Szerintetek a hűtővíztartály és a hűtővíz állapota tényleg utalhat arra, hogy mennyi kilométert ment a járgány?
Szervízben jártam, és egy ottani kedves kuncsaft megnézte az autómban és nagy heherészve megállapította, hogy ez az autó bizony 260e km futott már, a km óra állása szerint pedig 120e-t !!!
Magyarázata az volt, hogy grafitos elszíneződésű a víz, a tartály meg "öreg", a savas víz marja....
Szerintetek igaza lehet? Átvertek?
30/N
A hűtővíz lehet szar kevés km alatt is, de ha több éves, és benne a 120e akkor azalatt simán, egyébként 2 évente így is kéne cserélni mert kenési szerepe is van de valszeg ennél a kocsinál sok mással együtt ezt is megkummantották.
A tartály meg általában elsárgul és hajszálrepedezik, a hőtől is meg a kémhatástól is, de a víz alapból nem annyira savas h kikezdje. Meg múlik a tartály minőségén is. Még az is lehet h volt cserélve. Ha pontosan tudni akarod h mennyit futott akkor megpróbálod diagnosztikával.
Különben meg egy motor állapotát nem lehet megmondani anélkül h darabokra ne szedjék, mert lazán ki lehet csinálni 100e km alatt is, nem jelent az semmit h milyen a víz.
Jöhet ugyanúgy zűr egy 50e futott gépnél is mint egy 250e-t futottnál is. Én spec nem is figyelem a km-t állapothoz képest az elhanyagolható adat, összességében kell felmérni egy kocsit vásárláskor.
Sok önjelölt járműgépész van, de ez túltesz mindegyiken.
"grafitos elszíneződésű a víz" - hol van a motorban vagy a segédanyagokban grafit?
"a tartály meg "öreg", a savas víz marja.." - szép lenne, ha egy motor vízterében savas víz keringene, éppen azért etilénglikol a hűtőfolyadék alapanyaga, hogy ne okozzon belső korróziót.
És pont 260 ezret ment, nem 250-et, vagy 270-et!
Ez egy dilettáns idióta volt.
Nő vagy, meg akarta mutatni, hogy mennyit ért hozzá. Az állítása azért sem igaz, mert mi van, ha kicseréled a hűtővizet frissre, a hűtőt meg egy 3 évesére, akkor azt mondja, hogy 60e km futott?
Aokkal beszédesebb a kormány, a pedálok meg a váltókar, de már ezeket is cserélik eladás előtt, kivéve a légzsákosokban.
Amúgy a grafit úgy kerül a képbe, hogy az öreg, széthajtott járgányokba a kenőolaj mellé grafitport kevernek és halkabb, füstmentes lesz, valszeg erre akart utalni.
És a hűtővízbe hogy kerül a kenőolajba kevert grafitból nagyokos? Annyira hengerhfejes h a 2 önálló rendszer már szinte egy és ugyanaz? balf*sz...
te meg kedves vásárló mint mondtam ne foglalkozz vele h mennyit futott a kocsid, lehet ugyanolyan fos a keveset futott is mint a sokat, tulaj kérdése az egész. És magyarisztánban nagy valószínűséggel futsz bele a fosba keveset használt esetén is, mert itt rekord sebességgel tudják hazavágni a kocsikat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!