-140el abba a kanyarba, amiben a bmw-vel 90 el nem mersz belemenni!
Hozzá gyári bose hifi, 8 légzsák... baromi kényelmes és minden elemében egy elit érzetet kelt! Ennyi pénzért hasonlót sem kapsz!!! És pont ezeknek a tévhiteknek köszönhetően ennyire olcsó! 2005-2006 ban a bőrös 192le-s 10 millió felett volt, ehhez képest ma nagyon olcsó!
A motor könnyű, hogy a súlyelolszlása jó legyen, és hogy az agyonmerevitett kaszni és a brutál futómű súlyát ellensúlyozza, de a 60kg os motorblokk ellenére is 1.5 tonna!!! A fogyasztása ugyanannyi mint bármelyik másfél tonnás, hátsókerekes 200le körüli autónak! Ez nem a spórolós kategória! 9 liter ha óvatos vagy nagyon, de 11-12l inkább országúton, városban 14-15l, ha padlógáz üveghang lámpától lámpáig, akkor 18-20l...
De ha spórolni akarsz akkor suzuki swift 1.1...
A motor élettartama egy fura kérdés, mivel alig van bent hibalehetőség! Nincs szelep, nincs szelepvezérlés, nincs hidrotőke, nincs vezérműtengely, nincs vezérműszij-lánc, nincsenek hajtókarok... és egy csomó dolog nincs benne, ami egy normál otto motorosnál hibalehetőség, viszont van egy gyenge pontja a wankelnek, az apexinek nevezett tömités, ami az otto motorosban a lehúzógyűrűnek megfelelő funkciót lát el, gondoskodik a kompresszióról, na ez az ami nem megfelelő használatkor (hidegen NEM szabad pörgetni!!!!!, és növeli az élettartamot a premix alkalmazása) idő előtt kopik, elvesziti a motor a kompressziót, esetleg egyes durvább esetekben (ha ütöd vágod) el is törhet... 100-150e et elmegy egy motor, de ha gyilkolod akkor 60-80e km nél is megállhat...
Sokan azt mondják hogy ilyenkor motorcsere, DE nem, csak 100e km ig, a mazda ingyen cseréli a motort ha a szervizkönyv vezetve van, minden rendben volt vele, ha jól emlékszem 5 éves korig... egyébként ha nem garanciális, akkor ilyenkor a motort szét kell szedni ezt az apexit, és az apexi tartórugókat ki kell cserélni, illetve ilyenkor ki szokták cserélni a tömitéseket, illetve a csapágyakat is ha már szét van szedve, igy 200-600e Ft ért (a cserélt alkatrészek és a szerelő függvényében) van egy bejáratós motorod, ami 80-150e km ig ismételten költésmentes! ha összeadod hogy ennyi idő alatt mit költesz egy otto motorra... nem drágább a wankel!
(az enyémben most 95e km van, nyoma sincs kompresszióvesztésnek, de nézd meg a www.atkinsrotary.com ot, ott vannak komplett motorfelújitó motor-rebuild kitek, készletek illetve tuning alkatrészek, de kapsz náluk dvd-t is hogy hogy újitsd fel a motort, mivel egy alap szerszámkészlettel akár házilag is felújitható a motor, hisz 3 mozgó alkatrész van a motorban, 5 csapágy, ebből 2 csúszócsapágy, semmi extra nem kell hogy felújitsd magad, csk kiveni macerás az autóból!
A fogyasztása "magas" ugyanannyi mint egy 328i nek, csak lóerőben több, vezetési élményben meg pláne több!
Amit látatlanban mondok, ha nem volt bent gyertyacsere, akkor gyertyát, gyújtókábelt és gyújtótrafókat cserélj benne, mert azt 30-40e ként szereti mivel a gyertyák használata sokkal durvább mint az ottoban, (3-4 szer jobban igénybe van véve), és NE SZAKSZERVIZBEN!!! mert lehúznak de nagyon, webshopban keres hozzá NGK iridium gyertyákat, és ki tudod te is cserélni, a jobb első kereket ha kiveszed mögötte va egy kivehető ablak, ami pont a gyertyákra néz! sima gyertyakulcs kell hozzá, a trafók meg egy panelon vannak fent a légbeömlő mellett, csek egy csőkulcs kell a cseréhez, csak figyelj a kábelekre, hogy a lead-trail gyertyakábel ne cserélődjön fel, mert hengerenként két gyertya van ha forditva kötöd be is megy, csak mivel más az időzitése, nem lesz jó, többet fog fogyasztani!
A másik amire figyelj a motorolajszint! a wankel normálisan ütemezve fogyasztja az olajat, 1000km ként 2-3 dl olajat után kell tölteni, mivel az oldaltömitésekhez is nyom be pár cseppet folyamatosan, ami az égéstérbe jut és elég! használd a gyári olajat!!! de ne szakszervizben vedd meg, ugyanaz az olaj fél áron van máshol...
Egyébként a wankelbe mindegy mit tankolsz, 100% E85 el is kifogástalanul megy, a 95 is tökéletes... prémium üzemanyagokkal minimálisan kevesebb a fogyasztása!
DE FIGYELMEZTETLEK! FÜGGŐVÉ TESZ!!! NEM FOGSZ VELE TAKARÉKOSAN MENNI, MERT NEM LEHET, KELL A VISITÁS, KELL A FORDULATSZÁM, MERT A HANGJA IS FÜGGŐVÉ TESZ!
Egyébként 4000rpm ig úgy megy mint bármi más, semmi extra, felette viszont... főleg ha a dsc-t kikapcsolod, kanyarban gáz és már driftelsz is, a kéziféket felejtsd el! Egyébként meglepően kezes, meglepően jól irányitható!
