Szeretnék venni egy simsont lehetőleg simson s51n 50ccm-et mit kéne vennem bele hogy gyorsabb erősebb legyen?
Attól függ mennyi pénzt szánsz rá!
Pénz nélkül a következő megoldások vannak : leszereled az egész kipufogót(a hengernél egy csavar és egy a hátsó teleszkópnál lévő tartónál)most szét szeded a kipufogót három részre (könyök,középső rész és hátsó rész) A könyök részből, ahol csatlakozik a kipufogó középső része/dobja,na ebből a végéből ,fém fűrésszel levágsz kb.15- 20 cm. azaz annyit vágjál le belőle,hogy maradjon kb. 4 cm az első görbületig,hogy arra a kb.4 cm-re vissza rá tud húzni a középső dobot és rögzíteni a bilincsel.
A hátsó kis dob belsejéből vedd ki a hang tompító lamellákat,ezt úgy tudod megcsinálni,hogy a leszerelt hátsó kis dobot egy a földre tett deszka darabhoz ütögeted és lassan ki csúsznak a fojtó lamellák,vagy egy erősebb drótdarabból, kb. 40 - 50 cm hosszúból, az egyik végéből vissza hajtasz kb.2 -3 cm. (csinálsz egy egyes szám formát) a másik végét a drótnak,rátekered egy erősebb csavarhúzóra és így lesz egy kampód amit bedugsz a hátsó kis dob belsejében lévő fojtó lamella kb. 1,5 cm átmérőjű lukba és ezzel kihúzod a lamellákat. Most szereljél össze mindent és kész,nyertél kb 20-25 km/h sebesség gyorsaságot.
Van még egy további "tuning" megoldás,hogy a henger, kipufogó nyílását reszelővel kireszeled nagyobbra,azaz akkorára amekkora a kipufogó könyök átmérője,de ehhez már egy kicsivel több műszaki érzék is kell.
Aztán van egy harmadik megoldás,ez már pénzbe is kerül,hogy veszel egy nagyobb lánc meghajtó fogaskereket (első fogaskerék a motor blokkban lévőt) vagy és veszel még egy nagyobb átmérőjű hátsó gumit de nem akkorát,hogy a sárvédőbe bele érjen amikor rá ülsz a motorra és a rugózásnak is maradjon helye a sárvédő és a gumi/kerék között! vagy ha annyira nagyobb gumit veszel hogy be érne a sárvédőbe ,akkor ki kell cserélned a hátsó teleszkópokat, Pl. MZ motor, teleszkópokra.
A kipufogó "tuninggal" erősebb és gyorsabb lesz a motor.
A fogaskerék és gumi csere által gyengébb egy kicsivel és lassabban gyorsul de a vég sebesség nagyobb lesz.
És végül maradt a szintén pénzbe kerülő megoldás,hogy át alakítod vagy alakíttatod, 4 sebességesre a motorodat. Ez is meg oldható ! Pl. egy Enduró Simson, sebességváltó fogas kerekekre való cserével,vagy a saját meglévő váltódba veszel még egy, 4-dik sebesség fogaskerék párt és 4 sebességes,sebesség léptetőt.
Röviden tömören ennyi a lényeg és a lehetősségeid.
Ha a hangtompítót kiveszi, az miért tuning?
Ha a gyári 3-as váltót gyári 4-esre cseréli, akkor gyorsabb lesz?
minden, legfőképp hit-tel megy.
ha hiszi, hogy jobb, akkor biztos...
(Lenintől szabadon: a hit a nép ópiuma)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!