ÉS AMI FONTOS LEHET... AHOGY BORAT MONDTA: VAN BENNE PUNCIMÁGNES!!!!!
Tehát neked kell tudnod mit ér neked... egyébként a 700km ha 130 al mész, akkor másfél tank benzin, ha 210 el mész, akkor két és fél tanknyi benzin...
Te néha el is olvasod amit írsz?
"Az rx8 NEM szervizigényes"
"100-150e et elmegy egy motor, de ha gyilkolod akkor 60-80e km nél is megállhat..."
Na most akkor mi is van? Mégsem elnyűhetetlen?
A 2000-es dízel BMW motor 400,000 km-t elmegy gond nélkül... A 150e km-t futott wankel meg kb rekorder.
"A fogyasztása ugyanannyi mint bármelyik másfél tonnás, hátsókerekes 200le körüli autónak!"
Ez önmagában nem igaz. Sztárdán 140 tempomattal nem tudsz kijönni 10-11 liter alá, míg az én 200 LE-s 530D-m 6,5L-t fogyaszt.
Kérdező:
Amúgy a Wankel motorok egyik világszinten elismert szakértője pont magyar. Érdemes elolvasni a cikkeit, nagyon okosakat ír. Többek között azt is megmondta, hogy a wankel motor, mint olyan abszolut nem épeszű döntés utcai autóba, sokkal inkább versenypályára való, ahol a teljesítmény a lényeg, nem az élettartam vagy az egyéb sallangok.
Nekem RX8 am van, ha takarékoskodni akarsz akkor vegyél suzuki swift 1.1-et, ehhez fogható vezetési élményű autót hasonló áron sem kapsz!
Mellesleg az 530D teljesitményben nem közeliti ezt meg, vezetési élményben mintha teherautó lenne... és ha egy 2007-es 530D-t adsz nekem 100e km alatt 2 millióért, akkor azt megveszem! Szerintem egy 530D azonos évjárat és kilométerállás mellett annyival drágább hogy 3 motorfelújitás és még 4000-5000 liter benzin kijön az árkülönbségből...
Ezt az veszi aki élvezni akarja a vezetést, és nem az aki számolgatja a litereket, hogy jaj istenem most nem nyomjuk... Egy olajkályha soha nem fog ilyen élményt adni, a füstösök max fogyasztásban tudnak valamit produkálni!
Az a magyar wankelszakéertő akire gondolsz az a gyulai autószerelő??? Akkor felejtsd el a fázisaival együtt! (nem frázis, ő több fázisban kijavitja a 200 japán mérnök munkáját mert ő jobban ért hozzá persze nem ingyen)
Vagy Rolandra gondolsz??? Ő is néhány tizmilliót húzott már le z rx8 tulajokon, és nem szakértő, csak ebből irta a diplomamunkáját!
Lehet a wankel nem ésszerű, viszont más motorral nem lehetett elérni az 50-50% os súlyarányt, és ha beletennék egy 260kb os dizelt először nem férne el, és azzal a plusz 200kg mal mit kezdek???
A nyomaték meg... dupla akkora fordulatszám, dupla akkora áttételű váltó, tehát ha a motor maximális nyomatéka a fele akkor pontosan akkora nyomaték lesz a kerekeken!
További kellemes spórolást!
Most néztem 530d teszteket... életszerű összehasonlitás... 15 millió volt a fapados, egy normális felszereltségű 17-18 millió volt, és a tesztekben a vegyes fogyasztást 8-9l re irták, ez egy olajkályhától sok...
na nézzük csak a takarékosságot... tehát egy új rx8 + 5 motorfelújitás + 100 ezer liter üzemanyag jön ki a 530d árából...
Akkor most mi van???
Esetleg a toyota priussal nem akarod összehasonlitani fogyasztásban? Esetleg teljesitményben egy bugatti veyronnal??? Vagy strapabirásban egy ladával???
Hidd el, jobban jár ezzel mint egy 530assal!
"Mellesleg az 530D teljesitményben nem közeliti ezt meg"
Öööö nem-e?
0-100 km/h
RX8 gyári 141 KW = 7,2s (gyári adat)
530D gyári 190 KW = 6,1S (gyári adat)
Végsebesség:
RX8 gyári 141 KW = 223 km/h
530D gyári 190 KW = 250 km/h (szabályzott) - ~ 270 km/h szabályzás nélkül
Maximális nyomaték:
RX8 gyári 141 KW = 220 nm @5000 rpm
530D gyári 190 KW = 560 nm @3000 rpm de már 1500 rpm @540 nm-t is tud
Úgyhogy szerintem kár is ezen pörögnöd. Az RX8 egy jópofa sportautó, semmi több. Viszont "sport"autónak nem olyan nagy szám. Inkább egy kis kanyarvadász matchbox, mert a teljesítménye középszerű.
"Szerintem egy 530D azonos évjárat és kilométerállás mellett annyival drágább hogy 3 motorfelújitás és még 4000-5000 liter benzin kijön az árkülönbségből... "
És ez kit érdekel? Egyrészt ez nem volt kérdés, másrészt egy 530-as egy kétszer akkora autó, mint az RX8, sokkal komfortosabb, tartósabb, elegánsabb és 4 ember normálisan elfér benne, míg én 190 centivel 20 perc után izomgörcsöt kapok egy RX8ban egyedül is a sofőrülésen.
Értem én, hogy szereted a kis Mazdádat, biztos mókás vele csapatni meg a szerpentinen kanyarvadászni, de maga az autó semmilyen emberi számítás szerint nem ideális vétel, csak annak, aki szerelmese a típusnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!